Gå til innhold

sammenheng mellom tannhelse og seksuelle overgre

Anbefalte innlegg

Gjest blonida
Skrevet

jeg forstår ikke sammenhengen her..

kanskje noen av dere kan svare meg på det dersom det ikke er et upasende spørsmal da..

Skrevet

En tannlege jeg kjenner fant clamydia i munnen til en 4-årig pasient.

:-(

Skrevet

Barn som har vært utsatte for overgrep er ubekvemme med å få ting puttet inn i munnen bl.a.

Gjest x(o_o)x
Skrevet

Motvilje mot å pusse tenner/føre noe inn i munnen? :-( Uff, grusomt tema, og innlegget til AAA var ille å lese..

Gjest FridaF
Skrevet

Jeg har vært utsatt for seksuelle overgrep med også oralsex. Jeg klarer ikke ha noe fremmedlegme i munnen som en tannbørste. Og tannkremen skummer hvitt som sæd, så den tanken fixer jeg i alle fall ikke.

Å gå til tannlege er et mareritt. Der er det en mann som dytter fremmede ting i munnen min og samtidig påfører meg smerte. Et tannlegebesøk foregår derfor med berolgiende tabletter utskrevet av tannlegen, med påfølgende sengeleie resten av kvelden fordi jeg er psykisk utmattet.

Gjest x(o_o)x
Skrevet

Jeg har vært utsatt for seksuelle overgrep med også oralsex. Jeg klarer ikke ha noe fremmedlegme i munnen som en tannbørste. Og tannkremen skummer hvitt som sæd, så den tanken fixer jeg i alle fall ikke.

Å gå til tannlege er et mareritt. Der er det en mann som dytter fremmede ting i munnen min og samtidig påfører meg smerte. Et tannlegebesøk foregår derfor med berolgiende tabletter utskrevet av tannlegen, med påfølgende sengeleie resten av kvelden fordi jeg er psykisk utmattet.

*lei meg på dine vegne*

Forferdelig at noen skal kunne ta egenmakten fra et menneske på denne måten. :-(

Skrevet

Huff, tenk å gjøre noe sånt mot et barn.

sort som natta
Skrevet

Huff, tenk å gjøre noe sånt mot et barn.

noe jeg reagerer på ofte,er at oralsex ikke regnes som like alvorlig som voldtekt... to av mine overgripere(av begge kjønn),brukte munnen min.:((( får sure oppstøt bare av å nevne det:(

jeg sliter veldig med vondt i halsen,oppkast i perioder,mye kvalme,og tannlegeskrekk...(verre å gå til tannlege enn gynekolog,synes JEG)

Synes munnen er mer personlig enn underlivet mitt

Skrevet

noe jeg reagerer på ofte,er at oralsex ikke regnes som like alvorlig som voldtekt... to av mine overgripere(av begge kjønn),brukte munnen min.:((( får sure oppstøt bare av å nevne det:(

jeg sliter veldig med vondt i halsen,oppkast i perioder,mye kvalme,og tannlegeskrekk...(verre å gå til tannlege enn gynekolog,synes JEG)

Det burde være like alvorlig, jeg ser ikke den store forskjellen eller noe forskjell i det hele tatt. Det ene er ikke noe bedre enn det andre. Forferdelig at voksne kan finne på noe sånt bare for sin egen tilfredsstillelse. Jeg hadde blitt drapsmann hadde noen gjort dette med mine barn .Jeg hadde i alle fall sørget for å knust utstyret for at det ikke hadde vært mulig å brukt det noe mer.

Huffa meg, stakkars deg. Vondt å høre at du har blitt utsatt for noe sånt.

Skrevet

Misbrukt av begge kjønn? Er det mer vanlig enn hva som kommer frem at kvinner misbruker? Jeg vil anta at det er mer skjult enn at menn gjør det.

