Gå til innhold

Basis varer

Anbefalte innlegg

Gjest tinzytown
Skrevet

Hva slags varer er nødvendig å ha i hus. Lager mye forskjellig mat, men vil ha sånn grunnvarer og basis ting i skapet.

Så hva har du i ditt skap ?

kaffepiken
Skrevet

Ris, pasta, bønner, mel, tomater på boks, mais, div.melvarer, gjær, olivenolje, buljongterninger, frosne grønnsaker, melk, egg, ost, krydder, poteter, oliven, hvitløk, soltørkede tomater, parmesan. Sikkert mer også som jeg ikke kommer på.

Skrevet

Kaffe, 2 pakker grøtris (hvorfor?), te, sjokoladesaus, farin, speltmel, toro suppeposer, ris, pasta utgått på dato, hunde-snacks, krydder, 3 pakker wasa husmann knekkebrød (alle åpnede), maizenamel, ananasringer, tomatbønner, tunfisk på boks, hermetiserte tomater, makronfyll, mandler, perlesukker, vaffelmiks, trankapsler med jordbærsmak, fullkorns rugkjeks, karamellsaus, tacosaus, oljer, en pakke gul gele, tørrgjær, en pakke lyspærer, tomtegløgg, sweet chilisaus, en boks hermetiserte kirsebær, epleeddik, tabasco, jozo salt, 2 pakker axa firkorn, buljongterninger, sjokoladedrikk.

mariaflyfly
Skrevet

I skapet: Tørr pasta, olivenolje, hermetiske tomater, knekkebrød, risottoris, mel, gjær, sukker, bakepulver, Dolmioglass, kaffe og te og diverse krydder.

I kjøleskapet har eg alltid løk og hvitløk, appelsinjuice, sitron , gulrøtter og hvitvin.

Også har jeg nesten alltid en basilikumplante stående på benken.

Gjest Aimabel
Skrevet

Bakepulver, vaniljesukker, hvetemel, rugmel, sukker med vaniljestang, vaffelmix, soyasaus, olje, balsamiko, masse krydder, tacokrydder og skjell, tomatbønner, kidneybønner, kokosmelk, nudler, basmatiris, risottoris, fullkornlasagneplater, fullkornspenne, fullkornsskruer, fullkornsspaghetti, grøtris, Maxim-pulver, omega3kapsler, jerntilskudd, te, kaffe, rosiner, svisker, havreknekkebrød, er det jeg kan huske.

Gjest Aimabel
Skrevet

Og cous cous! Det må man ha, greit når man har liten tid til å lage mat :-)

jubalong70
Skrevet

Det er alt for mye rart i mine skap, men det jeg bruker ofte er bl.a.:

Havregryn, fullkornspasta i forskjellige varianter, tomatpure, grove knekkebrød, hermetiske tomater, olivenolje, speltmel -fint og grovt, rosiner. I fryseren ligger det alltid en mengde frossne grønnsaker, diverse fisk og alt for mye elgkjøtt.

I kjøleskapet er det alltid appelsinjuice, melk, leverpostei, hvitost og salami.

Gjest ViViola
Skrevet

Tørrvarer: Hvetemel, havregryn, kli, solsikkekjerner, linfrø, helkorn, middagsris, grøtris, spaghetti, makaroni.

I kjøleskapet er det alltid: Melk, yoghurt, ekstralettrømmekolle, egg, ulike syltetøy av kjøpevarianten, prim, hvit- og brunost, hvitløksost, salt kjøttpålegg, leverpostei og salami.

I svaldelen av kjøleskapet er det alltid løk, hvitløk, salat, tomat, agurk, epler og bananer.

I tillegg har jeg ei skuffe full av hermetikk som mais, vannkastanjer, champinion og torskerogn i tillegg til glass med tomatbaserte sauser. Og - en god del gryteretter i poseform, suppeposer, marinader, sauser og rett-i-koppen-supper.

Alltid mulig å lage ett-eller-annet om man skulle få brålyst på noe annet enn det som står på menylista. :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...