Gå til innhold

Hva feiler det bilen min?

Anbefalte innlegg

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Jeg får ikke start på bilen og jeg lurer på: Kan bilen gå tom for bensin mens den står stille???

Har greid meg fint uten mann jeg i 2 måneder nå og ikke pokker om jeg ringer han og spør om dette. Da bruker jeg heller hans bil. Problemet er bare at den er litt slitsom (for stor) å lukeparkere.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• KaVa

10

• damedama

5

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Vel, den går vel ikke tom for bensin dersom den ikke er i gang, med mindre det er en lekkasje en eller annen plass...

Hvordan får du ikke start på den, da? Hva skjer når du forsøker? Er det lyd i den i det hele tatt, eller er den helt død?

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Vel, den går vel ikke tom for bensin dersom den ikke er i gang, med mindre det er en lekkasje en eller annen plass...

Hvordan får du ikke start på den, da? Hva skjer når du forsøker? Er det lyd i den i det hele tatt, eller er den helt død?

Den er død.

Gjest høstløv
Skrevet

Du ser fort på bensinmåleren og det er bensin på bilen.

Den går vel ikke tom for bensin, med mindre det har vært bensintyver i farta, eller at bilen lekker bensin, hvis det siste er tilfelle, er det farlig å kjøre med den, for da er det en brannbombe.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Foressten så er det 3 måneder det har gått helt fint uten mann. Rett skal være rett:-)

Gjest bilmekanikeren
Skrevet

Den er død.

tomt batteri hvis den er helt død???

Skrevet

Den er død.

Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur...

Har du husket å slukke lysene på bilen i går?

Kanskje en dør har stått oppe, og kupèlyset (det som slukkes når døra går igjen) har tappet batteriet i natt? (Har skjedd med min kjære mazda).

Få tak i noen med startkabler, eller forsøk å trill bilen i gang, dersom den står parkert slik til at det er mulig.

Gjest høstløv
Skrevet

Den er død.

Da er det vel hellere batteriet som har gått tom for strøm.

Skrevet

Det er jo ikke så lett å stille fjerndiagnose på denslags, verken for oss eller mannen din.

Det kan være starteren, batteriet eller tenningen, det siste har jeg ingen erfaring med, så jeg vet ikke om den da vil være helt død eller gi lyd fra seg.

Tom tank hadde du antakelig merket på forhånd, bilen bruker jo ikke drivstoff når den ikke er igang. Men hvis du har bensinmåler som ikke virker (eller som du aldri ser på), er det jo en ørliten risiko.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Du ser fort på bensinmåleren og det er bensin på bilen.

Den går vel ikke tom for bensin, med mindre det har vært bensintyver i farta, eller at bilen lekker bensin, hvis det siste er tilfelle, er det farlig å kjøre med den, for da er det en brannbombe.

Jeg vet det lyste rødt sist jeg kjørte og at det var lite bensin, men normalt kan jeg kjøre en god stund etter at det har begynt å lyse. Nå hadde det ikke lyst lenge.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur...

Har du husket å slukke lysene på bilen i går?

Kanskje en dør har stått oppe, og kupèlyset (det som slukkes når døra går igjen) har tappet batteriet i natt? (Har skjedd med min kjære mazda).

Få tak i noen med startkabler, eller forsøk å trill bilen i gang, dersom den står parkert slik til at det er mulig.

''Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur.''

Oj, jeg må bare innrømme at jeg ikke vet hvordan jeg bruker startkabler.

Nei, da får jeg heller bare bruke hans bil.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg vet det lyste rødt sist jeg kjørte og at det var lite bensin, men normalt kan jeg kjøre en god stund etter at det har begynt å lyse. Nå hadde det ikke lyst lenge.

Det er utrygt å basere seg på at det fortsatt er bensin igjen på bilen, når bensinmåleren lyser rødt.

Kanskje du har parkert i oppoverbakke og derfor kommer det ikke bensin til bensinpumpa.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Det er utrygt å basere seg på at det fortsatt er bensin igjen på bilen, når bensinmåleren lyser rødt.

Kanskje du har parkert i oppoverbakke og derfor kommer det ikke bensin til bensinpumpa.

Jeg har parkert rett utenfor huset vårt og der er det helt flatt.

Gjest høstløv
Skrevet

Jeg har parkert rett utenfor huset vårt og der er det helt flatt.

Hører du startmotoren gå i gang med å starte, når du setter på tenningen? Da er det strøm på batteriet.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Hører du startmotoren gå i gang med å starte, når du setter på tenningen? Da er det strøm på batteriet.

Nei, den er død.

Gjest Elextra
Skrevet

Den er død.

''Den er død.''

Om bilen var tom for bensin ville den ikke være "død", men du ville kanskje ikke fått ordentlig start på den. Sannsynligvis ville du fått start, men den ville sluknet igjen om kort tid om det var tomt for bensin.

Er svært langt fra ekspert på biler selv, men ville tippet det enten var flatt batteri eller ødelagt startmotor/tennplugger/sikring.

Gjest høstløv
Skrevet

Nei, den er død.

Da er det ikke strøm på batteriet.

Få tak i nabomannen og få ham til å hjelpe deg med startkabler, eller hvis du har abonnement på Falck/Viking, så ring dem.

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''Den er død.''

Om bilen var tom for bensin ville den ikke være "død", men du ville kanskje ikke fått ordentlig start på den. Sannsynligvis ville du fått start, men den ville sluknet igjen om kort tid om det var tomt for bensin.

Er svært langt fra ekspert på biler selv, men ville tippet det enten var flatt batteri eller ødelagt startmotor/tennplugger/sikring.

Ok, da får den bare være slik til han kommer hjem.

Har skrytt til han og sagt at jeg egentlig ikke trenger mann fordi jeg fikser alt selv, men jeg får vel bare innrømme mine begrensninger:-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Da er det ikke strøm på batteriet.

Få tak i nabomannen og få ham til å hjelpe deg med startkabler, eller hvis du har abonnement på Falck/Viking, så ring dem.

Jeg tror det er falken vi bruker, men han kommer hjem en tur om halvannen uke så jeg får vel bare bruke hans bil så lenge.

Skrevet

''Da tenker jeg nok at batteriet har tatt seg en liten lur.''

Oj, jeg må bare innrømme at jeg ikke vet hvordan jeg bruker startkabler.

Nei, da får jeg heller bare bruke hans bil.

Du kan kjøpe batterilader på Biltema og lade opp. :-) Så enkelt at selv mor kan klare det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...