Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker meg ny sykkel - den må være lett (den gamle veier 18 kg...), finnes i flere str (str. M), ha _minst_ 21 gir, være i damemodell eller unisexmodell og ha mulighet for å sette på bagasjebærer og skjermer og den må ikke koste all verden, max. 3000,-... Jeg har delvis blitt lovt penger til bursdagen om en stund og skal legge i resten selv. :o)

Biltema eller Europris-sykler er overhodet ikke interessant. Jeg har en tendens til å suse ned gata her over fartshumpene i over 40 km/t så sykkelen hopper + at jeg plutselig kan finne på at jeg skal ta en tur i skogen så den må tåle en trøkk! :o) Noen som har et tips?!

• Svar 64
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Lillemus

24

• Lotte :o)

12

• frosken

10

• Speak

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Legg i litt mer, så får du noe som duger :P

Jeg har en hybridsykkel, den er lett og rask med liten rullemotstand i dekk og har gir som en offroad. Helt genialt.

Skrevet

Legg i litt mer, så får du noe som duger :P

Jeg har en hybridsykkel, den er lett og rask med liten rullemotstand i dekk og har gir som en offroad. Helt genialt.

Skulle gjerne lagt i litt mer, men pengeboka er ikke utømmelig dessverre. :o(

Skrevet

Vent til du har råd til en dobbelt så dyr en.

Men tenk over dette:

Vil du ha skivebremser? Jeg er veldig glad for at jeg valgte hydrauliske skivebremser på nåværende sykkel (som mannen vil ha).

Vil du ha dempegaffel? Dempegaffel gir god komfort, men veier ca 2 kg.

Str M? Jeg er str M, som er 167 cm høy. Jeg vil tro at du er str S, eller XS, siden du er 15 cm lavere enn meg.

Har du sett G-Sports annonsebilag denne uka? Har du sett fjorårsmodeller på finn.no? Les en sykkeltest eller to. I kveld tester Tv2 bysykler, men jeg aner ikke om det er hybrid eller mer komfortsykler.

Jeg skal ut å se på ny sykkel i morgen. Jeg velger meg en hybrid som triller fort. Prisen er ikke så nøye, siden jeg har en sykkel i maaange år. Man får det man betaler for.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241590677' post='4143978]

Vent til du har råd til en dobbelt så dyr en.

Men tenk over dette:

Vil du ha skivebremser? Jeg er veldig glad for at jeg valgte hydrauliske skivebremser på nåværende sykkel (som mannen vil ha).

Vil du ha dempegaffel? Dempegaffel gir god komfort, men veier ca 2 kg.

Str M? Jeg er str M, som er 167 cm høy. Jeg vil tro at du er str S, eller XS, siden du er 15 cm lavere enn meg.

Har du sett G-Sports annonsebilag denne uka? Har du sett fjorårsmodeller på finn.no? Les en sykkeltest eller to. I kveld tester Tv2 bysykler, men jeg aner ikke om det er hybrid eller mer komfortsykler.

Jeg skal ut å se på ny sykkel i morgen. Jeg velger meg en hybrid som triller fort. Prisen er ikke så nøye, siden jeg har en sykkel i maaange år. Man får det man betaler for.

''Vil du ha skivebremser? Jeg er veldig glad for at jeg valgte hydrauliske skivebremser på nåværende sykkel (som mannen vil ha).''

Hva er forskjellen? Jeg har to sykler fra før og begge to har vanlige bremser med bremseklosser mot dekket.

''Vil du ha dempegaffel? Dempegaffel gir god komfort, men veier ca 2 kg.''

Skal man i terrenget / grusvei / humpete vei er det en stor fordel med dempegaffel! Jeg har det på GT-sykkelen og der jeg sykler forholdsvis komfortablet rister min kjære så tennene skrangler.

''Str M? Jeg er str M, som er 167 cm høy. Jeg vil tro at du er str S, eller XS, siden du er 15 cm lavere enn meg.''

GT-sykkelen er M og den er akkurat passe, men det hadde vært fint å prøve en S.

''Har du sett fjorårsmodeller på finn.no?''

Ingen aktuelle på finn her i fylket nå.

''I kveld tester Tv2 bysykler, men jeg aner ikke om det er hybrid eller mer komfortsykler.''

Bysykkel = komfortsykkel tenker jeg, sånne med kurv og 7 gir og det skal jeg slettes ikke ha. :o) Har nettopp vært en sykkeltur til Rønningen (TTs turisthytte i Bymarka) og himmel og hav så bakkete og bratt det var inn dit!!!! Måtte av i en bakke, men ellers satt jeg på sykkelen hele vein. Det gjør jeg ikke med en bysykkel.

