Gå til innhold

Utenlandsbetaling internett

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettop fått installert Java for å kunne betale tjenester fra utlandet. Nå skal jeg benytte Java for første gang, og går inn på siden jeg skal kjøpe tjenester av og klikker alle de rette stedene og kommer til betalingen, som foregår hos en sånn betalingstjeneste. Jeg oppgir visakortnummeret mitt osv, så kommer det en beskjed på norsk: Laster ned BankID.

Så velger jeg korttype og bes etterpå om å oppgi min "sikkerhetskode". I klamme står det (din BankID).

Jeg trodde de mente det jeg får fram på den lille kodedingsen, men da svartes det at dette stemte ikke. "Bruk den koden du oppgir til banken din". Så gjør jeg det, et firesifret nummer, i motsetning til tallet på dingsen, som er sekssifret. Feil igjen.

I min bank, DnB, oppgir jeg alltid først personnummeret mitt for å komme inn på nettsiden. Så oppgir jeg et firesifret tall som er min kode, og som jeg også bruker til Kontofonen. Fordi jeg ikke har hatt Java, har jeg brukt den lille, brune dingsen som viser nytt sekssifret tall hver gang man trykker på den.

Hva pokker mener de med min vanlige sikkerhetskode av alle disse tingene? Ingenting ser ut til å nytte. Visakortnummeret stemmer. Alt annet.

:(

candyqueen_83
Skrevet

Jeg bruker postbanken, og taster inn nummeret som "kalkulatoren" (kodebrikken) viser.

Skrevet

Jeg bruker postbanken, og taster inn nummeret som "kalkulatoren" (kodebrikken) viser.

Jeg får prøve det igjen. Jeg skulle ønske man fant på en betegnelse for "kode" som gjaldt bare en eneste ting, i alle sammenhenger, ikke "passord" eller alt det andre de finner på.

*sur i dag*

Takk skal du ha, candyqueen.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg får prøve det igjen. Jeg skulle ønske man fant på en betegnelse for "kode" som gjaldt bare en eneste ting, i alle sammenhenger, ikke "passord" eller alt det andre de finner på.

*sur i dag*

Takk skal du ha, candyqueen.

Håper du finner ut av det :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...