Skrevet

Uff... det visste jeg faktisk ikke, men det er jo veldig logisk og forståelig da. Grusomt at noen skal oppleve sånt. : ( Håper du har det bra nå i hvert fall, og klarer å ikke la den drittsekken ødelegge mer for deg.

sort som natta
Skrevet

Misbrukt av begge kjønn? Er det mer vanlig enn hva som kommer frem at kvinner misbruker? Jeg vil anta at det er mer skjult enn at menn gjør det.

jeg vet ikke... hverken om det er like vanlig,eller om det er mer skjult. men det forandrer uansett ikke min bakgrunn:( farmor var forøvrig den som misbrukte meg gjennom flest år.

når jeg forteller sånt til leger etc,får jeg ofte reaksjoner på det som om det er klin umulig,eller om jeg kan ha misforstått hennes handling.

men etter at de får mer detaljer,ser de jo klart at det er overgrep å tvinge barnabarn til oral sex. Legene tenkte vel ikke i de baner.

Skrevet

jeg vet ikke... hverken om det er like vanlig,eller om det er mer skjult. men det forandrer uansett ikke min bakgrunn:( farmor var forøvrig den som misbrukte meg gjennom flest år.

når jeg forteller sånt til leger etc,får jeg ofte reaksjoner på det som om det er klin umulig,eller om jeg kan ha misforstått hennes handling.

men etter at de får mer detaljer,ser de jo klart at det er overgrep å tvinge barnabarn til oral sex. Legene tenkte vel ikke i de baner.

I alle fall offisielt er nok dette ikke så veldig vanlig, så det er nok derfor legene stusset litt. Det er antagelig ikke så vanlig kanskje.

Som du sier, det forandrer ikke noe for deg om det er vanlig eller ikke.

Helt utrolig din farmor kunne finne på noe sånt, selvsagt ikke noe mindre utrolig at en mann har gjort det heller. Jeg er glad for at dette er helt uforståelig for meg, for å si det sånn. Utolig mye galskap rundt omkring.

Tenk å ødelegge et barn bare for å tilfredsstille sin egen lyst, lurer på hva som rører seg i hode på slike folk.

Håper det går rimelig bra med deg i dag.

sort som natta
Skrevet

I alle fall offisielt er nok dette ikke så veldig vanlig, så det er nok derfor legene stusset litt. Det er antagelig ikke så vanlig kanskje.

Som du sier, det forandrer ikke noe for deg om det er vanlig eller ikke.

Helt utrolig din farmor kunne finne på noe sånt, selvsagt ikke noe mindre utrolig at en mann har gjort det heller. Jeg er glad for at dette er helt uforståelig for meg, for å si det sånn. Utolig mye galskap rundt omkring.

Tenk å ødelegge et barn bare for å tilfredsstille sin egen lyst, lurer på hva som rører seg i hode på slike folk.

Håper det går rimelig bra med deg i dag.

klarer meg sånn tålig,men får en knekk i ny og ne. har visst en form for ptsd.

Skrevet

I tillegg til det de andre skriver om med skrekk for å få fremmedlegemer i munnen kan det oppstå skjevstilling av tenner pga penis som presser særlig tennene i overmunnen utover. Jeg tror også det er sånn at sæd inneholder noe som gjør at man lettere får hull i tennene.

Skrevet

klarer meg sånn tålig,men får en knekk i ny og ne. har visst en form for ptsd.

Det er vel rart om man skulle komme i fra noe sånt uten skader....dessverre.

Gjest mudd is ok
Skrevet

Det kan føre til brekninger og oppkast, som ødelegger tennene

og at de ikke klarer pusse tennene, tannkrem minner om sæd, tannbørste gir brekninger etc

sort som natta
Skrevet

I tillegg til det de andre skriver om med skrekk for å få fremmedlegemer i munnen kan det oppstå skjevstilling av tenner pga penis som presser særlig tennene i overmunnen utover. Jeg tror også det er sånn at sæd inneholder noe som gjør at man lettere får hull i tennene.

ikke rart jeg hadde dårlige tenner som barn!!visste faktisk ikke alt dette!

Skrevet

Nei, fysja meg da! Er det virkelig mulig?? Vi lever i en syk syk verden, det er det iallefall ingen tvil om! *kvalm*

Gjest best wishes
Skrevet

Har tannlegen meldeplikt når han finner slike ting?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...