Gå til innhold

Smoothie

Anbefalte innlegg

Gjest Balooba
Skrevet

Har dere en favorittoppskrift å dele?

Min er uten yoghurt og består av følgende:

1 mango

1 banan

1 glass appelsinjuice ferskpresset fra Meieriene

evnt isbiter

1/2 glass eplenektar

(et tips hvis du har en banan som synger på siste verset, del den i biter og frys ned, supert i smoothies :D )

Mos alt i en blender og server i høye glass.

Holder til 3-4 personer.

Gjest smoothy
Skrevet

med eller uten youghurt(selv bruker jeg lett-vanilje youghurt); 1 del blåbær,1 del bjørnebær,en halv banan og valnøtter etter ønske:)

tipset om å fryse banan har jeg gjort i et pår år nå,flotte å bruke i smoothie,som du selv sier:)

ellers kan vel det meste av frukt brukes i smoothie,hvis man har kjøpt mer enn nødvendig.(populært som snacks til barna her i familien,om nødvendig med en klatt vanlijeis:P)

Gjest prust
Skrevet

Jeg pleier å bruke dette:

1 banan

Et beger frosne bringebær

Et lite beger frosne blåbær

Et beger frosne jordbær

Appelsinjuice

Helt utrolig godt!!!!!!

Skrevet

Jeg slenger oppi det jeg måtte ha for hånden, sist ble det:

- 1 banan (hadde holdt med 1/2!)

- ca. 1 dl naturell yoghurt

- ca. 1 dl eplejuce

- ca. 100 g frosne bringebær

Veldig friskt og syrlig og kjempegodt! :o) Den ble litt tykk og kunne i begynnelsen spises med skje, men etterhvert smeltet den og ble drikkbar.

Gjest balooba
Skrevet

med eller uten youghurt(selv bruker jeg lett-vanilje youghurt); 1 del blåbær,1 del bjørnebær,en halv banan og valnøtter etter ønske:)

tipset om å fryse banan har jeg gjort i et pår år nå,flotte å bruke i smoothie,som du selv sier:)

ellers kan vel det meste av frukt brukes i smoothie,hvis man har kjøpt mer enn nødvendig.(populært som snacks til barna her i familien,om nødvendig med en klatt vanlijeis:P)

I dag har jeg hamstret frukt på Coop, de har 40 % avslag på frukt og grønt :)

Så kjøpte en kurv blåbær, en kurv jordbær, en klase bananer, en ananas, et nett appelsiner, to mangoer...

hmmm så nå tenker jeg på om jeg skal ta noe av dette og mixe til en herlig og sunn smoothie :)

Og noe tenkte jeg ha i biter og lage en deilig fruktdessert. Vi droppet å kjøpe lørdagsgadteri denne helgen, så det blir en sunn helg ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...