Poetica Skrevet 7. august 2001 Del Skrevet 7. august 2001 Min 19 årige datter har i følge legen fått en betennelse i sena og muskelen som går fra ankelen opp til kneet. Hun har fått Voltaren mot dette. Medisinen fikk hun på fredag, med beskjed om at det ville bli bedre etter 2-3 dager. Det har det ikke blitt, det har heller tiltatt med smerter. Hun belaster ikke foten, bruker krykker. Kan det hjelpe med litt lett massasje av leggen tro? Legen var inne på tanken at det kunne være blodpropp, men da hun for tiden ikke bruker p-piller, slo han det fra seg. Hun har inntil for få måneder siden brukt p-piller, men opplyste ikke om dette, da han ikke spurte spesifikt om det. (Typisk ungdom, vet du! ;o) ) (Hun røyker også) Jeg bekymrer meg litt da, for det burde vel ha blitt bedre nå? Hvilke tegn ville ha vært synlige ved evt blodpropp? Om noen? Det virker som smerten er i ferd med å vandre oppover i foten, og hun har nå smerter også over kneet. Det er vel kanskje jeg som er hønemor, men... På forhånd takk for svar. mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32870-smerter-i-leggen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Blodpropp medfører gjerne hevelse, smerte, rødhet og økt temperatur i leggen. Det hender imidlertid at ikke alle symptomene foreligger. En røntgenundersøkelse eller ultralyd kan avsløre om det foreligger en propp. Legeundersøkelse vil også kunne bidra til å avklare dette i tillegg til samtalen med pasienten. Blodpropp er sjelden hos jenter som ikke bruker p-piller og/eller røyker. Dessverre er det vanskelig for meg å avgjøre om symptomene til din datter tilsier nærmere undersøkelse eller om det f.eks. er grunn til å mistenke en muskelstrekk. Ettersom hun ikke merker bedring synes jeg at hun bør kontakte legen igjen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32870-smerter-i-leggen/#findComment-128562 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.