Gå til innhold

Svimmelhet i forb. med struma?

Anbefalte innlegg

Gjest Bastuss

Hei, jeg er en kvinne på 38 år. Jeg har har et struma, 3 cm omkrets, på høyre side av skjoldbrukskjertelen.Det viste seg å være " en varm kul" og jeg venter nå på å få tatt biopsi.. Stoffskifte er undersøkt og prøvene viste ingenting uvanlig. Mitt problem er at jeg er så svimmel. Har vært det nå siden begynnelsen av mai. Svimmelheten varierer veldig i styrke og kan gå fra båtdekkfølelse til karusellfølelse. Og og blir mye sterkere dagen etter at jeg har trent, (hopping, jogging)dette har jeg derfor sluttet med og trener nå bare på apparater,

HAr hatt problemer med nakken og musklene i skuldrene og har vært hos akkupunktør, fysioterapaut og kiropraktor for dette. Er fremdeles øm her, men mener selv at musklene er normale nå. Jeg skriver nå for å spørre om det kan være en forbindelse mellom strumaen og svimmelheten, siden alt det andre jeg gjør ikke gir resultater. Kan kulen trykke på event. nerver eller muskler i halsen?

Er ikke stresset kun bekymret over dette.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33043-svimmelhet-i-forb-med-struma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

• 2 uker senere...

Hei!

Jeg er en kvinne på 40 år og jeg har også problemer med skjoldbrukskjertelen, men jeg har ikke struma. Jeg har vært på ultralyd og der fant de små kuler på kjertelen, sannsynlig godartede sådanne (håper jeg). Jeg skal til spesialist på SiA for videre henvisning til bl.a. biopsi.

Jeg kjenner veldig godt igjen dine symptomer på svimmelhet, det er utrolig plagsomt. Jeg er svimmel enten jeg ligger, sitter eller står. Svimmelheten kommer i forbindelse med smerter i kjertelen. Det er godt å se at man ikke er alene med plagene...

God bedring!!!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...