Lotte :o) Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Noen som har erfaringer med det? Fra hvilken alder er det aktuelt? 0 Siter
Orio Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Trodde armbrøst var et gammelt våpen? Hva skal unger med det? 0 Siter
Gjest ikke vet jeg,men kunne vært Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Trodde armbrøst var et gammelt våpen? Hva skal unger med det? leke Tre nøtter til askepott?? 0 Siter
Caloni Makaroni Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Fikk reklamebladet fra XXL med Adressa i dag du også, skjønner jeg? 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 leke Tre nøtter til askepott?? Er det ikke det samme som pil og bue da? 0 Siter
Gjest ikke vet jeg men kunne ha vært Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Er det ikke det samme som pil og bue da? å? de bruker iallefall ordet armbrøst i den filmen,eneste sted jeg har hørt det før. sorry at jeg har mer peiling på barnefilm enn "våpen";) 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 å? de bruker iallefall ordet armbrøst i den filmen,eneste sted jeg har hørt det før. sorry at jeg har mer peiling på barnefilm enn "våpen";) Ja, men i filmen så er det da en slags pil og bue? Barn kan vel leke med den på samme måte som en vanlig pil og bue, skyte på blink. Tipper det kan være noe for 5-8 åringer kanskje? 0 Siter
Gjest Ulvinnen Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Er det ikke det samme som pil og bue da? Armbrøst er ikke det samme som pil og bue. Pil og bue holdes vertikalt, mens armbrøst holdes horisontalt. En armbrøst er et mye kraftigere våpen, siden den skyter med mye større kraft enn pil og bue. En bue spennes opp med armene, mens en armbrøst spennes med en kraftig fjær. 0 Siter
Gjest Aimabel Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Armbrøst er ikke det samme som pil og bue. Pil og bue holdes vertikalt, mens armbrøst holdes horisontalt. En armbrøst er et mye kraftigere våpen, siden den skyter med mye større kraft enn pil og bue. En bue spennes opp med armene, mens en armbrøst spennes med en kraftig fjær. Jada, jeg er klar over at det ikke er det samme, men bruken må vel være den samme, å skyte på blink? Men jeg regner med at det ikke selges ekte vare til barn, sikkert en spinkel plastsak med sugekopper på "pilene" eller noe 0 Siter
Lisabeth Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Vi lagde armbrøst selv da jeg var barn. Fra skolealder? De hjemmelagde var tunge, de du kjøper er sikkert lettere å holde og sikte med. 0 Siter
Helmi Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 ''Noen som har erfaringer med det? Fra hvilken alder er det aktuelt?'' Hva skal barn med noe slikt? 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 7. juni 2009 Forfatter Skrevet 7. juni 2009 ''Noen som har erfaringer med det? Fra hvilken alder er det aktuelt?'' Hva skal barn med noe slikt? Lære seg å skyte på blink..? Er det så rart, da? ;-) 0 Siter
....AV Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Vi har ikke armbrøst, men pil og bue. Vår er beregnet på barn fra ca. 7 år. Vi kjøpte den i fjor da våre var 8 og 10 og de behersker den bra. Det er kjempegøy, men man må jo passe på dem, den buen vi har er ganske kraftig selv om den er for barn. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.