Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og Rentokil-folka beroliget meg der også, det var som regel ikke flere enn en som kom inn i hus, og oftest unge dyr som var kommet helt på avveie.

OK. Jeg skjønner ikke hvordan den har kommet inn der. Det må ha vært en gang døra har stått oppe en liten stund. Ung? Det vesnenet jeg så i vannekanna mi hadde i hvert fall en viss størrelse. Det er en 10-liters-kanne, og jeg så en brun rygg som fylte den godt:-(

Jeg har ikke mat i kjelleren, så det er ikke mye å leve av der nede - annet en rottegift:-(

• Svar 99
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

38

• waxo

10

• Aliza1365380759

10

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest minnah
Skrevet

Å ja..det var jo et beroligende svar:-) For mitt bad er i 2.etg., så det er jo mange meter unna.

Men seriøst,- bør jeg tilkalle folk som har greie på dette? Og som kan sørge for at den/de blir borte?

Du kan jo alltids ringe og høre hva de tror om saken.

Selv tipper jeg rotta har tatt kvelden av rottegiften, emn det er jo ingen hyggelig jobb å "plukke den opp" heller. Misunner deg ikke :-(

Aliza1365380759
Skrevet

Okei, hvis dere har sett rotter der tidligere, og det ikke er så veldig hygienisk der så skjønner jeg det bedre. I borettslaget her vi bor er det godt renhold, og det har aldri vært meldt om verken rotter eller mus, så det er ikke noe jeg tenker på. Hos mamma er det derimot masse mus. Hun bor i et gammelt hus med krypkjeller, og der hører man dem romsterer i veggen :( Har heldigvis ikke sett rotter der.

Ja, jeg vil heller ha mus i kjelleren en rotter tror jeg! Mistenker at det bor "noe" i veggene i bygget her også, men er ikke helt sikker, og har heldigvis aldri sett noe selv.. Gleder meg til jeg begynner å jobbe og flytter herfra, hjelper jo ikke at jeg vasker, rydder og kaster søpla dit den skal, når "nabo'n" ikke gjør det...

Skrevet

Jeg må si at jeg synes du er kjempetøff...

Jeg hadde flyttet ut fram til jeg var forsikret om at rottemor og alle de 20 ungene var borte-vekk for alltid.

LOL:-) Ja, jeg må bare tilstå at dette er på grensen til hva jeg orker å leve med rundt meg. Men jeg må jo bare snakke fornuftig til meg sjøl:-) Jeg er vant til litt av hvert av småkryp rundt meg. Frosker, padder, salamandere, jordrotter og hoggorm. Så en blir herdet etter hvert. Men rotter har alltid vært min store skrekk - og nå er de (den) her:-(

Gjest minnah
Skrevet

Ja, jeg vil heller ha mus i kjelleren en rotter tror jeg! Mistenker at det bor "noe" i veggene i bygget her også, men er ikke helt sikker, og har heldigvis aldri sett noe selv.. Gleder meg til jeg begynner å jobbe og flytter herfra, hjelper jo ikke at jeg vasker, rydder og kaster søpla dit den skal, når "nabo'n" ikke gjør det...

Vi har mus i garasjen. Ikke noe ok når vi plutselig en dag oppdager at ullposen i barnevogna til minsta er full av muselort.. :-( de har ødelagt 2 andre vogner også som sto der inne. Mulig vi er kørka, men har aldri tenkt på det kunne bli slik konsekvens av å oppbevare vogner i garasjen.

Skrevet

Du kan jo alltids ringe og høre hva de tror om saken.

Selv tipper jeg rotta har tatt kvelden av rottegiften, emn det er jo ingen hyggelig jobb å "plukke den opp" heller. Misunner deg ikke :-(

Det var i hvert fall bra liv i den i vannekanna i dag:-( Men jeg går ut fra den skramlelyden jeg hørte i kanna (som småstein) faktisk var bitene med rottegift. For jeg har hørt at de ofte henter bitene og gjemmer dem.

Hvis den ligger død i kanna, så hiver jeg kanna - enkelt og greit. Men uansett - bedrre død enn levende:-(

Gjest minnah
Skrevet

Det var i hvert fall bra liv i den i vannekanna i dag:-( Men jeg går ut fra den skramlelyden jeg hørte i kanna (som småstein) faktisk var bitene med rottegift. For jeg har hørt at de ofte henter bitene og gjemmer dem.

Hvis den ligger død i kanna, så hiver jeg kanna - enkelt og greit. Men uansett - bedrre død enn levende:-(

Jeg håper det ordner seg greit :-)

Aliza1365380759
Skrevet

Vi har mus i garasjen. Ikke noe ok når vi plutselig en dag oppdager at ullposen i barnevogna til minsta er full av muselort.. :-( de har ødelagt 2 andre vogner også som sto der inne. Mulig vi er kørka, men har aldri tenkt på det kunne bli slik konsekvens av å oppbevare vogner i garasjen.

Ææææsj! Nei, du sier noe der, er vel ikke noe særlig med mus heller! I kjellerboden her har jeg alt av "myke ting" høyt oppe på hyller (skisko osv) eller i tykke plastkasser med lokk på (f.eks ekstradyner og -puter), men så er jo jeg tydeligvis over middels paranoid på området...

