Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis du hadde 5900 å bruke, hvilken gruppe ville du hatt:

A: Fiks ferdig gruppe 3 + 1 + 1, pent brukt:

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17287128

eller.

B: Denne nye sofaen, selv om det betød at du for 5900 måtte nøye deg med 3-seter + bare én stol?

http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/S69805845

(Sistnevnte var bare tilfeldig valgt, men jeg undres over hvem som ville svidd av 6000 på en brukt salong som er såpass utdatert som den i link nr 1. Har selgeren nubbsjans til å oppnå denne prisen??)

Gjest prust
Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt noe à la den IKEA-sofaen, men svigermor hadde helt klart heller valgt den andre.

Så det spørs vel litt hvor gammel en er og hva slags smak en har.

Skrevet

Jeg hadde helt klart valgt noe à la den IKEA-sofaen, men svigermor hadde helt klart heller valgt den andre.

Så det spørs vel litt hvor gammel en er og hva slags smak en har.

Enig i det med alder og smak, men brukt sofa ER en brukt sofa, da.

Gjest prust
Skrevet

Enig i det med alder og smak, men brukt sofa ER en brukt sofa, da.

Vi skulle kjøpe sofa til loftstua for noen år siden, og kunne etterhvert velge mellom to sofaer til omtrent samme pris - den ene ny og helt grei - den andre brukt og flottere/stiligere - samme farge, og nesten lik farge.

Vi valgte den brukte, og har absolutt ikke angret.

Skrevet

Vi skulle kjøpe sofa til loftstua for noen år siden, og kunne etterhvert velge mellom to sofaer til omtrent samme pris - den ene ny og helt grei - den andre brukt og flottere/stiligere - samme farge, og nesten lik farge.

Vi valgte den brukte, og har absolutt ikke angret.

OK, jeg plasserer sofaer mer i kategori med madrasser - ville ikke kjøpt brukt madrass heller;-)

Skrevet

OK, jeg plasserer sofaer mer i kategori med madrasser - ville ikke kjøpt brukt madrass heller;-)

Jeg er enig. Har null problemer med å kjøpe f.eks bokhyller eller spisebord brukt, men ikke stoppede møbler. Tenk på alle som kan ha sluppet en i den soffen der da.... Æsj!

Gjest prust
Skrevet

Vi kjøpte faktisk brukte madrasser på loppemarked (!) da vi studerte, noen gamle svanemadrasser - og gutten min bruker den ene nå. Den er utrolig god, men der er jo litt ekkelt å tenke på at mange andre har brukt den.... Vel - den har vært i vår familie i 15 år nå, så det er sikkert ikke flere igjen av andres baselusker og kroppssekreter.... :-(

Men aldri mer nå nei - madrasser skal være nye! Men en sofa kan gjerne være brukt, i hvertfall en som ikke skal stå i stua, synes jeg.

Gjest Kayia
Skrevet

Jeg er enig. Har null problemer med å kjøpe f.eks bokhyller eller spisebord brukt, men ikke stoppede møbler. Tenk på alle som kan ha sluppet en i den soffen der da.... Æsj!

Enig i det. Det er jo ikke direkte uvanlig å være aktiv i naken tilstand i en sofa heller, og kunne ikke tenkt meg en sofa andre potensialt hadde hatt en hyrdestund i!

Skrevet

den første var jo bare helt forferdelig...

Skrevet

Vi kjøpte faktisk brukte madrasser på loppemarked (!) da vi studerte, noen gamle svanemadrasser - og gutten min bruker den ene nå. Den er utrolig god, men der er jo litt ekkelt å tenke på at mange andre har brukt den.... Vel - den har vært i vår familie i 15 år nå, så det er sikkert ikke flere igjen av andres baselusker og kroppssekreter.... :-(

Men aldri mer nå nei - madrasser skal være nye! Men en sofa kan gjerne være brukt, i hvertfall en som ikke skal stå i stua, synes jeg.

''Men en sofa kan gjerne være brukt, i hvertfall en som ikke skal stå i stua, synes jeg.''

