Gå til innhold

Kattene har blitt uvenner :-(

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Kattja og Muskatt er søstre. Vi fikk langhårede Kattja barbert til det ugjenkjennelige hos veterinæren for tre uker siden. Siden da har Muskatt nektet å ha noe med Kattja å gjøre. Hun freser bare Kattja nærmer seg :-(

Dette har også resultert i at Muskatt nesten ikke er hjemme for tiden. Hun vil bare ut av huset og er gjerne borte to-tre dager i slengen.... Kattja er derimot innendørs nesten hele tiden. Det er visst kaldt å mangle tykk pels ;)

Er det noe vi kan gjøre for at Muskatt skal godta Kattja igjen? De har aldri vært bestevenner, men har iallefall ikke vært redd hverandre eller unngått hverandre bevisst før :-(

• Svar 62
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

14

• morsan

8

• Colette

7

• annegunn

4

hidi, the scorpion
Skrevet

''Er det noe vi kan gjøre for at Muskatt skal godta Kattja igjen? De har aldri vært bestevenner, men har iallefall ikke vært redd hverandre eller unngått hverandre bevisst før :-(''

Katter er bare merkelige dyr;) Da mine katter (mor og datter) ble sterilisert samtidig (begge med barn i magen), så behandlet pusemor datteren sin som en kattunge igjen....? Til vanlig ungikk de hverandre glatt, men nå ble datteren vasket og stelt etter alle kunstens regler, og pusemor holdt henne tilogmed tilbake hvis "ungen" ble lei;))) Og "ungen" ble dritlei, men først da de fikk lov til å gå ut igjen stoppet denne underlige atferden, og de unngår hverandre igjen.

Så bare la de få litt tid, Kattja litt pels tilbake, så vil de nok begge føle seg litt mer "normale", he, he;))

Gjest togli
Skrevet

''Er det noe vi kan gjøre for at Muskatt skal godta Kattja igjen? De har aldri vært bestevenner, men har iallefall ikke vært redd hverandre eller unngått hverandre bevisst før :-(''

Katter er bare merkelige dyr;) Da mine katter (mor og datter) ble sterilisert samtidig (begge med barn i magen), så behandlet pusemor datteren sin som en kattunge igjen....? Til vanlig ungikk de hverandre glatt, men nå ble datteren vasket og stelt etter alle kunstens regler, og pusemor holdt henne tilogmed tilbake hvis "ungen" ble lei;))) Og "ungen" ble dritlei, men først da de fikk lov til å gå ut igjen stoppet denne underlige atferden, og de unngår hverandre igjen.

Så bare la de få litt tid, Kattja litt pels tilbake, så vil de nok begge føle seg litt mer "normale", he, he;))

Snodig hva hormoner og annet kan gjøre!

Det er sååå trist å se Kattja som søker seg til søstra si, men bare blir avvist med fresing :-((

Før var det Kattja som var "sjefen", men nå er rollene snudd på hodet, gitt!

Samme dag som Kattja kom nybarbert hjem fra veterinæren ble hun møtt av ei storøyd kattesøster. Muskatt nærmet seg Kattja forsiktig og snuste på nesen hennes før hun satte i et voldsomt hyyyl og løp til skogs!!! Jeg lo så jeg skreik, men nå er det ikke like morsomt lengre ;-/

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er sååå trist å se Kattja som søker seg til søstra si, men bare blir avvist med fresing :-((

Samme dag som Kattja kom nybarbert hjem fra veterinæren ble hun møtt av ei storøyd kattesøster. Muskatt nærmet seg Kattja forsiktig og snuste på nesen hennes før hun satte i et voldsomt hyyyl og løp til skogs!!! Jeg lo så jeg skreik, men nå er det ikke like morsomt lengre ;-/

Synes jeg kan se dem;) Nei, det er ikke morsomt i lengden.

