Gå til innhold

Har man rett på erstatning?

Anbefalte innlegg

Gjest bussfareren
Skrevet

Skulle ta buss tidlig om morgenen, for å reise til studiestedet for å ta en eksamen. Bussen kom ikke. Dobbelsjekket alt av ruter, osv.. Var tidlig på plass på busstoppet. Endte med at jeg måtte få skyss.. det tar 2 timer å kjøre dit.

Har man noen rettigheter når det gjelder kollektiv transport i det hele tatt, når de ikke kommer til oppsatt tid?

Gjest enda en bussfarer
Skrevet

ja,faktisk.

sjekk nettsidene eller ring bussselskapet. her jeg bor har de egen avdeling for klage hvis bussen er mer enn rimelig forsinket(hva det er,vet jeg ikke),man kan i enkelte tilfeller kreve erstatning.

Skrevet

Her i Trondheim får man dekket drosje for inntil 250,- om bussen er minst 20 min ?) forsinket. Tror jeg, det var i alle fall sånn før.

Gjest høstløv
Skrevet

Du kan prøve å søke om å få dekket utgifter til drosje.

Her er det ofte at toget står og så sender NSB passasjerene videre med buss eller drosje.

Gjest bussfareren
Skrevet

ja,faktisk.

sjekk nettsidene eller ring bussselskapet. her jeg bor har de egen avdeling for klage hvis bussen er mer enn rimelig forsinket(hva det er,vet jeg ikke),man kan i enkelte tilfeller kreve erstatning.

høres bra ut. Tror ikke den var forsinket engang, den kom ikke i det hele tatt. ELLER så kan det være at det var en buss som gikk forbi, men hadde helt annen skilting enn det som er vanlig (dvs. det sto en helt annen plass den skulle til, enn det som er vanlig) I så tilfelle hadde jeg jo ikke sjans til å vite at dette her var den bussen jeg skulle ta.

Gjest Mirakelet
Skrevet

De bussjåførene tror de er så smart, er flere ganger når jeg har tatt buss om morgenen og bussen har vært forsinket, så har han tatt en spansk en.

er det noen som skal innom xxxxx? Nei vel, da tar jeg en snarvei....

Tenker overhodet ikke på at selv om ingen i bussen skal av der, så kan det jo hende det står noen stakkarer der og venter forgjeves?

Husker før da jeg var yngre, da var det flere ganger bussen aldri kom og jeg måtte vente helt til neste.... ofte en halvtime ekstra, litt avhengig av hvor en bodde.

Men surt da.... og spesielt siden det er eksamen!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...