Gjest datajente21 Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Iforigårskveld og hele igår (fram til imorges) har jeg hatt litt vondt i magen når jeg reiser meg, snur overkroppen o.l. Kjenner ingenting hvis jeg bare sitter rolig. Det kjennes mest som om jeg har forstrekt noe. Det gjorde vondt rundt navelen og litt nedover. Var en del våken i natt og var ganske kvalm. Er kanskje litt kvalm enda, men det kan komme av at jeg ikke spiste så mye imorges. Har selvsagt tenkt på blindtarmen, men mener å huske at jeg har kjent noe tilsvarende tidligere. Får ikke vondt av å klemme rundt omkring på magen, og ser ingen hevelser. Skal ha mensen om ca. en uke, så det kan kanskje bare være eggløsnings smerter?? Er forlovet og samboer, men tviler på at jeg er gravid. Bruker ikke p-piller, men kondom. Det gjør ikke vondt mer nå. Kan noen berolige meg litt? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32950-blindtarm-kanskje/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Venice Skrevet 8. august 2001 Del Skrevet 8. august 2001 Hei datajente21! Dine symptomer kan etter det jeg vet indikere blindtarmsbetennelse: Du blir gjerne litt uvel, mister matlysten og får smerter rundt navlen, som siden flytter seg til nedre høyre side av magen din. Men: etter noen timer med slike smerter burde tempen din ha steget, og du vil etter det jeg vet få brekninger og økende magesmerter etter at smertene flytter seg til høyre side av magen. At du nå ikke føler noen smerter kan vel tyde på at smertene hadde andre årsaker, og eggløsningssmerter kan det nok kanskje være (hatt det før så du kjenner det igjen?) Graviditet er som jeg forstår av innlegget ditt lite trolig, og navleområdet er vel ikke det vanligste stedet å få vondt i starten av en graviditet. Ikke har du vondt når du snur deg eller klemmer på det vonde området heller, og ved blindtarmbet. er det vanlig at man opplever smerter når man SLIPPER trykket mot det vonde området (nedre høyre del av magen), ikke så mye når man trykker. Så vet du kanskje litt mer, og har mer å vurdere ut fra tenker jeg. Men som sagt, dette er hva jeg har hørt - er du usikker så kom deg til legen du. Det skader vertfall ikke med en sjekk dersom du er urolig(: Vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32950-blindtarm-kanskje/#findComment-128611 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed Skrevet 11. august 2001 Del Skrevet 11. august 2001 Ut i fra beskrivelsen tror jeg at blindtarm er en lite sannsynlig diagnose. Jeg vil tro at det kanskje vil være vanskelig å påvise noen sikker forklaring på smertene og at de vil forsvinne av seg selv. I motsatt fall eller dersom de tiltar bør du kontakte lege. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/32950-blindtarm-kanskje/#findComment-129115 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.