Gå til innhold

Kjerringråd mot begynnende forkjølelse

Anbefalte innlegg

Gjest søtmons
Skrevet

Jeg kjenner at det kan være en forkjølelse som sniker seg innpå, har gått med småvondt i halsen og hodepine i dag. Så nå gjelder det å bøtte på med remedier!

Solhatt og store doser vitamin C pleier jeg å ty til. Er det andre ting som kan funke?

Gjest prust
Skrevet

Gå på helsekostbutikk og kjøp kapsler med Svarthyll - Samuca nigra. De finnes fra ulike forhandlere. Finnes også som ekstrakt, men jeg synes det virker best som kapsler.

Jeg har brukt dette de siste to årene når forkjølelsen er i anmarsj, og jeg har klart å stanse dem :-)

Skrevet

Jeg pleier å gurgle halsen med Vademecum når det kribler. Mener at det hjelper.

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Av alt som ikke virker mot forkjølelse, er konjakk klart best :-)

Gjest bikku
Skrevet

...men det er ingen NHD - det er en Darwin P.!

kaffepiken
Skrevet

Mannen min sverger til Avant Garden (helsekostprodukt). Selv har jeg kun tro på å ta store doser C-vitamin, holde seg varm på beina og legge seg tidlig :-)

Solskinnspiken
Skrevet

Gå på helsekostbutikk og kjøp kapsler med Svarthyll - Samuca nigra. De finnes fra ulike forhandlere. Finnes også som ekstrakt, men jeg synes det virker best som kapsler.

Jeg har brukt dette de siste to årene når forkjølelsen er i anmarsj, og jeg har klart å stanse dem :-)

Samme her! Det har virkelig vaert en vidundermedisin for meg. Er alltid skeptisk til slike ting, og foeler meg bittelittegranne lurt hver gang jeg betaler 150 kr for den vesle flaska, men funker det saa er det jo verdt det :-)

Skrevet

jeg pleier å kverke forkjølelse med hvitløk, det styrker immunforsvaret, så ikke si noe annet Nils Håvard! :) Jeg tar enten fersk suppe med mange fedd hvitløk eller så lager jeg drikkebuljong med tre-fire fedd. Du stinker jeg par dager da, men holder deg frisk :)

Skrevet

Jeg koker te på ingefærrot, har i fersk sitron og honning. Ingefær skal visst være betennelsesdempende, og i sitron er det jo LITT c-vitamin. Det smaker i hvertfall godt og føles godt for halsen!

Gjest x(o_o)x
Skrevet

Gurgle med Corsodyl. Ikke noe kjerringråd, men det kan fort vise seg å virke :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Wenche Foss har tidligere fortalt om sitt vidundermiddel. Hun setter et hvitløkfedd i hver nesebor og går rundt med det.

Gjest x(o_o)x
Skrevet

Wenche Foss har tidligere fortalt om sitt vidundermiddel. Hun setter et hvitløkfedd i hver nesebor og går rundt med det.

Hihi, det har jeg og forsøkt en gang! Svei, men funket bra! :o)

Gjest opprensende:P
Skrevet

hva med vodka?

Gjest Neela
Skrevet

Jeg har flere ganger ved begynnende forkjølelser stappet i meg, som du nevner, c-vitaminer i form av kiwi og paprika. Og så har jeg laget te av nypeekstrakt.

Alle gangene fikk jeg stoppet det :)

Hvis du allikevel ikke skulle klare å hindre forkjølelsen, så har jeg merket at jeg blir fortere frisk ved å kaste inn på med c-vitaminer under hele forkjølelsen.

Gjest kjerringråkk
Skrevet

Superkur:

1 kopp sterk grønn te morgen og kveld tilsatt følgende:

2 ts honning, 1 ts sitronsaft, 1 ts limesaft, 1/4 ts kanel, 1/4 ts ingefær, 1/6 ts chili, 1/5 ts allehånde.

Spist til frokost 1 skive med honning og en skive med leverpostei med påstrødd hakket løk eller hvitløk.

Til middag spiser du en sterk gryterett med ekstra mye chili og hvitløk.

Skrevet

For meg fungerer det ofte med en laaaang natts god søvn.

Skrevet

Masse grønn te med sitron - og honning i.

Skrevet

Jeg tror du bare skal akseptere at forkjølelser er av de ting vi mennesker må leve med:-) Og prise oss lykkelige over at det ikke er verre ting som feiler oss!

Gjest MayLynn
Skrevet

Forkjølelse hos meg setter seg alltid i bihuler og da virker Fenumax utrolig godt. Tidligere var jeg avhengig av nesedråper og det ble alltid betennelse av det med minst en antibiotikakur i året. Nå klarer jeg som regel å holde det i sjakk med Fenumax. Blir det ille må jeg kanskje bruke Otrivin et par ganger. Men da har jeg ikke vært tidlig nok med å ta Fenumax. Bør tas med en gang symptomene kommer.

Inneholder Timian og bukkehornfrø (tror jeg det var) som er kjent fra gammelt av å være slimløsende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...