Men kanskje er det nettopp en sofa som ikke står i stua som man bruker på en slik måte at det er mer guffent å tenke på at hvemsomhelst har sittet og prumpa i den? Kanskje er det nettopp sofaen i kjellerstua eller loftsstua som benyttes til ligge og slange seg på, gjerne en helgemorgen uten å være fullt påkledt?

Annerledes med slike sofaer der man sitter rett opp og ned med klær på hele tiden.

Jeg vurderte en gang å anskaffe en slags "spisesofa" til bruk på den ene siden av spisebordet, absolutt ikke lik den på bilden under, men litt i samme gata. Da synes jeg ikke det hadde vært verre å ha den brukt enn å kjøpe en brukt spisestuestol med stopping på.

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=17240213

Gjest prust
Skrevet

''Men en sofa kan gjerne være brukt, i hvertfall en som ikke skal stå i stua, synes jeg.''

Men kanskje er det nettopp en sofa som ikke står i stua som man bruker på en slik måte at det er mer guffent å tenke på at hvemsomhelst har sittet og prumpa i den? Kanskje er det nettopp sofaen i kjellerstua eller loftsstua som benyttes til ligge og slange seg på, gjerne en helgemorgen uten å være fullt påkledt?

Annerledes med slike sofaer der man sitter rett opp og ned med klær på hele tiden.

Jeg vurderte en gang å anskaffe en slags "spisesofa" til bruk på den ene siden av spisebordet, absolutt ikke lik den på bilden under, men litt i samme gata. Da synes jeg ikke det hadde vært verre å ha den brukt enn å kjøpe en brukt spisestuestol med stopping på.

Akkurat promping har jeg ikke så skrekk for - verre med diverse andre aktiviteter som kan være utført i den....

Men forstår hva du mener i forhold til "sittesofa" og "slenge seg uten tøy-sofa" :-D

Gjest Elextra
Skrevet

Stoffet i gruppe nr. 1 var grønnjævlig, men synes ikke formen på sofaen og stolene var så verst (dog langt fra mitt førstevalg!) og det er antakelig skikkelig kvalitet. Men hadde neppe kjøpt til den prisen for å trekke om (koster antakelig enda mer)!

Likte ikke den IKEA-sofaen noe særlig (misliker sofaer med skjørt til gulvet) heller, da....

Så tror jeg ville svart "hverken eller"!

Generelt er jeg ikke særlig skeptisk til å kjøpe brukt, om det er noe jeg liker og har/har hatt god kvalitet. Kunne kjøpt nesten alt brukt bortsett fra madrasser i egen seng! ;)

Skrevet

Stoffet i gruppe nr. 1 var grønnjævlig, men synes ikke formen på sofaen og stolene var så verst (dog langt fra mitt førstevalg!) og det er antakelig skikkelig kvalitet. Men hadde neppe kjøpt til den prisen for å trekke om (koster antakelig enda mer)!

Likte ikke den IKEA-sofaen noe særlig (misliker sofaer med skjørt til gulvet) heller, da....

Så tror jeg ville svart "hverken eller"!

Generelt er jeg ikke særlig skeptisk til å kjøpe brukt, om det er noe jeg liker og har/har hatt god kvalitet. Kunne kjøpt nesten alt brukt bortsett fra madrasser i egen seng! ;)

''Generelt er jeg ikke særlig skeptisk til å kjøpe brukt, om det er noe jeg liker og har/har hatt god kvalitet. Kunne kjøpt nesten alt brukt bortsett fra madrasser i egen seng! ;)''

Jeg har anskaffet masse brukte gjenstander, men trekker grensen ved madrasser OG sofa;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Noe sånt var jeg også tenkt å kjøpe til den ene siden av kjøkkenbordet, men er redd det kunne blitt litt for trangt hos oss.

Skrevet

Ny fra Ikea, uten tvil. Den brukte der var jo gyselig og burde vel helst gått på loppis kanskje.

Gjest altfor dyrt brukt
Skrevet

Aldri om jeg hadde kjøpt brukt sofa i den prisklassen der!

Man får mange flotte billige sofaer på tilbud i kjedebutikkene, jeg ville ha satset på helt ny!

Gjest Elextra
Skrevet

Aldri om jeg hadde kjøpt brukt sofa i den prisklassen der!

