Gå til innhold

Saft

Gjest saftspøkelset

Anbefalte innlegg

Gjest saftspøkelset
Skrevet

Jeg vet det er sunnest og best for kroppen å bare drikke vann..

men jeg lurer nå likevel på hvorfor det er slik at når jeg drikker saft, så urinerer jeg mange ganger mer enn når jeg bare drikker vann.

drikker jeg to glass saft, så må jeg fly på do og urinere hele tiden de neste 10-12 timene, og hver gang kommer det veldig mye mer enn normalt..

Dette blir "verre" om jeg drikker saft som har kunstig søtning fremfor vanlig sukker..

Hvorfor dette, og er det bare jeg som har det slik?

Gjest kan jo gjette
Skrevet

Noen kunstige søtningsstoffer har lakserende effekt. Kanskje fordi de får magemusklene mer aktive, og dermed også raskere tissetrang?

Sukret saft er sikkert bare fordi du har en diabetes på lur, og når den stimuleres med sukkerdrikke, så må du tisse ofte. Et av tegnene på diabetes.

Eller bare rett og slett noe annet.

Gjest saftspøkelset
Skrevet

Noen kunstige søtningsstoffer har lakserende effekt. Kanskje fordi de får magemusklene mer aktive, og dermed også raskere tissetrang?

Sukret saft er sikkert bare fordi du har en diabetes på lur, og når den stimuleres med sukkerdrikke, så må du tisse ofte. Et av tegnene på diabetes.

Eller bare rett og slett noe annet.

men jeg må jo ikke tisse ekstra av andre sukrede produkter?

...dog.. jeg spiser ikke så mye av det jeg tenker på som sukrede produkter, blir uggen og kvalm om jeg spiser sjokolade, og drops og karameller klarer jeg ikke.. kan spise kanskje tre biter gelefrukter, men da er det mer enn nok..

Skrevet

"Å bare" måtte du skrive, men "urinere" var greit! Herregud!

Skrevet

"Å bare" måtte du skrive, men "urinere" var greit! Herregud!

lite å gjøre på idag Jølsen?

Skrevet

Når du drikker saft, øker du partikkeltettheten i preurinen som filtreres i nyrene. Den inneholder med andre ord mer enn bare vann - sukker/søtstoffer og andre bestanddeler i saft får det man kaller en osmotisk effekt og trekker mer vann ut i urinen enn det du ville tapt om du kun drakk rent vann. Slik sett taper du mer væske enn du fikk i deg når du velger saft fremfor vann, og må faktisk drikke enda mer for å kompensere.

Gjest nmwtfia
Skrevet

Når du drikker saft, øker du partikkeltettheten i preurinen som filtreres i nyrene. Den inneholder med andre ord mer enn bare vann - sukker/søtstoffer og andre bestanddeler i saft får det man kaller en osmotisk effekt og trekker mer vann ut i urinen enn det du ville tapt om du kun drakk rent vann. Slik sett taper du mer væske enn du fikk i deg når du velger saft fremfor vann, og må faktisk drikke enda mer for å kompensere.

s娨 har man væskeoverskudd er saft greit?? istedenfor vanndrivende?:P

ikke det at jeg liker saft,men det varierer hva slags effekt man ønsker

Gjest saftspøkelset
Skrevet

Takk for svar :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...