Gå til innhold

Avslag på søknad om rehabiliteringpenger?

Anbefalte innlegg

Gjest ventevente
Skrevet

det er nå gått 4 mnd, så jeg ringte nav i dag og fikk faktisk tak i en saksbehandler. Vedkommende kunne fortelle at et vedtak er gjort, og sendt meg i posten, men hun kunne ikke fortelle meg over telefon hvorvidt jeg er innvilget rehab.penger eller ikke.

Brevet ble sendt på torsdag med B-post, har det derfor i morgen tenker jeg. Men det er ikke kommet penger inn på konto, så jeg frykter at jeg har fått avslag?

Eller kommer pengene i etterkant av vedtaket? Har fått beskjed om at utbetaling/etterbetaling av evt. rehab.penger vil skje fortløpende, ikke på en bestemt dato.

Noen som vet?

Gjest ventevente
Skrevet

http://www.nav.no/page?id=1073744027

Fortløpende utbetalinger av rehabiliteringspenger har faste utbetalingsdatoer, i juni er det den 25.

Jeg spurte tidligere om utbetalinger må vente til en bestemt dato, men fikk til svar at det gjorde det ikke. Hm, saksbehandlere vet kanskje ikke alt nei... :-(

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg spurte tidligere om utbetalinger må vente til en bestemt dato, men fikk til svar at det gjorde det ikke. Hm, saksbehandlere vet kanskje ikke alt nei... :-(

Det var egentlig den andre delen av spørsmålet ditt, jeg svarte på.

Gjest ventevente
Skrevet

Det var egentlig den andre delen av spørsmålet ditt, jeg svarte på.

Ja, jeg forsto det, mitt svar responderte på det..

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har opplevd at vedtaket har kommet, deretter fått penger etterpå, men utenom faste utbetalingsdatoer. Det er fordi jeg har gått uten penger i noen måneder, og dermed har NAV betalt dem ut så fort som mulig.

Så det at du enda ikke har noe på konto betyr ikke nødvendigvis avslag.

Håper det er det svaret du trenger. Det er slitsomt og gå der og vente på vedtaket.

Gjest idioter som jobber der
Skrevet

Jeg er ikke sikker. Ei venninne av meg fikk avslag i September 08 og venter fortsatt på svar på anken. De jobber ikke akkurat raskt de på nav

Gjest minnah
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1244101593' post='4160174]

Jeg har opplevd at vedtaket har kommet, deretter fått penger etterpå, men utenom faste utbetalingsdatoer. Det er fordi jeg har gått uten penger i noen måneder, og dermed har NAV betalt dem ut så fort som mulig.

Håper det er det svaret du trenger. Det er slitsomt og gå der og vente på vedtaket.

Kjedelig ja.

Fikk beskjed om at vedtaket var sendt i posten (B-post) torsdag i forrige uke. Nå er det gått 8 dager, og ingen nav-brev er kommet. :-(

Gjest venteminnah
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1244101593' post='4160174]

..æsj, jeg avslører meg alltid når jeg prøver meg på midlertidige nick ;-)

Skrevet

Kjedelig ja.

Fikk beskjed om at vedtaket var sendt i posten (B-post) torsdag i forrige uke. Nå er det gått 8 dager, og ingen nav-brev er kommet. :-(

Har du fått vedtaket nå? Jeg tok kontakt i forrige uke, men det er tyst fra den kanten. Så nå er det gått ca 6 uker, så jeg tror rett og slett at de ike har tenkt å sende vedtaket (selv om de sier så) ellers så er det kommet bort i posten.

Jeg kan ikke bruke engangsnick, for jeg avslører meg ganske så kjapt ;o)

Gjest ventevente
Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1244483761' post='4162656]

Har du fått vedtaket nå? Jeg tok kontakt i forrige uke, men det er tyst fra den kanten. Så nå er det gått ca 6 uker, så jeg tror rett og slett at de ike har tenkt å sende vedtaket (selv om de sier så) ellers så er det kommet bort i posten.

Jeg kan ikke bruke engangsnick, for jeg avslører meg ganske så kjapt ;o)

Fått det. Avslag. Nav overstyrer jo legen!! I vedtaket ser de bort fra både yteevne fastsatt av legen og årsak (diagnose) :-(((

Har en udugelig lege, skal sies.... litt nede nå.. :-(

Skrevet

Fått det. Avslag. Nav overstyrer jo legen!! I vedtaket ser de bort fra både yteevne fastsatt av legen og årsak (diagnose) :-(((

Fikk du noen begunnelse for avslaget. jeg har ventet på svar om rehab.penget i 2, 5 mnd nå. Er innom NAV konotoret en gang pr uke men har hittil ikke fått snakke med saksbehandler. Får ikke noe svar om når søknaden kan bli behandlet.

Skrevet

Oj, beklager, det var leit å høre.

Du må vel kanskje ta kontakt med legen og så anke. Jeg kan dessverre lite om dette, annet enn at dersom du har noen form for uttalelser fra spesialst må du bruke dette.

Kankjse det er noen andre dolere her som har mer kunnskap som kan hjelpe deg.

Gjest vente
Skrevet

Fikk du noen begunnelse for avslaget. jeg har ventet på svar om rehab.penget i 2, 5 mnd nå. Er innom NAV konotoret en gang pr uke men har hittil ikke fått snakke med saksbehandler. Får ikke noe svar om når søknaden kan bli behandlet.

Avslag med begrunnelse i en av folketrygdlovens paragrafer. Jeg ventet i 4 mnd....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...