Gå til innhold

Å nei! Får man byttet kjøpte opera-billetter?

Anbefalte innlegg

Gjest bestilt og betalt for noe helt annet
Skrevet

For et par uker siden bestilte jeg over internett (og betalte) to billetter til den nye Operaen. Det var til en barnesuperlørdag med "KORK og kometkameratene". Min 6-årige datter har gledet seg veldig.

Billettene kom i posten og har hengt framme siden. Superlørdag og KORK sto det på dem. Datoen nå på lørdag.

I dag gikk jeg inn på operaens nettside for å lese litt mer om forestillingen. Det var forvirrende, fordi jeg ikke fant forestilligen, eller den jeg fant handlet om noe helt annet. Det tok litt tid før jeg oppdaget at KORK faktisk er navnet på Kringkastingsorkesteret (det ante jeg ikke) og ikke på en barneforestilling. Og at superlørdag var noe annet enn barnesuperlørdag.

Den forestillingen jeg hadde lest om, var i mars! Mens den jeg har bestilt til, og betalt for, er en voksen forestilling...

Nå har jeg sendt mail til operaen og forklart misforståelsen. Har bedt om å få kansellert billettene og pengene igjen (evt tilgode).

Er det noen som vet om dette er mulig, eller er pengene tapt??

Jeg gruer meg til hva jeg skal si til datteren min i morgen...

Skrevet

Til de fleste forestillinger så står det på billetten at kjøpte billetter ikke kan returneres.. Men nå hadde du jo skikkelig uflaks da, så kan jo håpe på at de er litt greie, men det er jo allerede i morgen, og de ønsker jo å få solgt flest mulige. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt dem ut på finn.no - der blir du sikkert kvitt dem..

Dere får finne på noe annet gøy da.. kino, lekeland, basseng. Håper hun ikke blir kjempeskuffa da, og at dere allikevel får en hyggelig dag :)

Gjest bestilt og betalt for noe helt annet
Skrevet

Til de fleste forestillinger så står det på billetten at kjøpte billetter ikke kan returneres.. Men nå hadde du jo skikkelig uflaks da, så kan jo håpe på at de er litt greie, men det er jo allerede i morgen, og de ønsker jo å få solgt flest mulige. Hadde jeg vært deg hadde jeg lagt dem ut på finn.no - der blir du sikkert kvitt dem..

Dere får finne på noe annet gøy da.. kino, lekeland, basseng. Håper hun ikke blir kjempeskuffa da, og at dere allikevel får en hyggelig dag :)

Jeg ringte dem i morges og hun på billettkontoret var heldigvis grei og lot meg få en tilgodelapp isteden, selv om dette ikke var vanlig.

Jeg syns faktisk at Operaen bør sørge for at det både i programmet og på selve billettene står litt mer, særlig hvis det er såpass like titler som dette, som lett kan føre til misforståelser.

Follk som ikke går jevnlig i operaen, kan vel ikke vite at superlørdag er noe de har mange ganger og at KORK er det samme som Kringkastingsorkesteret...?

"Superlørdag KORK" høres veldig ut som forkortelse av en barneforestilling for meg, når barneforestillingene heter "Barnas superlørdag med KORK og Kometkameratene".

Jeg skrev det i mailen jeg sendte, og sa det også til billettdamen, men tviler på at de gjør noe med det.

Men heldigvis fikk jeg tilgode pengene i alle fall.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...