Gå til innhold

Når begynte din ungdom eller du selv å drikke?

Anbefalte innlegg

Gjest mye dobbeltkommunikasjon?
Skrevet

Hvor gammel var du når du begynte å drikke alkohol? Og hvor gammel var ungdommen din?

Hva sier du til din ungdom om alkohol? Forventer du totalavhold opp til en viss alder ?

• Svar 53
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• avidi

3

• Lillemus

2

• morsan

2

• Katt-ja

2

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg fikk drikke meg full på rødvin som 13-åring, og var totalavholds til jeg var 23 år......

Har oppfordret barna mine til å vente med alkohol til de er gamle nok, men har ikke vært hysterisk om de kom hjem med promille;)

Gjest prust
Skrevet

Jeg smakte så vidt litt da jeg var fylt 18 - da jeg var 19-20 prøvde jeg meg på litt mer innimellom. Så hadde jeg mange år der jeg omtrent ikke drakk alkohol.

Nå som 3 åring, er jeg glad i øl og vin, prøver å holde de til helgene, men det er slett ikke hver helg vi har alkohol.

Mine barn er ikke ungdommer ennå, men jeg tror nok vi kommer til å være strenge med å tillate alkohol før de er 18.

Skrevet

Jeg smakte så vidt litt da jeg var fylt 18 - da jeg var 19-20 prøvde jeg meg på litt mer innimellom. Så hadde jeg mange år der jeg omtrent ikke drakk alkohol.

Nå som 3 åring, er jeg glad i øl og vin, prøver å holde de til helgene, men det er slett ikke hver helg vi har alkohol.

Mine barn er ikke ungdommer ennå, men jeg tror nok vi kommer til å være strenge med å tillate alkohol før de er 18.

''Nå som 3 åring, er jeg glad i øl og vin, prøver å holde de til helgene, men det er slett ikke hver helg vi har alkohol.''

Godt at du tar vare på barnet i deg, prust :-)

Gjest prust
Skrevet

''Nå som 3 åring, er jeg glad i øl og vin, prøver å holde de til helgene, men det er slett ikke hver helg vi har alkohol.''

Godt at du tar vare på barnet i deg, prust :-)

*tørker lattertårer*

Det forsvant visst et viktig 8-tall her ja.... :-DDD

Skrevet

Jeg var avholds til etter russetiden sånn omtrent.

Skrevet

Jeg var på noen fester og drakk litt da jeg var 14-15 år, så var jeg avholds sånn ca til jeg var over 20.

Nå koser jeg meg med en øl eller to en gang i mellom.

Har en snart 13 åring, og jeg kommer til å hente de på de festene de er når de blir eldre, så kanskje man kan redusere tesetinga litt iallefall.

Jeg kommer heller aldri til å tilby de alkohol før de er gamle nok.

Skrevet

*tørker lattertårer*

Det forsvant visst et viktig 8-tall her ja.... :-DDD

83??? Jøss! ;-p

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Rett etter konfirmasjonen.

Datteren min også.Sønnen min har så vidt begynt litt nå. Han ble konfirmert i fjor høst.Han sa han drakk to boxer cider på torsdagskvelden og han var hjemme allerede kl.23.00

Jeg er så måteholden som det går an bli. Drikker aldri alene og kommer ikke på det en gang.

Skrevet

83??? Jøss! ;-p

Tenkte det samme :-) Jammen begynner prust å bli gammel :-)

Gjest prust
Skrevet

Tenkte det samme :-) Jammen begynner prust å bli gammel :-)

*hrmpfffff*

trollemor;o)
Skrevet

Jeg var 21 første gang jeg smakte alkohol. Mine barn er ikke blitt ungdommer enda...

Skrevet

Begynte såvidt litt i 18-19 års alderen, men var avholds fra jeg var 21 til jegvar ca 30 år. Nå er jeg gammel og grå så nå koser jeg meg med vin og øl i helgene

Har en dater på 18 år som ikke smakte alkohol før hun var 16 og først nå som 18- åring drikker hun litt i helgene men drikker mest for å være sosial, hun er ikke glad i alkohol.

Skrevet

Jeg begynte ikke før jeg var atten. Det var et ekstremt bevisst valg fra min egen side å ikke røre alkohol før da. Hjalp vel også godt at eg ikke akkurat ble invitert til masse fester. Det hadde sikkert gjort saken litt annerledes ;)

Gjest gamle guinnea
Skrevet

Vi var 13/14 år da vi begynte å drikke så smått. Det var da vi begynte på ungdomsskolen. En sjelden gang i begynnelsen, etter hvert drakk vi nesten hver helg.

Jeg forventer nok at mine barn eksperimenterer fra ung alder, men håper de venter til videregående skole i det minste. Kommer til å late som jeg ikke ser det fra 16/17-års alder så lenge de er i et godt miljø. Samtidig vil jeg holde et våkent blikk og sørge for at de vet at de alltid kan ringe meg hvis det måtte skje noe.

jubalong70
Skrevet

Jeg var 18 år og russ første gang jeg drakk. Hadde smakt på vin før, men bare en og annen slurk.

Har ikke tenåringer enda, men har få forventninger... Håper bare de har vett nok til å ha litt respekt for alkoholen...

Skrevet

Tror ikke jeg hadde smakt noe annet enn litt vin før russetiden.

Jeg har visst "flasket opp" mine barn med gode holdninger, tror jeg: de to eldste var ikke bort i alkohol før slutten av videregående (Altså, jeg er ikke helt naiv, mulig de var det, men det vet jeg intet om. Alkohol var ikke noe problem, for å si det slik).

Nå har jeg en til som går på vgs. og han er veldig beviss på at han ikke har noe behov for alkohol - går på fester og ser på at de andre drikker...

black wealch
Skrevet

Jeg ca 15.

Barna mine er små enda (heldigvis..)

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Jøss! Så 'prektige' DOL-ere er da! Det her stemmer ikke med skremselsstatistikkene fra myndighetene iallefall.

Selv begynte jeg å drikke siste klasse på ungdomsskolen og festet hele ungdomstida. Jeg har en sønn som drikker lite og en annen som drikker seg full når han fester, dessverre. Men han begynte ikke (synlig for oss) før han var 17. Så han var senere ute enn mora. Huff!

Jaja, da fikk jeg ødelagt den pene statistikken litt...

Skrevet

På slutten av ungdomsskolen. Før det hadde jeg forsøkt litt av og på fra 12-13 årsalderen.

nick jr har ikke kommet så langt. Han er 6 og er begrenset til å få dyppe fingeren i ølglasset mitt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...