Gå til innhold

Uansvarlig far

Gjest skal jeg si fra når han har ødelagt?

Anbefalte innlegg

Gjest skal jeg si fra når han har ødelagt?
Skrevet

Min far har tydeligvis store problemer. Han viser gang på gang at han ikke tar ansvar for noe. Utenom det er han en hyggelig far som jeg er glad i.

Problemstillingen nå er at han eier barndomshjemmet sammen med min onkel. For andre år på rad, har han ikke skrudd av vannet om vinteren. For andre år på rad har det blitt lekkasje. Denne gangen alvorlig. Vannet har trolig stått opptil 30 cm på veggene. Dette har han trolig ikke sagt ifra om til sin bror. Jeg tror nok at huset er helt ødelagt nå, min far håper nok at det vil tørke. Det er et trehus uten isolasjon.

Jeg synes at onkel bør få vite det. Men onkels datter skal gifte seg om noen få uker. Vi er en liten familie. Jeg er redd for for at jeg ødelegger for onkels familie i en hektisk innspurt, samt at de kanskje ikke blir på talefot på dagen. Som da går utover bruden.

Men hvis min onkel får vite det nå, har han kanskje en sjanse til å redde huset. I det minste vil han ha et valg.

Jeg synes nesten at det blir galt uansett hva jeg gjør, jeg er redd for at dette vil lage mye uvennskap i familien. Men siden jeg vet hva som har skjedd, føler jeg at jeg bør si fra.

Hva er riktig å gjøre?

Skrevet

Tror jeg hadde sagt i fra, i allefall dersom et gir onkelen din en mulighet for å redde huset. Å vente med å si i fra kan gjøre vondt verre ....Men faren din burde jo strengt tatt si i fra selv.

Skrevet

Din far får selv ordne opp i sine affærer. Ikke tenk på det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...