Gjest Kanskje søndagsmiddag Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 stappe? Har ett fenalår som har ligget kjølig siden jul. Lurer på om jeg kan lage saltkjøtt av dette, og eventuelt hvordan? Noen som vet? 0 Siter
Colette Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Ja, det går fint an. Du må vanne ut fenalåret i ett døgn, og deretter koke det til det løsner fra beinet. Ca. 2 timer. Med kålrotstappe og poteter - nam:-) 0 Siter
Gjest Kanskje søndagsmiddag Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Ja, det går fint an. Du må vanne ut fenalåret i ett døgn, og deretter koke det til det løsner fra beinet. Ca. 2 timer. Med kålrotstappe og poteter - nam:-) Tusen takk. Tar ut låret og legger det rett i vann nå jeg (0; 0 Siter
Colette Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Tusen takk. Tar ut låret og legger det rett i vann nå jeg (0; Ja, det holder sikkert om det blir litt mindre enn et døgn også. Du kan også lage god lapskaus av dette: http://mormonsen.wordpress.com/2009/03/22/fenalar-lapskaus-og-semulepudding/ 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.