Skrevet

Klart at det er bedre å ha mus enn rotter i huset - hvis en skal måtte velge. Mus er jo en naturlig del av det å bo på landet, og noe som en nesten regner med å merke. Men rotter er et utslag av dårlig hygiene, søppel og kloakk - og som dessuten er smittebærere av forskjellige sykdommer.

Her er det ingen hygieniske årsaker til at jeg har fått en rotte i kjelleren. Jeg mater ikke fugler - søpla er dekket under containere med lokk som tømmes regelmessig osv. Den eneste forandringen er at jeg ikke lenger har noen utekatt som rydder opp. Det har jeg hatt i alle år, fram til denne våren.

Gjest minnah
Skrevet

Ææææsj! Nei, du sier noe der, er vel ikke noe særlig med mus heller! I kjellerboden her har jeg alt av "myke ting" høyt oppe på hyller (skisko osv) eller i tykke plastkasser med lokk på (f.eks ekstradyner og -puter), men så er jo jeg tydeligvis over middels paranoid på området...

Muselort kan jo også gi musepest. Om man f.eks feier i hytta etter at den har stått ubrukt hele vinteren, kan man puste inn støv fra muselort og få smitte.

nei og nei, nå hørtes det ut som dommedag er over oss, i tillegg til svineinfluensaen og det som verre er ;-)

Skrevet

Jeg har opplevd å åpne kjøkkenskuffen og sett en mus om tittet på meg:- ) Men de tar jeg raskt i musefella :-)

Gjest minnah
Skrevet

Jeg har opplevd å åpne kjøkkenskuffen og sett en mus om tittet på meg:- ) Men de tar jeg raskt i musefella :-)

*IIIIIIIIIIIK*

Aliza1365380759
Skrevet

Klart at det er bedre å ha mus enn rotter i huset - hvis en skal måtte velge. Mus er jo en naturlig del av det å bo på landet, og noe som en nesten regner med å merke. Men rotter er et utslag av dårlig hygiene, søppel og kloakk - og som dessuten er smittebærere av forskjellige sykdommer.

Her er det ingen hygieniske årsaker til at jeg har fått en rotte i kjelleren. Jeg mater ikke fugler - søpla er dekket under containere med lokk som tømmes regelmessig osv. Den eneste forandringen er at jeg ikke lenger har noen utekatt som rydder opp. Det har jeg hatt i alle år, fram til denne våren.

Hehe, ja, er nok best å skaffe seg katt igjen ja! ;-) Søsteren min har gård og to utekatter som holder rotter og det meste av mus unna. Faktisk oppdaget hun et rottebol i hønsehuset en gang, og jeg vil tro det ikke var tilfeldig at de bosatte seg der akkurat i den perioden de ikke hadde katt på gården...

Skrevet

Muselort kan jo også gi musepest. Om man f.eks feier i hytta etter at den har stått ubrukt hele vinteren, kan man puste inn støv fra muselort og få smitte.

nei og nei, nå hørtes det ut som dommedag er over oss, i tillegg til svineinfluensaen og det som verre er ;-)

He...he...Ja, jeg har hørt om musepest :-) Men har jeg hørt om noen som har hatt det? Nei :-)

Ja, det er nok like før nå. Men jeg kjenner ingen som har hatt verken sars, fugleinfluensa eller svineunfluensa heller :-) Det kan virke som om det er viktig at vi skal skremmes med et eller annet hele tiden:-(

Aliza1365380759
Skrevet

*grøsse* Fy, jeg trenger jo ikke akkurat flere paranoide tanker om å treffe på uønskede dyr i leiligheta da! Dette kommer jeg garantert til å tenke på neste gang jeg går på kjøkkenet! :-P

Skrevet

*IIIIIIIIIIIK*

LOL:-) Jeg skrek ikke da, altså...Bare lukket skuffen:-) Jeg er som sagt vant til litt av hvert- men denne rotta i kjelleren tok litt innersvingen på meg :-(

Aliza1365380759
Skrevet

Hehe, ja, best å holde seg innendørs og holde aktivitetsnivået nede, sånn at man puster minst mulig! ;-)

Skrevet

*grøsse* Fy, jeg trenger jo ikke akkurat flere paranoide tanker om å treffe på uønskede dyr i leiligheta da! Dette kommer jeg garantert til å tenke på neste gang jeg går på kjøkkenet! :-P

Vi må nok bare innse at hvis vi bor blant småkryp, så må vi regne med å støte på dem innimellom :-) Det er nok verre for folk som bor i byer og i blokker. Da er jo sikkert sjokket litt større.

Aliza1365380759
Skrevet

Vi må nok bare innse at hvis vi bor blant småkryp, så må vi regne med å støte på dem innimellom :-) Det er nok verre for folk som bor i byer og i blokker. Da er jo sikkert sjokket litt større.

Ja, jeg har faktisk ingen problemer med å se mus utendørs, og ikke roper og skriker jeg over insekter, edderkopper osv, men hadde ei mus tittet opp på meg fra kjøkkenskuffa hadde jeg nok hylt likevel! :-P

Skrevet

Beste strategi er å jobbe med innstillingen din. Du vet jo at også rotter er ålreite dyr! Og kanskje du kan være så generøs at du lar rotta få overta kjelleren de nærmeste ukene...*s*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...