Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

''Fra 2011 foreslår regjeringen at alle nye norske statsborgere skal måtte ta en test. Høyre har kommet med forslag til spørsmål i Dagbladet. Ta Høyres statsborgertest her! 14 rette er kravet.

I en fullstendig versjon, ønsker Høyre opp mot 100 spørsmål. I denne elektroniske eksempeltesten er det bare 19. Et spørsmål med svaralternativer måtte tas bort på grunn av tekniske begrensninger.

Kategoriene er: Historie og folk, styresett, valg, rettigheter og plikter, likestilling og diskriminering, religion, språk, symboler, geografi, økonomi ''

Jeg fikk 19/19, men var veldig usikker på den med næringer i Norge;-)

Gjennomsnittet ligger på 16,3 av alle som har tatt testen hittil, med andre ord godt over kravet om 14 rette.

http://quiz.start.no/68493

Skrevet

17 rette. En sløvhetsfeil + den om næringer

Skrevet

[quote name=Lotte :o)' timestamp='1244200582' post='4160768]

17 rette. En sløvhetsfeil + den om næringer

Jeg holdt på å få en sløvhetsfeil på dette med hvor ofte det er valg.... Litt sleip måte å formulere svaralternativene på...;-)

Gjest 17 av 19
Skrevet

Bommet på næringene + en sløvhetsfeil om stortingsvalg...

Gjest En europeer
Skrevet

16 av 19, noe visste jeg ikke, noe svarte jeg på for fort ... hehehe.... men så har jeg heller ingen ønske om å få norsk statsborgerskap.

Skrevet

Yess! 17 av 19.

Bomma på Hvilken relgion som var skrevet inn i grunnloven, og hvilket oljefelt som har vært i lengst produksjon.

Skrevet

Bomma på næringene, gitt... :-/

Gjest Elextra
Skrevet

17/19, bommet på næringene og kongens rolle.

Vet jo at kongen i dag først og fremst er "seremoniell", men ettersom de spurte etter konstitusjonell rolle trodde jeg de mente å sikte til Grunnloven § 12.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Fikk 19/19, men tippa (kvalifisert gjetting..) på noen. :-)

Gjest 19/19
Skrevet

Lurer meg på om mamma blir skuffet nå.....

Mvh en ekte innvandrer :)

Gjest Happyfull c;
Skrevet

Fikk 14 av 19 jeg,norsk nok?

Jeg fikk 13 av 19 :/

Men siden jeg er født i Norge så kvalifiserer jeg naturligvis:) hehe

Gjest Kimmie
Skrevet

Jeg fikk 13 av 19 :/

Men siden jeg er født i Norge så kvalifiserer jeg naturligvis:) hehe

Er født i Norge jeg også,hehe :) så norsk er jeg.

Skrevet

Lurer meg på om mamma blir skuffet nå.....

Mvh en ekte innvandrer :)

Hi, hi :)

black wealch
Skrevet

18 av 19.

Bommet på næringsspørsmålet..

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...