Gå til innhold

urin-problemer..

Anbefalte innlegg

Hei, er en gutt på 20 år.

Etter jeg har urinert, så er det alltid dråper jeg må riste av, og det danner seg så mye urin rundt at jeg alltid må bruke papir for å tørke vekk.

Når det tilsynelatende er OK, så går jeg ut fra badet igjen og er ferdig. Men så kjenner jeg det plutselig fortsatt er urin der nede, og må dra på badet og finne fram papir igjen, virker som det er en lekkasje.

Dette problemet sliter jeg med så og si hver gang etter at jeg har urinert. Og det har vart lenge nå. Etter anbefaling fra lege har jeg prøvd og brukt RINEXIN 50 MG. Men dette har hatt minimal eller ingen virkning.

Vil og nevne at all denne urinen gjør at man kjenner urinlukt av meg til stadighet.

Så da blir spørsmålet; har du her noen tips til meg? Noen tabletter/medisiner du vet om som vil virke effektivt? Syns jeg har hørt om at det finnes en drikk eller noe sånt man kan ta for å redusere urinlukt?

Takk for en flott side, og ikke minst fin spalte, håper på grundig svar fra legen her inne! :)

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32910-urin-problemer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Dette er et problem du deler med mange. Det som er årsaken, er at det samler seg urin i urinrøret og at dette så renner ut etterpå. Hos de fleste er det ikke noe galt å finne ved undersøkelse - men urinrøret kan være mer romslig enn vanlig.

For det første må du passe på at du på grunn av klærne ikke får en ekstra knekk på urinrøret når du tisser. Dernest kan du med en finger stryke langs urinrøret - fra området bak pungen og fremover.

Jeg vet ikke om hva man kan ta for å få mindre urinlukt - men kanskje andre kan gi noen tips.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/32910-urin-problemer/#findComment-128734
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...