Gå til innhold

Presenterer du deg?

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Jeg har lurt litt på dette - om man f.eks. skal til en lege for første gang, denne roper deg opp med fullt navn, og deretter tar deg i hånda og presenterer seg - er det da forventet/folkeskikk å gjenta sitt eget navn selv om den andre jo vet hva man heter?

Jeg pleier ikke det, gir et høflig håndtrykk, sier et smilende "hei hei" mens jeg ser personen i øynene.

Hva gjør dere andre gode Dolere?

sort som natta
Skrevet

gjentar gjerne fornavnet sammen med et hei

Gjest Elextra
Skrevet

Om samme legen har ropt meg opp med fullt navn vil jeg nok bare si "hei". Ellers er det jo vanlig høflighet å si navnet sitt når man håndhilser.

Gjest minnah
Skrevet

Om samme legen har ropt meg opp med fullt navn vil jeg nok bare si "hei". Ellers er det jo vanlig høflighet å si navnet sitt når man håndhilser.

"Ellers er det jo vanlig høflighet å si navnet sitt når man håndhilser."

Oja, der lærte jeg noe nytt, gett ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

"Ellers er det jo vanlig høflighet å si navnet sitt når man håndhilser."

Oja, der lærte jeg noe nytt, gett ;-)

Virkelig? ;P

Gjest minnah
Skrevet

Virkelig? ;P

Ja, jeg pleier å kaste på nakken med et kjekt - halla på'rei! Gjerne med et klask på skuldra eller high five. ;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, jeg pleier å kaste på nakken med et kjekt - halla på'rei! Gjerne med et klask på skuldra eller high five. ;-)

''Gjerne med et klask på skuldra eller high five. ;-)''

Alt det _samtidig_ som du håndhilser!? *imponert*

Gjest minnah
Skrevet

''Gjerne med et klask på skuldra eller high five. ;-)''

Alt det _samtidig_ som du håndhilser!? *imponert*

Næ. Lærte jo først nå at jeg skulle håndhilse.

Gjest Elextra
Skrevet

Næ. Lærte jo først nå at jeg skulle håndhilse.

?

Nå snakker vi forbi hverandre. Spørsmålet ditt innledningsvis var jo hva man skulle si _når_ man håndhilset.

Gjest minnah
Skrevet

?

Nå snakker vi forbi hverandre. Spørsmålet ditt innledningsvis var jo hva man skulle si _når_ man håndhilset.

Jada, og det har jeg fått svar på. Og mere til.

Skrevet

Samme som deg, legen vet jo allerede hva jeg heter. :-)

Gjest Shira :o)
Skrevet

Første gangen jeg møter en lege, så sier jeg: Shira, hei.

Etter det sier jeg bare hei. Nå forholder jeg meg i all hovedsak til samme leger, og dermed sier jeg ikke navnet mitt mer enn den første gangen.

Gjest minnah
Skrevet

Samme som deg, legen vet jo allerede hva jeg heter. :-)

ikke sant, hadde en slik episode tidligere i uka, og legen holdt liksom hånda litt ekstra lenge og så litt spørrende på meg, tenkte etterpå at han ventet sikkert på noen fler detaljer. Redd jeg var uhølig ;-)

ShitDiddelyDo
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1241114646' post='4141633]

Første gangen jeg møter en lege, så sier jeg: Shira, hei.

Etter det sier jeg bare hei. Nå forholder jeg meg i all hovedsak til samme leger, og dermed sier jeg ikke navnet mitt mer enn den første gangen.

''Første gangen jeg møter en lege, så sier jeg: Shira, hei.''

Samme som meg: - ShitDiddleyDo, sjallabais, sier jeg, og så blir jeg ofte henvist videre.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Samme som meg: - ShitDiddleyDo, sjallabais, sier jeg, og så blir jeg ofte henvist videre.

Det er betryggende at helsevesenet tar vare på oss!

Skrevet

Jeg håndhilser i det jeg sier "Hei! Lotte McDouglas."

Gjest Elextra
Skrevet

''ShitDiddleyDo, sjallabais, sier jeg, og så blir jeg ofte henvist videre.''

LOL

Skrevet

Så blir du henvist videre ja, hehe

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...