Stakkars Muskatt fikk nok et alvorlig sjokk, en Kattja _uten_ hår og all godlukt fra Muskatt selv, fyyysjj, tenkte hun nok... Katter elsker sin egen lukt og de gnir den på oss ustanselig, det samme med katter de liker. Så kanskje hvis din mann holder Kattja, mens du lar Muskatt få gni fra seg sin godlukt på henne, gjerne fra halskjertelene på kroppen til Kattja?

brilleslangen
Skrevet

Det luktet sikkert veldig rart av henne når ho kom fra veterinæren og hadde bedøvelse i kroppen enda... så det fremskaffet nok førstereaksjonen...

Jeg tror det at katten avviser søsteren går på instinkt å gjøre.. Feks om ho hadde sett ut slik pga skabbangrep, ville ho vært svært syk, og da er det best å holde seg unna for ikke å bli slik selv...

Gjest togli
Skrevet

Synes jeg kan se dem;) Nei, det er ikke morsomt i lengden.

Stakkars Muskatt fikk nok et alvorlig sjokk, en Kattja _uten_ hår og all godlukt fra Muskatt selv, fyyysjj, tenkte hun nok... Katter elsker sin egen lukt og de gnir den på oss ustanselig, det samme med katter de liker. Så kanskje hvis din mann holder Kattja, mens du lar Muskatt få gni fra seg sin godlukt på henne, gjerne fra halskjertelene på kroppen til Kattja?

Hø hø, synes jeg ser mannen min.. Han kommer fra tjukkeste Oslo og er småredd katter. Holder dem på en armlengdes avstand ;)

Jeg skal vise ham forslaget ditt *hihi*

Skrevet

Hva om du sprayer den nybarberte pusen med slik ferromonspray eller hva-det-nå-er man anbefaler brukt for å få katten til å søke mot klorestativ og slikt?

Gjest togli
Skrevet

Hva om du sprayer den nybarberte pusen med slik ferromonspray eller hva-det-nå-er man anbefaler brukt for å få katten til å søke mot klorestativ og slikt?

Det tror jeg faktisk jeg har i skapet! God ide!! Jeg prøver.....

hidi, the scorpion
Skrevet

Hø hø, synes jeg ser mannen min.. Han kommer fra tjukkeste Oslo og er småredd katter. Holder dem på en armlengdes avstand ;)

Ler;)

Da må du ty til barna dine, vet du;)))

Gjest togli
Skrevet

Ler;)

Da må du ty til barna dine, vet du;)))

Hva skulle jeg gjort uten dem ;)

Gjest togli
Skrevet

Det luktet sikkert veldig rart av henne når ho kom fra veterinæren og hadde bedøvelse i kroppen enda... så det fremskaffet nok førstereaksjonen...

Jeg tror det at katten avviser søsteren går på instinkt å gjøre.. Feks om ho hadde sett ut slik pga skabbangrep, ville ho vært svært syk, og da er det best å holde seg unna for ikke å bli slik selv...

Høres riktig ut det, ja... Bare så trist å se dem slik :-(

Vi får satse på at Kattja snart ser ut som sitt gamle jeg igjen ;)

Gjest togli
Skrevet

Done ;)

De ble fryktelig interesserte i å snuse rundt omkring når jeg hadde fått på Kattja noen dråper. Nå går de rundt i huset og snuser, men nærmer seg ikke hverandre helt ennå ;) Jeg slipper dem iallefall ikke ut nå, for nå SKAL de "prate" sammen altså!!!

hidi, the scorpion
Skrevet

Hva skulle jeg gjort uten dem ;)

Det kan jeg ikke svare deg på;))

Selv snakker jeg til alle mine dyr hver dag, og jeg ser at de forstår meg (både katter og chinchillaer), og de forteller meg kjapt om det er noe de mangler, mat, vann eller bare kos og stell;))

Skrevet

Done ;)

De ble fryktelig interesserte i å snuse rundt omkring når jeg hadde fått på Kattja noen dråper. Nå går de rundt i huset og snuser, men nærmer seg ikke hverandre helt ennå ;) Jeg slipper dem iallefall ikke ut nå, for nå SKAL de "prate" sammen altså!!!

