Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har erfaringer med det? Fra hvilken alder er det aktuelt?

Fortsetter under...

Skrevet

Trodde armbrøst var et gammelt våpen? Hva skal unger med det?

Gjest ikke vet jeg,men kunne vært
Skrevet

Trodde armbrøst var et gammelt våpen? Hva skal unger med det?

leke Tre nøtter til askepott??

Caloni Makaroni
Skrevet

Fikk reklamebladet fra XXL med Adressa i dag du også, skjønner jeg? ;)

Gjest Aimabel
Skrevet

leke Tre nøtter til askepott??

Er det ikke det samme som pil og bue da?

Gjest ikke vet jeg men kunne ha vært
Skrevet

å? de bruker iallefall ordet armbrøst i den filmen,eneste sted jeg har hørt det før.

sorry at jeg har mer peiling på barnefilm enn "våpen";)

Annonse

Gjest Aimabel
Skrevet

å? de bruker iallefall ordet armbrøst i den filmen,eneste sted jeg har hørt det før.

sorry at jeg har mer peiling på barnefilm enn "våpen";)

Ja, men i filmen så er det da en slags pil og bue? Barn kan vel leke med den på samme måte som en vanlig pil og bue, skyte på blink. Tipper det kan være noe for 5-8 åringer kanskje?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Armbrøst er ikke det samme som pil og bue. Pil og bue holdes vertikalt, mens armbrøst holdes horisontalt. En armbrøst er et mye kraftigere våpen, siden den skyter med mye større kraft enn pil og bue. En bue spennes opp med armene, mens en armbrøst spennes med en kraftig fjær.

Gjest Aimabel
Skrevet

Armbrøst er ikke det samme som pil og bue. Pil og bue holdes vertikalt, mens armbrøst holdes horisontalt. En armbrøst er et mye kraftigere våpen, siden den skyter med mye større kraft enn pil og bue. En bue spennes opp med armene, mens en armbrøst spennes med en kraftig fjær.

Jada, jeg er klar over at det ikke er det samme, men bruken må vel være den samme, å skyte på blink? Men jeg regner med at det ikke selges ekte vare til barn, sikkert en spinkel plastsak med sugekopper på "pilene" eller noe

Skrevet

Vi lagde armbrøst selv da jeg var barn. Fra skolealder? De hjemmelagde var tunge, de du kjøper er sikkert lettere å holde og sikte med.

Skrevet

''Noen som har erfaringer med det? Fra hvilken alder er det aktuelt?''

Hva skal barn med noe slikt?

Skrevet

''Noen som har erfaringer med det? Fra hvilken alder er det aktuelt?''

Hva skal barn med noe slikt?

Lære seg å skyte på blink..? Er det så rart, da? ;-)

Skrevet

Vi har ikke armbrøst, men pil og bue. Vår er beregnet på barn fra ca. 7 år. Vi kjøpte den i fjor da våre var 8 og 10 og de behersker den bra. Det er kjempegøy, men man må jo passe på dem, den buen vi har er ganske kraftig selv om den er for barn.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...