Man får mange flotte billige sofaer på tilbud i kjedebutikkene, jeg ville ha satset på helt ny!

''Aldri om jeg hadde kjøpt brukt sofa i den prisklassen der!

Man får mange flotte billige sofaer på tilbud i kjedebutikkene, jeg ville ha satset på helt ny!''

Jeg ville heller kjøpt en brukt sofa av god kvalitet (sånt koster gjerne 25-30.000 nytt) enn en ny fra IKEA. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om sofaen i denne annonsen, men f.eks. om noe sånt: http://www.erik-joergensen.com/index.asp?id=4678

Men smaken er - som du sier - som baken :)

Skrevet

''Aldri om jeg hadde kjøpt brukt sofa i den prisklassen der!

Man får mange flotte billige sofaer på tilbud i kjedebutikkene, jeg ville ha satset på helt ny!''

Jeg ville heller kjøpt en brukt sofa av god kvalitet (sånt koster gjerne 25-30.000 nytt) enn en ny fra IKEA. Da snakker jeg selvfølgelig ikke om sofaen i denne annonsen, men f.eks. om noe sånt: http://www.erik-joergensen.com/index.asp?id=4678

Men smaken er - som du sier - som baken :)

Smaken er som baken, og folk har i tillegg forskjellige grenser for hva de synes er ok mht brukte, stoppede møbler.

Men for meg får det også et visst drag av å være "fattigfornem" at man er ekstremt opptatt av å ha "det riktige merket" på sofaen og dermed betale dyre dommer for en brukt en fremfor å kjøpe en ren en.

Litt sånn at man for enhver pris ikke vil bli tatt på fersken i å ha en sofa fra Ikea eller Living;-)

Gjest Elextra
Skrevet

Smaken er som baken, og folk har i tillegg forskjellige grenser for hva de synes er ok mht brukte, stoppede møbler.

Men for meg får det også et visst drag av å være "fattigfornem" at man er ekstremt opptatt av å ha "det riktige merket" på sofaen og dermed betale dyre dommer for en brukt en fremfor å kjøpe en ren en.

Litt sånn at man for enhver pris ikke vil bli tatt på fersken i å ha en sofa fra Ikea eller Living;-)

Skulle gjerne hatt sofa fra IKEA eller Living om jeg fant noe jeg likte der :-).

Men jeg er fattigfornem og/eller snobbete på den måten at jeg heller vil ha skikkelig kvalitet (merke uvesentlig), om enn brukt, enn dårlig kvalitet fra IKEA eller Living. Og jeg synes ofte de rimelige sofaene derfra virker litt skranglete, ser litt "kopi-aktige" ut (dvs. ligner noe finere, men har udefinerbare designmessige mangler) og har dårlige stoffer.

Skrevet

Skulle gjerne hatt sofa fra IKEA eller Living om jeg fant noe jeg likte der :-).

Men jeg er fattigfornem og/eller snobbete på den måten at jeg heller vil ha skikkelig kvalitet (merke uvesentlig), om enn brukt, enn dårlig kvalitet fra IKEA eller Living. Og jeg synes ofte de rimelige sofaene derfra virker litt skranglete, ser litt "kopi-aktige" ut (dvs. ligner noe finere, men har udefinerbare designmessige mangler) og har dårlige stoffer.

Jeg er veldig enig i kvalitetsargumentet, altså! :-) Og ikke minst det å være god å sitte i.

Vi kjøpte en rimelig sofa til hytta, og allerede etter én sommer var den merkbart "nedsittet"! Og det enda været var fint den sommeren og vi var mye ute. Ja, ja, vi har den fortsatt - blir fjerde sommeren nå, så vi har da fått valuta for pengene lell;-)

Men hjemme har vi mer kvalitet, og har ikke noen planer om å skifte ut den 12 år gamle salongen på maaange år. :-) Det har jo også en miljøvennlig side å ikke bytte ut møblement hele tiden.

Men jeg liker likevel ikke tanken på brukt sofa - ihvertfall ikke en som står slik til at man kan sitte og slange seg på den før man har kledd seg for dagen osv.

Jeg ville nok vært mindre skeptisk til brukt skinnsofa.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...