Gå til innhold

LEGE!!!!!


kanskje

Anbefalte innlegg

Har vert inne på nettdoktor og

undersøkt:lavt blodsukker(hypoglykemi) hos personer uten

diabetes.

Der fant jeg disse symptomene:

blekhet,svette,skjelving,følelse

av svakhet,hjertebank,sult,uro,

konsentrasjonsvansker,irritasjon,tretthet,synsforstyrrelser,nedsatt bevisthet,kramper,koma.

For i si det rett ut,så passet nesten alt til meg.

Det stod også t viss blodsukkeret var under 2,5mmol/L,

hadde du karakteristikse symptomer,og at symptomene forsvinner i løpet av 1o min. etter inntak av drikt sukker,så bør man henvises til spesialist.

Alt dette stemte.

Men nå er jeg blitt mer betenksom etter å ha lest alt det på nettdoktor.

Nesten hver minste detalj stemte.

Skal til lege i neste uke!!!!

huff...................

Hilsen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Lege Nina Lindstad

Til kanskje vedr. hypoglykemi.

Det kan virke som om det du har lest gjelder den formen for lavt blodsukker som kan oppstå hos diabetikere som tar dor mye insulin ( SOM SENKER BLODSUKKERET). HYYPOGLYKEMI HOS IKKE-DIABETIKERE ER EN OMDISKUTERT TILSTAND. Hos personer med normal sukker-omsetning når man det laveste blodsukkeret 30-60min etter mat-inntak, da kan man bli litt trøtt, og derfor er det bl.a. vanlig med en søt dessert etter større middager.. Noen hevder at de får unormalt lavt blodsukker etter måltider. Eneste fornuftig behandling vil være å spise hyppigere og noe mindre måltider, gjerne med minst mulig hurtig forbrennbart sukker.

Symptomene på "hypoglykemi" er til forveksling like andre diffuse tilstander som amalgam-forgiftning, post-infeksiøs asteni, fibromyalgi og candida-syndrom. Høyt stoffskifte kan også gi liknende plager. Angst og depresjon kan også være være fellesnevner for endel av disse tilstandene.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Nina Lindstad, spesialist i allmennmedisin og idrettslege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...