Gå til innhold

FU: Hvilke farger kler du?

Anbefalte innlegg

Gjest Guroen
Skrevet

Jeg er mørk med markerte trekk, og ganske gyllen tone i huden, så jeg innbiller meg at jeg kler de fleste sterke farger, om enn med måte. Dessverre bruker jeg ikke så mye farger, men i dag har jeg fått to kommentarer på at jeg kler rødt, så jeg får vel begynne å bruke det, da.

Brunt, grått og andre jordfarger ligger jeg langt unna. Føler meg blek og trasig med de fargene. Pasteller har jeg vel vært mental-allergisk mot siden åttitallet. Men ellers ser jeg fantastisk ut i det meste ;)

Du høres ut som vinter. Du bør holde deg unna rødfarger med mye gult i ihvertfall!

• Svar 52
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

5

• waxo

5

• Katt-ja

3

• candyqueen_83

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest Elextra
Skrevet

Samme her - på en prikk. Er du meg, kanskje?

*i overkant paranoid, nå*

*gulp*. Avslørt!

Gjest Elextra
Skrevet

Jeg er blond og blåøyd, har lys hud men blir veldig fort brun.

Jeg kler aller best fiolblått, men ellers alle blåfarger, rosa, turkis, lilla og svart. Gult og særlig sennepsgult ser jeg fæl ut i, olivengrønt og oransje likeså. Rødt går fint hvis det ikke har noe gult i seg, grått kler jeg også. Ikke beige, brunt og kritthvitt, men naturhvit går fint.

Er en typisk sommer.

Vi høres ut til å være helt motsatt, fargemessig! :)

Likevel mente en fargekonsulent (som jeg syntes var dyktig) at jeg var mest høst og litt sommer.

Skrevet

Vi høres ut til å være helt motsatt, fargemessig! :)

Likevel mente en fargekonsulent (som jeg syntes var dyktig) at jeg var mest høst og litt sommer.

Da spørs det om vi kler hverandrem he he.

Karen Marie Ellefsen er et godt eksempel på hvor mye riktig farge betyr. Det er ikke alltid hun er like heldig med fargevalget.

Gjest bikku
Skrevet

Du høres ut som vinter. Du bør holde deg unna rødfarger med mye gult i ihvertfall!

Rødfarger med blått i er jeg mer skeptisk til. Men kan ikke huske at jeg har brukt noe rødt med mye gult i. Ei heller gult - som Babette, så er verken gult eller sennepsgult noe for meg.

Gjest Guroen
Skrevet

Rødfarger med blått i er jeg mer skeptisk til. Men kan ikke huske at jeg har brukt noe rødt med mye gult i. Ei heller gult - som Babette, så er verken gult eller sennepsgult noe for meg.

Sennepsgult er høst og mellom gult er vår. Lyyys gul er sommer. Så gult er nok ikke fargen din;-)

Skrevet

Hakke peiling på hva jeg kler jeg :-)

Går stort sett i blå og svart klubbdress uansett så det betyr lite for meg. Skulle jeg mot formodning kjøpe klær, tenker jeg mer på fasong enn farge.

Kjøpte to svarte treningsbukser, en rosa t-skjorte og en grå t-skjorte for et år eller to siden, husker ikke helt.

Jeg har kommunefarget hår, er hverken lys eller mørt, en mellomting. Har blå øyne.

Skal manne meg opp til å gå i butikken å bruke opp et gavekort jeg fikk til burdagen, så kanskje noen har ideer for hva jeg kunne kle med mine farger?

Gjest togli
Skrevet

Jeg har helt mørkebrunt hår og blå øyne. Huden er lys, men jeg blir raskt brun om sommeren.

For mange år siden tok jeg fargeanalyse og ble fortalt at jeg burde bruke kalde, klare farger. Farger jeg vet jeg kler godt, er klare blåfarger, knallgult, korall, lilla, vårgrønn etc.

candyqueen_83
Skrevet

Aaaaner ikke hvilke farger jeg kler og ikke.

Skrevet

Jeg har brunt hår og brune øyne. Liker varme farger, gjerne høstfarger. Er ikke noe glad i svart/grått/hvitt, selv om jeg bruker svarte langbukser, men har gjerne en fargerik topp til.

Skrevet

Hakke peiling på hva jeg kler jeg :-)

Går stort sett i blå og svart klubbdress uansett så det betyr lite for meg. Skulle jeg mot formodning kjøpe klær, tenker jeg mer på fasong enn farge.

