Gå til innhold

Hva feiler det bilen min?

Anbefalte innlegg

Gjest høstløv
Skrevet

''Nei, jeg greier ikke, for jeg rekker ikke opp til å få panseret opp engang.''

Nå ble jeg spent på hvilken bil du har :-)

Du har jo nok av folk til å hjelpe deg med bilen, ser jeg - og da er alt OK!

Jeg har en Mercedes Vito, og så bruker jeg rullestol.

• Svar 88
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

10

• KaVa

10

• damedama

5

• frosken

3

Mest aktive i denne tråden

Gjest høstløv
Skrevet

I så fall - beklager Høstløv, det visste jeg ikke. Var ikke meningen å komme med en slik dum kommentar.

Nei, men jeg la opp til det selv, ertet deg litt.

Selv DOL brukere kan ikke holde seg oppdatert på andre brukere til enhver tid.

:-)

Gjest Vi er forskjellige
Skrevet

Flatt batteri. Vink på en eller annen og bruk startkabler. Den ene eller andre gjør det for deg ;)

Hvis du skal gjøre det selv så lar du din bil stå av, den andre kan stå på. Rødt håndtak på plus, sort håndtak på minus. Når de sitter på starter du din bil.

La den gå, eller kjør en tur uten å bruke særlig kupèlys el.

Ikke kjør bilen din så tom for bensin. I tanken er det gjerne en del rusk og rask som først går gjennom motoren når det er så lite bensin som du sier. Så fyll opp en del og ikke la det gå under en kvart tank f.eks.

Eller du kan jo selvsakt ta mannen din sin bil og innrømme dine begrensninger da.

Noe jeg aldri ville gjort så fort da men ;)

Gjest høstløv
Skrevet

Da ville jeg også droppet bil - tvert! Her i byen er ikke kollektivtransporttilbudet (kort, lite ord, det der) noe å skryte av, så her MÅ jeg ha bil. Dessverre.

Jeg glemte å si, at det var mens jeg var enslig og lenge før jeg ble rullestolbruker.

Og dengang var det ikke privat bruk av arbeidsgivers bil skattlagt, dessuten var det i Danmark.

Men jeg orket rett og slett ikke å ha ansvaret for en bil. Jeg likte å gå, hadde en moped og med gode bussforbindelser var det var alt jeg trengte.

Skrevet

Om du ikke får tak i noen med startkabler kan du også skubbe bilen i gang. Er du alene kan du skubbe den utfor en bakke (husk å sett deg inn før den får fart). Når bilen er i fart, trekker du ut clutchen og så skal den starte.

Hvis ikke, shoot me :-)

Gjest høstløv
Skrevet

Om du ikke får tak i noen med startkabler kan du også skubbe bilen i gang. Er du alene kan du skubbe den utfor en bakke (husk å sett deg inn før den får fart). Når bilen er i fart, trekker du ut clutchen og så skal den starte.

Det går ikke hvis bilen har automatgear.

Skrevet

Det går ikke hvis bilen har automatgear.

Det visste jeg ikke at du hadde. Ingen clutch, ingen trillestart :-)

Skrevet

Jeg tror det er falken vi bruker, men han kommer hjem en tur om halvannen uke så jeg får vel bare bruke hans bil så lenge.

Hvis du velger å gjøre det selv ved hjelp av strøm fra mannens bil, slik som Spirello foreslår, så husk ihvertfall å starte opp mannens bil FØRST, og deretter din egen mens førstnevnte går på tomgang.

Hvis ikke risikerer du å tappe batteriet på mannens bil også.

Gjest togli
Skrevet

Da er det ikke strøm på batteriet.

Få tak i nabomannen og få ham til å hjelpe deg med startkabler, eller hvis du har abonnement på Falck/Viking, så ring dem.

Nabomannen?? Hvorfor ikke nabodama?!

;)

Skrevet

;)

Jeg ville isåfall gått for "nabo-Falken";-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg ville isåfall gått for "nabo-Falken";-)

Tror jeg må si meg enig i det ;)

Gjest høstløv
Skrevet

;)

Fordi i mitt hus er det bare menner som driver med bilting.

Men jeg må jo få lov til å si at datteren min er veldig flink til å klare sådanne bilting selv, men hun har ikke lært det av meg.

Gjest togli
Skrevet

Fordi i mitt hus er det bare menner som driver med bilting.

Men jeg må jo få lov til å si at datteren min er veldig flink til å klare sådanne bilting selv, men hun har ikke lært det av meg.

Psst: Sånn er det her hjemme også, men jeg vil helst ikke tenke på det ;-P

brilleslangen
Skrevet

Hvis du har automatgir kanskje du har gjort det samme som jeg gjorde engang... glemte å sette den i "park" eller P som det står å¨spaken. står spaken i en annen posisjon fungerer ingenting... Lampene lyser ikke engang. Helt død. Den gangen det skjedde meg var jeg i en nabostrid og naboen sto parkert like ved min bil utenfor et kjøpesenter, og jeg var helt sikker på at naboen hadde gjort noe med bilen min, men så kom det en mann gående forbi og jeg spurte om han hadde noen anelse om hva som var i veien siden ingenting virket. Han kikket inn i bilen og prøvde å vri rundt tenningsnøkkelen, så oppdaget han at det var automatgir og sa. Ja men du.. Når du har automat så må spaken stå i P han flyttet spaken, og bilen startet meden gang og gikk som ei klokke. Gjett om jeg følte meg dum som ikke hadde tenkt på det... Og også fordi jeg hadde mistenkt naboen... Men skitt au...

Skrevet

Hehe.. og du sier du klarer deg uten mannen *ert ert* DET er vel ikke helt sant da hvis du ikke kan bruke kabler. :) Rød klype på rødt på batteriet og svart på svart. Enkelt som bare det. :)

''Rød klype på rødt på batteriet og svart på svart. Enkelt som bare det. :)''

Ikke nødvendigvis så enkelt lenger med nye biler - her står det i alle fall om en del fallgruber:

http://www.vg.no/bil-og-motor/artikkel.php?artid=536300

Skrevet

Trodde ikke man skulle starte biler med katalysator på denne måten.

Skrevet

Tennplugger?

Det skjedde meg en gang... Og, for å si det sånn: Ikke alle ringer Falken og får bilen brakt til MERKEverksted for å skifte tennplugger. Herlighet, jeg følte meg dum!

Skrevet

Tennplugger?

Det skjedde meg en gang... Og, for å si det sånn: Ikke alle ringer Falken og får bilen brakt til MERKEverksted for å skifte tennplugger. Herlighet, jeg følte meg dum!

hehe, du ville ikke tro det hva du hørte hva jeg har presentert av "problemer" på verksted en gang :0) Velkommen i klubben!

Skrevet

Trodde ikke man skulle starte biler med katalysator på denne måten.

Godt spørsmål. Aner ikke.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...