''Jeg velger meg en hybrid som triller fort. Prisen er ikke så nøye, siden jeg har en sykkel i maaange år. Man får det man betaler for.''

Joda, men jeg er ikke stinn av gryn og synes ikke jeg kan ønske meg så himla mye i bursdagsgave heller all den tid permitteringsspøkelset er rett rundt hjørnet for min kjære. :o(

Skrevet

''Vil du ha skivebremser? Jeg er veldig glad for at jeg valgte hydrauliske skivebremser på nåværende sykkel (som mannen vil ha).''

Hva er forskjellen? Jeg har to sykler fra før og begge to har vanlige bremser med bremseklosser mot dekket.

''Vil du ha dempegaffel? Dempegaffel gir god komfort, men veier ca 2 kg.''

Skal man i terrenget / grusvei / humpete vei er det en stor fordel med dempegaffel! Jeg har det på GT-sykkelen og der jeg sykler forholdsvis komfortablet rister min kjære så tennene skrangler.

''Str M? Jeg er str M, som er 167 cm høy. Jeg vil tro at du er str S, eller XS, siden du er 15 cm lavere enn meg.''

GT-sykkelen er M og den er akkurat passe, men det hadde vært fint å prøve en S.

''Har du sett fjorårsmodeller på finn.no?''

Ingen aktuelle på finn her i fylket nå.

''I kveld tester Tv2 bysykler, men jeg aner ikke om det er hybrid eller mer komfortsykler.''

Bysykkel = komfortsykkel tenker jeg, sånne med kurv og 7 gir og det skal jeg slettes ikke ha. :o) Har nettopp vært en sykkeltur til Rønningen (TTs turisthytte i Bymarka) og himmel og hav så bakkete og bratt det var inn dit!!!! Måtte av i en bakke, men ellers satt jeg på sykkelen hele vein. Det gjør jeg ikke med en bysykkel.

''Jeg velger meg en hybrid som triller fort. Prisen er ikke så nøye, siden jeg har en sykkel i maaange år. Man får det man betaler for.''

Joda, men jeg er ikke stinn av gryn og synes ikke jeg kan ønske meg så himla mye i bursdagsgave heller all den tid permitteringsspøkelset er rett rundt hjørnet for min kjære. :o(

http://www.discountcyclesdirect.co.uk/images/Transeo%20Ultra%202009.jpg

Dette er en hybridsykkel, det ser du skivebrems. Det er den ringen inni hjulet. Det heter Disc i sykkelannonser. Du får veldig presis bremsing, slipper hyling i bremsene etc.

Du har en terrengsykkel nå (?). En hybridsykkel har høyere ramme, og du må nok gå ned en størrelse ift terreng.

Jeg har en hybrid påmontert kurv *hehe* ;D

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241598226' post='4144055]

http://www.discountcyclesdirect.co.uk/images/Transeo%20Ultra%202009.jpg

Dette er en hybridsykkel, det ser du skivebrems. Det er den ringen inni hjulet. Det heter Disc i sykkelannonser. Du får veldig presis bremsing, slipper hyling i bremsene etc.

Du har en terrengsykkel nå (?). En hybridsykkel har høyere ramme, og du må nok gå ned en størrelse ift terreng.

Jeg har en hybrid påmontert kurv *hehe* ;D

''Dette er en hybridsykkel, det ser du skivebrems. Det er den ringen inni hjulet. Det heter Disc i sykkelannonser. Du får veldig presis bremsing, slipper hyling i bremsene etc.''

Men brems på styret som vanlig? Ikke fotbrems? Da går jeg nemlig på trynet....

''Du har en terrengsykkel nå (?). En hybridsykkel har høyere ramme, og du må nok gå ned en størrelse ift terreng.''

Jepp, off-road. :o) Har to off-roadere, en med alu-ramme og en med stål-ramme (?), stooor forskjell på vekta! Men gammelsykkelen er hakket bedre å sitte på.

Skrevet

''Dette er en hybridsykkel, det ser du skivebrems. Det er den ringen inni hjulet. Det heter Disc i sykkelannonser. Du får veldig presis bremsing, slipper hyling i bremsene etc.''

Men brems på styret som vanlig? Ikke fotbrems? Da går jeg nemlig på trynet....

