Gå til innhold

Tarmen som krøller seg?


Gjest mageplage

Anbefalte innlegg

Gjest mageplage

Av og til så kjennes det ut som om tarmen min krøller seg rett under brystet på høyre side.

Ofte når jeg bøyer meg framover og skal ta opp noe fra gulvet og skal opp igjen så er det skikkelig vondt og jeg kjenner at noe liksom ruller seg ut igjen.

Jeg får ofte mageknip om morgenen akkurat som rier og må fort på toalettet.

Kan dette være noe lignende som tarmslyng?

Har kjent på dette mye i dag, derfor er jeg mer bekymret nå enn tidligere.

Grunn til å ta dette alvorlig eller er det normalt.

Det kjennes nesten ut som å ha et barn i magen som snur på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest irritabel tykktarm?

Ut fra det du beskriver og det gubben har slitt endel med så kan det høres ut som irritabel tykktarm.

Det er ikke farlig, men ulidelig vondt. Mageplager skal man jo uansett ta på alvor (bedre med en gang for mye enn....)

God bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 12 år senere...
Gjest mageplage skrev (På 25.5.2009 den 20.21):

Av og til så kjennes det ut som om tarmen min krøller seg rett under brystet på høyre side.

Ofte når jeg bøyer meg framover og skal ta opp noe fra gulvet og skal opp igjen så er det skikkelig vondt og jeg kjenner at noe liksom ruller seg ut igjen.

 

Jeg får ofte mageknip om morgenen akkurat som rier og må fort på toalettet.

Kan dette være noe lignende som tarmslyng?

Har kjent på dette mye i dag, derfor er jeg mer bekymret nå enn tidligere.

Grunn til å ta dette alvorlig eller er det normalt.

Det kjennes nesten ut som å ha et barn i magen som snur på seg.

Det samme har jeg hele tiden. Har sagt det til  legen flere ganger, men han sender meg bare til galle undersøkelse. Det er ikke galle det er lenger ned, og som du sier kjennes det som tarmen krøller seg. Det er kjempevondt og i perioder har jeg det mange ganger per dag. Jeg lurer sånn på om det er noe farlig. Blir livredd hver gang krampen kommer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...