Gå til innhold

Presenterer du deg?

Anbefalte innlegg

Gjest Aimabel
Skrevet

Siden legen vet navnet sier jeg bare hei. hvis noen presentere meg sier jeg også bare hei. Men jeg oppfatter _aldri_ hva vedkommende jeg hilser på heter, så h*n kan gjerne si ShitdiddelidooShalabajs uten at jeg ville reagert ;-)

Gjest MiaMaaria
Skrevet

Ja, jeg presenterer meg. På samme måte som om jeg kommer i et selskap der det er noen ukjente tilstede, og vertinnen/verten sier: "Dette er Mia, du må hilse på Per og Lise". Da sier jeg jo "Mia, hei" når jeg hilser på dem, selv om vertinnen/verten allerede har sagt hva jeg heter.

Skrevet

Jeg synes at det likevel er naturlig å si navnet mitt når jeg håndhilser for første gang. Selvom legen vet navnet mitt.

Skrevet

''Første gangen jeg møter en lege, så sier jeg: Shira, hei.''

Samme som meg: - ShitDiddleyDo, sjallabais, sier jeg, og så blir jeg ofte henvist videre.

Jøss, du her? :-)

Skrevet

Jeg sier nok automatisk navnet mitt når jeg håndhilser på nye mennesker, så jeg gjør det til legen også første gangen...

Gjest prust
Skrevet

Jeg pleier nesten alltid å presentere meg med både for- og etternavn når jeg treffer nye personer. Veldig mange sier bare fornavnet sitt - jeg synes en skal si begge navnene.

jubalong70
Skrevet

Til nye personer presenterer jeg med fornavn og etternavn - og av og til et mellomnavn (pikenavnet mitt).

Dette vil jeg også gjøre til en ny lege som vet navnet mitt fra lista si.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...