Gå til innhold

Hva gjør du når mannen får besøk?

Anbefalte innlegg

Onsdag1365380628
Skrevet

Min mann har noen guttekompiser som smått stikker innom for en kaffe og litt prat. Når de først er her sitter de gjerne i flere timer. Jeg koker kaffe og deltar litt i praten, men blir fort lei av snakk om musikk og gode gamle dager. Jeg pleier da å trekke meg litt tilside og gjøre noe annet. Vi har ikke så stort hus og jeg føler meg avogtil litt sær når jeg feks begynner å styre med noe på kjøkkenet mens vi har besøk. Min mann blir litt stresset av dette og føler det litt som om at "besøkstiden" er over.

Når jeg får venninnnebesøk er min mann over alle hauger og han sitter aldri sammen med oss. Som mann liker han seg godt i garasjen, eller han finner på noe utendørs.

Hvordan har dere det?

Gjest Mirakelet
Skrevet

jeg føler jeg på en måte må prate med gjesten jeg og da,

kan liksom ikke trekke meg helt bort,

men samtidig så vet jeg at det er godt for gutta å prate litt uten kvinnfolkinnblanding, tror de prater litt mer åpent da, litt mer om gutteting... tror de føler de må ta litt hensyn når det er kvinnfolk til stede :)

Så jeg serverer litt mat/drikke, sitter litt med dem i starten og prater og spøker,

så finner jeg på noe, f.eks. sitte her på DOL og facebook :D

kommentere noen morsomme ting der...

så finne på at jeg må rydde litt på kjøkkenet.

Gutta sitter nå der de,

og føler ikke at dette er et tegn på at de må gå.

Skrevet

For det meste trekker jeg meg unna, f eks går i TV-stua eller annet.

Skrevet

jeg føler jeg på en måte må prate med gjesten jeg og da,

kan liksom ikke trekke meg helt bort,

men samtidig så vet jeg at det er godt for gutta å prate litt uten kvinnfolkinnblanding, tror de prater litt mer åpent da, litt mer om gutteting... tror de føler de må ta litt hensyn når det er kvinnfolk til stede :)

Så jeg serverer litt mat/drikke, sitter litt med dem i starten og prater og spøker,

så finner jeg på noe, f.eks. sitte her på DOL og facebook :D

kommentere noen morsomme ting der...

så finne på at jeg må rydde litt på kjøkkenet.

Gutta sitter nå der de,

og føler ikke at dette er et tegn på at de må gå.

''Så jeg serverer litt mat/drikke,''

Gjør han det samme for deg når du har besøk? ;-)

Gjest ottar 2009
Skrevet

Er det ikke litt tvilsomt at mannen trekker sine venner inn i deres felles bolig?

Gjest Slik er det her.
Skrevet

Jeg setter på kaffe og setter meg ned og prater jeg også. Jeg føler det i grunnen helt naturlig, men det er mulig vi er en del år eldre slik at venner har blitt mer felles.

Jeg føler ikke at de bare besøker han, men oss.

Onsdag1365380628
Skrevet

Er det ikke litt tvilsomt at mannen trekker sine venner inn i deres felles bolig?

Hvorfor skulle det være tvilsomt? Han har da like mye rett til å ha kompiser på besøk som meg?

Skrevet

Foreløpig har det ikke hendt, for har ikke bodd sammen så lenge :) Men i den nye leiligheten har vi innreda tv/gjeste/treningsrom :o) Der har vi sovesofa, tv, platsyation, bord, og noen treningsaparater. Det blir da litt "gutterommet" for spilling, fotballkamper osv. Men kommer ikke til å jage han med besøket inn der da, er forresten rett ved stua, så kan jo se inn på de sm sitter i sofaen.

Jeg kommer nok til å gjøre som de fleste her. Servere et eller annet (kaffe, brus ol), skravle litt for så å trekke meg unna, eller bare se på tv. Da jeg bodde med eksen og han fikk besøk, måtte jeg underholde gjesten, for eksen satt bare å glante på tv eller spilte pc-spill. Helt håpløst. HVis ikke jeg prata, prata ikke eksen heller - så gjesten ble sittende der.. Den siste tiden sa jeg bare "du har besøk, så vær litt sosial".

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg setter gjerne på kaffe, så skravler jeg litt. Så forsvinner jeg kanskje på dataen, vaskerommet, kjøkkenet, alt etter som. Så kommer jeg gjerne tilbake og skravler litt til, jeg kjenner jo vennene hans også veldig godt etterhvert.

Han gjør det på samme måte dersom jeg har besøk.

jubalong70
Skrevet

DEt kommer an på hvem som kommer. Noen synes jeg det er koselig å snakke med, andre trives jeg ikke så godt i lag med - da skygger jeg banen. Jeg kan gå ned i underetasjen, eller til og med legge meg på senga og lese bok.

Ofte tusler karene ned i kjelleren der vi har et biljardbord. Da nyter jeg roen og freden og ser på TV :D

Skrevet

Hvorfor er det så mange av damene som "serverer" når mannen har guttekompiser på besøk? Gjør mennene deres det motsatte?

:)

Gjest prust
Skrevet

Når jeg tenker etter er det veldig sjelden at en av oss får besøk av en kamerat/venninne som sitter lenge. Hvis vi har langt besøk, er det besøk til oss begge - ellers er det korte besøk hvis resten av familien er hjemme.

Hvis jeg skulle være alene hjemme, kan jeg invitere ei venninne på skravlekveld, men det gjør jeg aldri når mannen min er hjemme. Det samme gjelder han.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Hvorfor er det så mange av damene som "serverer" når mannen har guttekompiser på besøk? Gjør mennene deres det motsatte?

:)

Jeg lager bare kaffe som oftes, ellers er det sambo som pleier å "servere" dersom vi skal servere noe. Jeg er fornøyd med kaffe jeg, men han liker ofte noe til kaffen eller finne annet å drikke, eller rett og slett lage noe kveldsmat e.l

Grunnen til at jeg lager kaffe, er at jeg er sær og skal ha den slik jeg liker ;o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...