Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg får ikke start på bilen og jeg lurer på: Kan bilen gå tom for bensin mens den står stille??? Har greid meg fint uten mann jeg i 2 måneder nå og ikke pokker om jeg ringer han og spør om dette. Da bruker jeg heller hans bil. Problemet er bare at den er litt slitsom (for stor) å lukeparkere. 0 Siter
KaVa Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Vel, den går vel ikke tom for bensin dersom den ikke er i gang, med mindre det er en lekkasje en eller annen plass... Hvordan får du ikke start på den, da? Hva skjer når du forsøker? Er det lyd i den i det hele tatt, eller er den helt død? 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Vel, den går vel ikke tom for bensin dersom den ikke er i gang, med mindre det er en lekkasje en eller annen plass... Hvordan får du ikke start på den, da? Hva skjer når du forsøker? Er det lyd i den i det hele tatt, eller er den helt død? Den er død. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Du ser fort på bensinmåleren og det er bensin på bilen. Den går vel ikke tom for bensin, med mindre det har vært bensintyver i farta, eller at bilen lekker bensin, hvis det siste er tilfelle, er det farlig å kjøre med den, for da er det en brannbombe. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Foressten så er det 3 måneder det har gått helt fint uten mann. Rett skal være rett:-) 0 Siter
Gjest bilmekanikeren Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Den er død. tomt batteri hvis den er helt død??? 0 Siter
KaVa Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Den er død. Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur... Har du husket å slukke lysene på bilen i går? Kanskje en dør har stått oppe, og kupèlyset (det som slukkes når døra går igjen) har tappet batteriet i natt? (Har skjedd med min kjære mazda). Få tak i noen med startkabler, eller forsøk å trill bilen i gang, dersom den står parkert slik til at det er mulig. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Den er død. Da er det vel hellere batteriet som har gått tom for strøm. 0 Siter
laban Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Det er jo ikke så lett å stille fjerndiagnose på denslags, verken for oss eller mannen din. Det kan være starteren, batteriet eller tenningen, det siste har jeg ingen erfaring med, så jeg vet ikke om den da vil være helt død eller gi lyd fra seg. Tom tank hadde du antakelig merket på forhånd, bilen bruker jo ikke drivstoff når den ikke er igang. Men hvis du har bensinmåler som ikke virker (eller som du aldri ser på), er det jo en ørliten risiko. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Du ser fort på bensinmåleren og det er bensin på bilen. Den går vel ikke tom for bensin, med mindre det har vært bensintyver i farta, eller at bilen lekker bensin, hvis det siste er tilfelle, er det farlig å kjøre med den, for da er det en brannbombe. Jeg vet det lyste rødt sist jeg kjørte og at det var lite bensin, men normalt kan jeg kjøre en god stund etter at det har begynt å lyse. Nå hadde det ikke lyst lenge. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur... Har du husket å slukke lysene på bilen i går? Kanskje en dør har stått oppe, og kupèlyset (det som slukkes når døra går igjen) har tappet batteriet i natt? (Har skjedd med min kjære mazda). Få tak i noen med startkabler, eller forsøk å trill bilen i gang, dersom den står parkert slik til at det er mulig. ''Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur.'' Oj, jeg må bare innrømme at jeg ikke vet hvordan jeg bruker startkabler. Nei, da får jeg heller bare bruke hans bil. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg vet det lyste rødt sist jeg kjørte og at det var lite bensin, men normalt kan jeg kjøre en god stund etter at det har begynt å lyse. Nå hadde det ikke lyst lenge. Det er utrygt å basere seg på at det fortsatt er bensin igjen på bilen, når bensinmåleren lyser rødt. Kanskje du har parkert i oppoverbakke og derfor kommer det ikke bensin til bensinpumpa. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Det er utrygt å basere seg på at det fortsatt er bensin igjen på bilen, når bensinmåleren lyser rødt. Kanskje du har parkert i oppoverbakke og derfor kommer det ikke bensin til bensinpumpa. Jeg har parkert rett utenfor huset vårt og der er det helt flatt. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Jeg har parkert rett utenfor huset vårt og der er det helt flatt. Hører du startmotoren gå i gang med å starte, når du setter på tenningen? Da er det strøm på batteriet. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Hører du startmotoren gå i gang med å starte, når du setter på tenningen? Da er det strøm på batteriet. Nei, den er død. 0 Siter
Gjest Elextra Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Den er død. ''Den er død.'' Om bilen var tom for bensin ville den ikke være "død", men du ville kanskje ikke fått ordentlig start på den. Sannsynligvis ville du fått start, men den ville sluknet igjen om kort tid om det var tomt for bensin. Er svært langt fra ekspert på biler selv, men ville tippet det enten var flatt batteri eller ødelagt startmotor/tennplugger/sikring. 0 Siter
Gjest høstløv Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Nei, den er død. Da er det ikke strøm på batteriet. Få tak i nabomannen og få ham til å hjelpe deg med startkabler, eller hvis du har abonnement på Falck/Viking, så ring dem. 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 ''Den er død.'' Om bilen var tom for bensin ville den ikke være "død", men du ville kanskje ikke fått ordentlig start på den. Sannsynligvis ville du fått start, men den ville sluknet igjen om kort tid om det var tomt for bensin. Er svært langt fra ekspert på biler selv, men ville tippet det enten var flatt batteri eller ødelagt startmotor/tennplugger/sikring. Ok, da får den bare være slik til han kommer hjem. Har skrytt til han og sagt at jeg egentlig ikke trenger mann fordi jeg fikser alt selv, men jeg får vel bare innrømme mine begrensninger:-) 0 Siter
Gjest Nickløsheletia Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 Da er det ikke strøm på batteriet. Få tak i nabomannen og få ham til å hjelpe deg med startkabler, eller hvis du har abonnement på Falck/Viking, så ring dem. Jeg tror det er falken vi bruker, men han kommer hjem en tur om halvannen uke så jeg får vel bare bruke hans bil så lenge. 0 Siter
morsan Skrevet 10. juni 2009 Skrevet 10. juni 2009 ''Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur.'' Oj, jeg må bare innrømme at jeg ikke vet hvordan jeg bruker startkabler. Nei, da får jeg heller bare bruke hans bil. Du kan kjøpe batterilader på Biltema og lade opp. :-) Så enkelt at selv mor kan klare det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.