Gå til innhold

Hissig, ikke hissig?

Anbefalte innlegg

Gjest Jeg er nok grinebiter
Skrevet

Jeg blir sett på som en ganke hissig person :)

Hvordan er du?

Her har vi en situasjon:

Du har vært ute og kommer kjørende hjem. Det er en innkjørsel til huset ditt på en tyve meter og midt i, i begynnelsen av den innkjørselen står det parkert en bil. Du kan IKKE kjøre forbi pga jordet etc.

Hva gjør du?

Jeg kjørte et stykke, snudde og tok en småuggen veg ned slik at jeg kom meg til huset mitt.

Egentlig så hadde det vel vært meg å stå der og tute og vente til de flyttet bilen. Se sånn passe irritert ut og ikke si noe men kjøre opp når de hadde flyttet seg. Så de komme ut av skogen ikke så langt unna etterhvert.

Kom meg nå hjem jeg da, men kjenner at jeg blir irritert på folk som finner på å gjøre slikt. Bare noen meter lenger fremme kunne bilen stått og ikke sperret for noen. Huset mitt med garasje er digert og det er en meget tydelig oppkjørsel med singel.

Hvordan hadde du håndtert denne situasjonen? Solstråle eller grinebiter ;)

candyqueen_83
Skrevet

Jeg hadde blittsmåirritert, og tuta til de hadde flytta bilen. Går an å ta litt hensyn når man parkerer.

Sånn til vanlig tror jeg ikke at jeg er så veldig hissig.

Skrevet

Jeg hadde absolutt blitt hissig.

Ellers er jeg normalt ganske blid, men kan hisse meg (kortvarig) opp for ting :)

matildes mor
Skrevet

Jeg er en grinebiter. Hadde klikka tror jeg ;-)

Mrs. Wallace
Skrevet

Det er sånt jeg som regel blir skikkelig muggen for. Og jeg gir som regel beskjed, også.

Skrevet

Jeg hadde nok blitt irritert.

Har en nabo som hele tiden parkerer utenfor huset sitt på gangstien her, og det er ikke bilvei, men man kjører matvarer frem og tilbake til huset etc. Og jeg er møkk lei å bære skikkelig langt fordi han bare står der hele tiden... Og irriterer meg grønn.

Samtidig sier jeg i fra noen ganger og andre ganger ikke, for denne nabo (ikke nærmeste takk og lov), er overhodet ikke noen solstråle, og jeg føler ubehag ved å gjøre det.

Men sånt blir jeg skikkelig hissig av ja... Inni meg...

også en mor
Skrevet

Er nok en solstråle i så måte.

Så lenge det fantes en alternativ vei, slik jeg forstod det på innlegget ditt så hadde jeg tatt den. Orker ikke å irritere meg over sånne bagateller. :)

Men klart.. hadde dette skjedd daglig så hadde jeg nok, etterhvert, irritert meg jeg også.

Gjest Hurpa!
Skrevet

Jeg hadde blittsmåirritert, og tuta til de hadde flytta bilen. Går an å ta litt hensyn når man parkerer.

Sånn til vanlig tror jeg ikke at jeg er så veldig hissig.

Jeg er nok en hissipropp. Hadde det vært en enkelt gang (og en hyggelig nabo ellers!!), hadde jeg nok oversett det men ved en senere anledning hadde jeg enten 1. Gått bort og ringt på døra og høflig men bestemt bedt vedkommende om å flytte bilen. Hvis jeg ikke visste hvem det var, tuta til han kom og flytta bilen. 2. Andre gang, ringt og fått bilen tauet bort for eiers regning.

Dette har jeg gjort en gang tidligere. En av våre naboers venner parkerte stadig vekk foran vår garasjedør. Nå var vår bil den gang for stor for garasjen, men han sperret innkjørselen til porten vår. En gang så jeg ut av vinduet og han parkerte foran garasjeporten, igjen. Gikk ut og sa høflig at han ikke kunne parkere der for det var privat eiendom. Han lovet på tro og ære å være borte i kun ti minutter. Da han ikke hadde kommet tilbake etter to timer ringte jeg borttauingsfirma. Han kom fort løpende de de sveivet bilen hans opp på hengeren bak. Jeg fikk huden full av kjeft, han måtte bvetale en god sum penger for å få igjen bilen. Naboen hilste aldri mer ( det var ikke noe stort tap) og naboens venn parkerte aldri foran vår port igjen. Kanskje ikke så snilt, men veldig effektivt.

Gjest mora2
Skrevet

Det kommer helt ann på hvor ofte dette skjedde.

Gjest ikke trådstarter
Skrevet

Synes det var synd at ikke fler svarte på denne så får den i sirkulasjone igjen og venter spent.

Har svart i tråden, men kommer ikke til motsi eller støtte meg selv så håper jeg tilgis for å bruke et annet nick nå.

Gjest Jeg er nok grinebiter
Skrevet

Synes det var synd at ikke fler svarte på denne så får den i sirkulasjone igjen og venter spent.

Har svart i tråden, men kommer ikke til motsi eller støtte meg selv så håper jeg tilgis for å bruke et annet nick nå.

*ler* Du sier jo i fra så da går det vel sikkert greit ;)

Jeg synes det var godt å lese at fler enn meg ville blitt hissig her jeg da :D Jeg var i et usedvanlig godt humør akkurat da så det var nok det som gjorde at jeg tenkte jeg kunne ta denne andre vegen. (liker ikke det ellers for det er en "vanskelig" veg for bilen min)

Men jeg kjenner faktisk at jeg er litt irritert ennå når jeg tenker på det, for det er jo egentlig helt fantastisk frekt dette her.

Jeg går liksom rundt å føler meg som en skikkelig grinebiter i blandt, så det var godt å lese at også andre hadde "tiltet" i denne situasjonen.

(dette skjedde den dagen, det er altså ingen fast nabo som gjør dette ofte el. Bilen var også helt ukjent for meg)

Gjest ikke trådstarter
Skrevet

*ler* Du sier jo i fra så da går det vel sikkert greit ;)

Jeg synes det var godt å lese at fler enn meg ville blitt hissig her jeg da :D Jeg var i et usedvanlig godt humør akkurat da så det var nok det som gjorde at jeg tenkte jeg kunne ta denne andre vegen. (liker ikke det ellers for det er en "vanskelig" veg for bilen min)

Men jeg kjenner faktisk at jeg er litt irritert ennå når jeg tenker på det, for det er jo egentlig helt fantastisk frekt dette her.

Jeg går liksom rundt å føler meg som en skikkelig grinebiter i blandt, så det var godt å lese at også andre hadde "tiltet" i denne situasjonen.

(dette skjedde den dagen, det er altså ingen fast nabo som gjør dette ofte el. Bilen var også helt ukjent for meg)

*s*

Takk for utfyllende info. ;)

Til dere andre: Kom igjen! Hvordan hadde _du_ reagert?

Skrevet

Om dette skjedde gjentatte ganger hadde jeg gitt beskjed. Hadde det skjedd gjentatte ganger etter dette igjen (snakker da en 5-10 ganger) kunne jeg blitt irritert. Inntil da hadde jeg bare vært overrasket over at de ikke respekterte beskjeden min.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...