Gå til innhold

hvordan hadde du reagert?

Anbefalte innlegg

Gjest shellybpelly
Skrevet

hver gang jeg spør min søster om hun vil ta en tur til meg med sin familie, får jeg tilsvar at det er mest praktisk at jeg kommer til de. De bor bare en halvtimes tur herfra, og har bare ett barn, en jente på 3 år. Er lei av å be når dette skjer nesten hver gang. Er jeg sær, eller skal jeg si fra? smålei dette...

Skrevet

Spør henne hvorfor det er mest praktisk at dere kommer til dem?

Gjest shellybpelly
Skrevet

Spør henne hvorfor det er mest praktisk at dere kommer til dem?

da sier hun det er pga. ungen, jeg har ingen barn. MEn de reiser mange andre steder overalt med ungen i bilen, så det virker litt sært...flere mnd siden de var her nå, jeg er alltid hos de...

Skrevet

Kan det være at du ikke har det så veldig barnevennlig hjemme?

Da mine barn var små var det mye mer avslappende å være hjemme hvor det var barevennlig enn hos barnløse som har nips og naps framme, som små barnefingre klør etter å røre.

Gjest shellybpelly
Skrevet

Kan det være at du ikke har det så veldig barnevennlig hjemme?

Da mine barn var små var det mye mer avslappende å være hjemme hvor det var barevennlig enn hos barnløse som har nips og naps framme, som små barnefingre klør etter å røre.

nei, på ingen måte, ingen sære nips eller farlige ting her.

Skrevet

da sier hun det er pga. ungen, jeg har ingen barn. MEn de reiser mange andre steder overalt med ungen i bilen, så det virker litt sært...flere mnd siden de var her nå, jeg er alltid hos de...

Ok, da forstår jeg...

Kan det være at barnet kjeder seg veldig hos dere og blir urolig fordi det ikke er andre barn å leke med hos dere?

Hvorfor ikke invitere dem på middag en søndag? Da kan de jo nesten ikke foreslå at dere kommer til dem istedet ;)

Gjest særspink
Skrevet

her er det motsatt...jeg har ingen barn selv,bor alene,og liker ikke ha noen på besøk.

trenger min egen "hule"

Skrevet

Unger også har godt av å være borte hjemmefra, særlig når de får ha foreldrene med seg.

Gjest Fredrikka
Skrevet

Siden det er ei søster det her er snakk om, hadde jeg sagt det rett ut: "Nei, du sier alltid at det er mest praktisk, men nå ønsker jeg at dere skal komme til meg en gang. Kan dere ikke det for en gangs skyld? Det er flere måneder siden sist, og hver gang jeg ber dere, ender det med at jeg blir bedt til dere istedet." Søstre flest tåler direkte tale.

candyqueen_83
Skrevet

Ok, da forstår jeg...

Kan det være at barnet kjeder seg veldig hos dere og blir urolig fordi det ikke er andre barn å leke med hos dere?

Hvorfor ikke invitere dem på middag en søndag? Da kan de jo nesten ikke foreslå at dere kommer til dem istedet ;)

''Hvorfor ikke invitere dem på middag en søndag? Da kan de jo nesten ikke foreslå at dere kommer til dem istedet ;)''

Hvorfor ikke?

Gjest Aimabel
Skrevet

Hvordan jeg ville reagert? Jeg ville sikkert blitt skuffet over at de ikke gidder å ta turen. Jeg hadde sikkert sluttet å spørre etterhvert. Men det kan sikkert være lurt å spørre henne rett ut hvorfor.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Du er søstera- og de er trygg på deg. De tør redigere din invitasjon til å bli slik at du kommer til dem. Dette er lettest mtp barnet. Dermed slapper de bedre av. Og kan nyte besøket.

Hvordan jeg hadde reagert? Pr i dag ville jeg hatt stor forståelse for det- og valgt å ikke tenke på det som problem.

Skrevet

''Hvorfor ikke invitere dem på middag en søndag? Da kan de jo nesten ikke foreslå at dere kommer til dem istedet ;)''

Hvorfor ikke?

Hvis søstra mi hadde invitert meg og familien til middag på søndag, så hadde det vært fryktelig uhøflig av meg å si at de heller kunne komme til oss?? Jeg tenker iallefall slik, men ikke sikkert alle gjør det?

candyqueen_83
Skrevet

Hvis søstra mi hadde invitert meg og familien til middag på søndag, så hadde det vært fryktelig uhøflig av meg å si at de heller kunne komme til oss?? Jeg tenker iallefall slik, men ikke sikkert alle gjør det?

Det virker ikke som denne søsteren syns det er særlig frekt. Jeg hadde aldri kommet med en "mot"-invitasjon men..

Gjest MayLynn
Skrevet

Kanskje du ikke har et "barnevennlig" hus, med masse småting som søstera di er redd for at ungen skal fikle med? Altså at det er stress for henne å være hos deg med barnet?

Gjest togli
Skrevet

Det virker ikke som denne søsteren syns det er særlig frekt. Jeg hadde aldri kommet med en "mot"-invitasjon men..

Nei, det er ikke alle det er like lett å forstå seg på... Slike folk trenger nok helst klar tale ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...