Kjøpte to svarte treningsbukser, en rosa t-skjorte og en grå t-skjorte for et år eller to siden, husker ikke helt.

Jeg har kommunefarget hår, er hverken lys eller mørt, en mellomting. Har blå øyne.

Skal manne meg opp til å gå i butikken å bruke opp et gavekort jeg fikk til burdagen, så kanskje noen har ideer for hva jeg kunne kle med mine farger?

klubbdress?

Skrevet

klubbdress?

Ja, en sliten svart og blå dress fra hundeklubben jeg driver i :-)

Trener mye hund og da blir det det man går i, bare sånn i tilfelle man skulle få lyst å trene litt, så slipper man å skifte :-)

Skrevet

Trener mye hund og da blir det det man går i, bare sånn i tilfelle man skulle få lyst å trene litt, så slipper man å skifte :-)

Åja. :-) Men har du ikke da behov for å ha noe helt annet på utenom dette?

Jeg hadde en sommerjobb for 20 år siden som innebar å bruke en sånn uformelig, blå kjeledress, og de første dagene syntes jeg det var kjekt at jeg slapp å tenke på hva jeg skulle ha på meg. Senere ble jeg veldig opptatt av å "ta igjen" det tapte når arbeidsdagen var over og ordne håret, sminke meg og gå i skjørt;-)

Skrevet

Åja. :-) Men har du ikke da behov for å ha noe helt annet på utenom dette?

Jeg hadde en sommerjobb for 20 år siden som innebar å bruke en sånn uformelig, blå kjeledress, og de første dagene syntes jeg det var kjekt at jeg slapp å tenke på hva jeg skulle ha på meg. Senere ble jeg veldig opptatt av å "ta igjen" det tapte når arbeidsdagen var over og ordne håret, sminke meg og gå i skjørt;-)

Er overhodet ikke intressert i klær :-) Er nok det som er problemet.

Og det er helt sant, jeg har kun den dressen + det jeg kjøpte meg for et eller to år siden som jeg bruker. Har et par tre gensere i tillegg som jeg bruker.

Finner mine favoritter, og da bruker jeg det til det er hull.....Litt flau nå :-)

Når jeg er på jobben trenger jeg ikke pynte meg, da det bare er familie der, og på ettermiddagen er det enten i skogen med familien og bikkja, eller bikkjetrening.

Når kvelden kommer går favoritten i vask og er tørket og klar til neste dag...

candyqueen_83
Skrevet

klubbdress?

Jeg turde ikke spørre.. Lol

candyqueen_83
Skrevet

Trener hund i olabukse, og vanlig genser/jakke jeg. Ikke noen klubbdress på meg nei :P

jubalong70
Skrevet

Jeg er fin i de fleste blåfarger og i litt sterke farger ellers. Kler også godt pastellfarger.

Jeg har blå øyne og blondt hår - mener å huske at jeg var vår eller sommer eller noe slikt.

Skrevet

For noen år siden var jeg på stilanalyse og fargekonsultasjon hos Astri Thomas. Hun er vel den i Norge som skal ha best peiling på slikt (visstnok). Jeg er en "dyp høst" og har fått oversikt over hvilke farger jeg kler best. Det er ikke alle disse fargene jeg liker, og noen av dem vil aldri bli brukt. Det jeg går mye i er turkis/turkisgrønt, fiolblått, dyp lilla, plomme og noen brunfarger. Aldri svart (kun de som er "vinter" som egentlig kler denne fargen og aldri rent hvitt (vinter det og - dessuten fremhever det rynker for oss som har passert 35...

Gjest DanieIIa
Skrevet

Vet ikke hva jeg kler egentlig, men har fått komplimenter når jeg bruker mørkegrått og lys lilla / lys plomme. Har mørkt/mellomblondt hår og blå øyne.

Skrevet

Trener hund i olabukse, og vanlig genser/jakke jeg. Ikke noen klubbdress på meg nei :P

Orker ikke fly i skogen å trene eller sykle i stive ola-klær, men om jeg bare tar ei økt lydighet er jeg ikke så nøye på hva jeg har på meg, da blir man ikke møkkete i den grad heller.

Setter på meg dressen i forbindelse med morra tur i skogen før jobb, og da har den lett for å forbli på gitt :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...