Gå til innhold

P-piller i voksen alder

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Jeg er 36 år og har nylig fått skrevet ut p-piller av min lege. Jeg har i min pure ungdom prøvd p-piller og fikk da vondt i hodet og ble kvalm. Jeg husker ikke merke. Og jeg husker at noen av mine venninner la på seg av pillen.

Er dette relevant med dagens p-piller? Jeg er redd for både depresjon og vektøkning. I pakningsvedlegget står vektendring oppført under bivirkninger. Dette betyr vel for de fleste vektøkning? Noen som vil dele erfaring med meg?

Mary Poppins
Skrevet

Ja noen opplever kvalme, vektøkning, humørsvingninger osv på p-piller. Ofte gjelder det å finne riktig p-pille for enselv. Jeg bruker jasmin (brukte trionetta før), og er veldig fornøyd med de.

Onsdag1365380628
Skrevet

Ja noen opplever kvalme, vektøkning, humørsvingninger osv på p-piller. Ofte gjelder det å finne riktig p-pille for enselv. Jeg bruker jasmin (brukte trionetta før), og er veldig fornøyd med de.

''Jeg bruker jasmin (brukte trionetta før), og er veldig fornøyd med de.

''

Har også fått jasmin og håper jeg blir like fornøyd.

Skrevet

Jeg måtte slutte med P-piller ca. i den alderen fordi jeg fikk forhøyet blodtrykk av dem. (Det gikk ned igjen etter kort tid, så det var ikke tvil om hva som var synderen). Opplevde aldri å legge på meg, men vet om andre som gjorde det, bl.a. ei som fikk gigantisk ræv.

Hun var slank ellers, så det så litt pussig ut.

Skrevet

Jeg har ikke hatt noen bivirkninger overhodet etter at jeg begynte på pillen igjen etter noen års opphold. Var vel 30 da og går på dem fortsatt.

Fikk migrene av Yasmin da jeg prøvde det for en del år sida. Nå har jeg gått på Trionetta og Microgynon (eller hva de heter) etter at T. gikk ut av markedet, og er fornøyd med det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...