Gjest blir snart gal!! Skrevet 3. mai 2009 Skrevet 3. mai 2009 Sukk. Kan noen forbarme seg over meg og min excel-lesing? Jeg regner ut sum og mva av en vare. Og en ting er å regne det ut uten regneark, en annen ting å finne rett formel som godtas. Det er nytt for meg dette. Hvis pris på varen er 100 kroner, regner jeg ut prisen etter moms ved å ta =mva*pris+pris. Svaret blir 125. Dette får jeg rett svar på. Men ; Men hvordan regner jeg ut hvor stor momsen er? Pris ganger 25/100. Hvordan skal den formelen se ut? 0 Siter
Gjest blir gal snart Skrevet 3. mai 2009 Skrevet 3. mai 2009 du bruker bare % tegnet. Hvis jeg har 25% i celle B2. Og pris på varen i feks. C9(100 kr) prøver jeg følgende der det skal regnes ut mva. =C9*B2. Svaret blir da 25000%..?? Jeg får det bare ikke til. Men takk for svar. 0 Siter
Gjest Lilje30 Skrevet 3. mai 2009 Skrevet 3. mai 2009 Hvis jeg har 25% i celle B2. Og pris på varen i feks. C9(100 kr) prøver jeg følgende der det skal regnes ut mva. =C9*B2. Svaret blir da 25000%..?? Jeg får det bare ikke til. Men takk for svar. øverst midt på siden ca. står det prosent hos deg, skift til standard i den cellen. 0 Siter
Gjest blir gal Skrevet 3. mai 2009 Skrevet 3. mai 2009 øverst midt på siden ca. står det prosent hos deg, skift til standard i den cellen. Men selve regneoppgaven er oppgitt med 25% i cellen. Det er en oppgave som er gitt på den måten og skal løses uten å forandre på celleinnhold. 0 Siter
Gjest litt mindre gal enn så lenge:o) Skrevet 3. mai 2009 Skrevet 3. mai 2009 øverst midt på siden ca. står det prosent hos deg, skift til standard i den cellen. Ok, nå gikk det inn. Hjertelig takk. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.