''Du har en terrengsykkel nå (?). En hybridsykkel har høyere ramme, og du må nok gå ned en størrelse ift terreng.''

Jepp, off-road. :o) Har to off-roadere, en med alu-ramme og en med stål-ramme (?), stooor forskjell på vekta! Men gammelsykkelen er hakket bedre å sitte på.

Med vanlig brems på styret, ja.

Anbefaler en tur på OBS sport. Mange bra sykler til lave priser. :-)

Skrevet

Er ikke det der en herremodell? Må ha stang som går lengre ned tror jeg. Nekter å ha en sykkel som er så høy at jeg slår musa nedi om jeg skulle "falle" ned av setet. :o)

Det kommer jo uansett aldri til å skje. Du faller ikke nedpå.

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1241609202' post='4144163]

Det kommer jo uansett aldri til å skje. Du faller ikke nedpå.

Jeg er verdens største kløne og skal _ikke_ ha herresykkel. Dessuten går jeg ikke på sykkelen ved å slenge foten over setet, jeg setter venstre fot på pedalen og tar så høyre fot over stanga etter å ha sparket i litt fart.

Kjæresten holdt på å le seg ihjel da han så hvordan jeg gikk på sykkelen. Hmpf.

Skrevet

Jeg ville helst gått i en sykkelbutikk, forklart bruktsområdet og bedt om å få prøve sykkelen litt før du kjøper. Jeg tabbet meg ut i forhold til girspakene på min sykkel; klarte ikke å betjene girspaken på venstre side. Har derfor måttet bruke en del kr på å skifte ut denne.

Skrevet

Jeg ville helst gått i en sykkelbutikk, forklart bruktsområdet og bedt om å få prøve sykkelen litt før du kjøper. Jeg tabbet meg ut i forhold til girspakene på min sykkel; klarte ikke å betjene girspaken på venstre side. Har derfor måttet bruke en del kr på å skifte ut denne.

Jeg har to sykler som brukes mye for tiden (på to ulike steder) og girspakene sitter ikke på samme plass så det hender rett som det er at jeg sitter og vifter med tommeltotten i løse lufta. :o) Begge to er greie å håndtere, men sitter helt forskjellig plassert. Hvordan sitter den du ikke klarer å bruke da?

Skrevet

Jeg har to sykler som brukes mye for tiden (på to ulike steder) og girspakene sitter ikke på samme plass så det hender rett som det er at jeg sitter og vifter med tommeltotten i løse lufta. :o) Begge to er greie å håndtere, men sitter helt forskjellig plassert. Hvordan sitter den du ikke klarer å bruke da?

Det var ikke plasseringen som var problemet, men derimot at tommelen min ikke hadde lang nok "radius" og styrke til å betjene spaken. I følge sykkelbutikken min var det velkjent at det gir systemet jeg hadde kunne være vanskelig å betjene for enkelte, delvis fordi hendene ikke er store nok. Skiftet bare selve girspaken, ikke giret.

Gjest Kayia
Skrevet

Er ikke det der en herremodell? Må ha stang som går lengre ned tror jeg. Nekter å ha en sykkel som er så høy at jeg slår musa nedi om jeg skulle "falle" ned av setet. :o)

Nei det er en dame terrengsykkkel, men stangen er høyere enn på mange andre damesykler ja. Jeg har den, og liker den KJEMPEGODT, og har til dags dato ikke slått musa en eneste gang på den. :D

Skrevet

Nei det er en dame terrengsykkkel, men stangen er høyere enn på mange andre damesykler ja. Jeg har den, og liker den KJEMPEGODT, og har til dags dato ikke slått musa en eneste gang på den. :D

*Hehe* Jeg må vel uansett ta en runde i butikkene og prøvesykle litt! :o)

Gjest Kayia
Skrevet

*Hehe* Jeg må vel uansett ta en runde i butikkene og prøvesykle litt! :o)

Den jeg tipset om finner du i 2. etg på Solsiden iallefall :) Deilig demping, og så lett at til og med jeg greier å bære den opp trappa! :)

Skrevet

Jeg er verdens største kløne og skal _ikke_ ha herresykkel. Dessuten går jeg ikke på sykkelen ved å slenge foten over setet, jeg setter venstre fot på pedalen og tar så høyre fot over stanga etter å ha sparket i litt fart.

Kjæresten holdt på å le seg ihjel da han så hvordan jeg gikk på sykkelen. Hmpf.

*ler*

Du ønsker deg m.a.o. IKKE sykkelsko, da?! ;-p

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...