*spent på oppfølgingen* :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Det hadde ikke jeg tenkt på! Godt tenkt;)

Skrevet

Men armlengdes avstand er jo ikke så verst, da, det kunne vært verre! ;-)

Du har sikkert sett denne før, men jeg tar den inn her lell fordi den er så genial:-)

http://www.swapmeetdave.com/Humor/Cats/Advert.jpg

Gjest togli
Skrevet

Det kan jeg ikke svare deg på;))

Selv snakker jeg til alle mine dyr hver dag, og jeg ser at de forstår meg (både katter og chinchillaer), og de forteller meg kjapt om det er noe de mangler, mat, vann eller bare kos og stell;))

Jeg merker også at kattene forstår endel av det vi sier. Den ene katten oppfører seg som ei bikkje til tider. Den fulgte med moren min på tur i skogsveien bak huset vårt. Gikk foran henne hele veien, men når mamma sa "Stopp, Kattja!", så satte hun seg pent ned på rumpa og så på mamma. Snodig ;)

Når jeg viser tegnet for "melk", kommer de begge løpende med det samme :)

De vet også at det er nytteløst å mjaue her i huset, for vi er jo døve (ungene er hørende men "døve";-)), så de har andre metoder for å komme seg inn f.eks. Den ene katten beveger hodet kjapt fram og tilbake slik at vi kan se bevegelsen i sidesynet når vi går forbi vinduet i entreen. Den andre katten "vasker" vinduet med potene sine - opp og ned i rasende fart. Slike ting kan vi ikke unngå å se.

Etter at jeg fikk CI (kunstig "hørsel") påstår ungene at kattene har begynt å mjaue mye mer enn før. De skjønner visst at de nå også blir hørt på den måten ;)

Gjest togli
Skrevet

Men armlengdes avstand er jo ikke så verst, da, det kunne vært verre! ;-)

Du har sikkert sett denne før, men jeg tar den inn her lell fordi den er så genial:-)

http://www.swapmeetdave.com/Humor/Cats/Advert.jpg

*HAHA* Den var ny :)))

Og, jo...De ble straks litt mer interesserte i hverandre nå, så jeg krysser fingrene. Genial idè du hadde :)

Skrevet

Jeg merker også at kattene forstår endel av det vi sier. Den ene katten oppfører seg som ei bikkje til tider. Den fulgte med moren min på tur i skogsveien bak huset vårt. Gikk foran henne hele veien, men når mamma sa "Stopp, Kattja!", så satte hun seg pent ned på rumpa og så på mamma. Snodig ;)

Når jeg viser tegnet for "melk", kommer de begge løpende med det samme :)

De vet også at det er nytteløst å mjaue her i huset, for vi er jo døve (ungene er hørende men "døve";-)), så de har andre metoder for å komme seg inn f.eks. Den ene katten beveger hodet kjapt fram og tilbake slik at vi kan se bevegelsen i sidesynet når vi går forbi vinduet i entreen. Den andre katten "vasker" vinduet med potene sine - opp og ned i rasende fart. Slike ting kan vi ikke unngå å se.

Etter at jeg fikk CI (kunstig "hørsel") påstår ungene at kattene har begynt å mjaue mye mer enn før. De skjønner visst at de nå også blir hørt på den måten ;)

''Etter at jeg fikk CI (kunstig "hørsel") påstår ungene at kattene har begynt å mjaue mye mer enn før. De skjønner visst at de nå også blir hørt på den måten ;)''

He he!

Vi hadde hund da jeg var barn, og den skjønte utrolig mye rart. En av dem var at hvis far i huset ikke hadde på seg uniforrm om morgenen (han var militær), så betød det at han hadde fri og skulle være hjemme. Så da satte hunden seg pal på fanget hans og nektet moren min å gi han hadetnuss;-)

Skrevet

*HAHA* Den var ny :)))

Og, jo...De ble straks litt mer interesserte i hverandre nå, så jeg krysser fingrene. Genial idè du hadde :)

Å så bra! :-) Jeg som ikke har katt engang!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...