Indra Skrevet 6. august 2001 Del Skrevet 6. august 2001 Hei I går opplevde jeg noe som var ganske skremmende for meg, også fordi jeg var utsatt for samme episode i mai. Det som skjer, er at jeg får en plutselig synsforstyrrelse på det ene øyet. Først begynner det som en lett flimring. Deretter øker det på, og jeg får en mangefarget, flimrende dott midt i synsfeltet(nesten som om jeg har sett direkte på sola) Etter en stund avtar flimringa, men da har jeg plutselig mistet sidesynet på det ene øyet. Dette varer rundt om 30-40 min, så begynner sidesynet å vende tilbake. Etterpå kjenner jeg en slags nummenhet som sprer seg i ene armen, nesten som den er svakt bedøvd. Deretter kjenner jeg samme følelsen i munn og svelg. Til sammen varer dette i ca. 1 time, etterfulgt av sterk hodepine. Hva kan dette være? Jeg har som sagt opplevd dette to ganger. Jeg er en 18 års gammel jente, røyker ikke, men har gått på p-pillen microgynon i snart 3 mnd. Kan det være i forbindelse med denne at jeg opplever det jeg gjør. Den første gangen jeg fikk denne synsforstyrrelsen hadde jeg ikke begynt med pillen, men jeg hadde brukt angrepillen NorLevo noen dager i forveien. Jeg håper på svar Hilsen en litt engstelig jente. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32824-synsforstyrrelse/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Ut i fra beskrivelsen tenker jeg at du kanskje har hatt et migreneanfall. Det kan bli innledet av synsforstyrelser og etterhvert nummenhet i ansiktet, armer og ben for så å ende i hodepine med kvalme/oppkast og varhet for lys og lyder. Noen erfarer at de blir mer plaget av migrene hvis de bruker p-piller. Andre har motsatt effekt. Jeg vil uansett råde deg til å kontakte lege idag for en samtale om symptomene. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32824-synsforstyrrelse/#findComment-128348 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.