Gjest Veldig stolt mamma Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Har nå sjekket linken noen la ved, takk H*n har ikke rett på støtte for å bo alene, til det så er både småbruket for nært hjemmet og hjemmet for nært skoleplassen. Men h*n kan få både støtte og lån om h*n bor hjemme (eller på småbruket) Så, da var det avklart. Noen som har tips til ransel/ryggsekk 0 Siter
Gjest enslig mor som har fått tre gjennom vgs, uten å nutnytte systemet Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Jeg skrev det feil. Det er ikke meningen at vi ikke skal oppgi noen adresse for så å få penger. Eller, det er ikke meningen at vi skal oppgi usann info for å få penger, eller unngå å oppgi info for å få penger. Jeg leser innleggene dine. Og det jeg kan lese mellom linjene her er misunnelse He, he. Du blir faktisk bare mer og mer morsom!! Hadde jeg ikke hatt sans for humor nå, hadde jeg kanskje blitt fornærmet. Hva i himmelens navn skulle jeg være misunnelig for?? Jeg er stolt jeg, for jeg har på egen hånd uten å misbruke systemet fått 3 flotte sønner gjennom vgs. Jeg har aldri løyet eller fortiet sannheten for å snike til meg x-tra penger, som jeg ikke hadde verken krav på eller bruk for. Og jeg er stolt fordi tanken på å snike til meg noen ekstra kroner ved å "lure" aldri har streifet meg. Hvis du skal lese mellom linjene så får du lese det som står mellom linjene og ikke det du tror står mellom linjene. 0 Siter
Gjest Veldig stolt mor Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 He, he. Du blir faktisk bare mer og mer morsom!! Hadde jeg ikke hatt sans for humor nå, hadde jeg kanskje blitt fornærmet. Hva i himmelens navn skulle jeg være misunnelig for?? Jeg er stolt jeg, for jeg har på egen hånd uten å misbruke systemet fått 3 flotte sønner gjennom vgs. Jeg har aldri løyet eller fortiet sannheten for å snike til meg x-tra penger, som jeg ikke hadde verken krav på eller bruk for. Og jeg er stolt fordi tanken på å snike til meg noen ekstra kroner ved å "lure" aldri har streifet meg. Hvis du skal lese mellom linjene så får du lese det som står mellom linjene og ikke det du tror står mellom linjene. En så agressiv fremtoning som du har vitner om noe helt annet mener nå jeg da. Hva i all verden har du å være så agressiv mot meg for egentlig? Ikke har jeg noe sted skrevet at jeg er ute etter å snike til meg penger, ikke noe sted har jeg skrevet at ungdommen må flytte pga problemer. Hele vegen har jeg lagt dette frem som et gode for ungdommen, som er det viktigste her. At jeg lurer på om h*n har krav på støtte har ikke noe med sniking å gjøre. Du har krav på barnetrygd etc og tar sikkert i mot de pengene med god samvittighet. Nå fant jeg ut at ungdommen har mulighet for både stipend og lån, hva er galt med at ungdommen får dette som h*n har krav på? Det var ikke jeg som buste ut med piggene maks ute fra føste sekund her. Jeg har også oppdratt barn uten å bruke systemet. Spørsmål må jeg faktisk få lov å ha, og som du kan se så fikk jeg greie svar på dem etterhvert også. Så kan du prøve å forklare for deg selv den intense fremtoningen du har fart med i hele tråden her. For i mine øyne så er ikke den begrunnet for fem flate penning på bakgrunn av noe jeg har skrevet i allelfall 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Har nå sjekket linken noen la ved, takk H*n har ikke rett på støtte for å bo alene, til det så er både småbruket for nært hjemmet og hjemmet for nært skoleplassen. Men h*n kan få både støtte og lån om h*n bor hjemme (eller på småbruket) Så, da var det avklart. Noen som har tips til ransel/ryggsekk Bergans XO 35? http://bergans.no/sider/start_produkter.asp 0 Siter
Gjest enslig mor som har fått tre gjennom vgs, uten å nutnytte systemet Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 En så agressiv fremtoning som du har vitner om noe helt annet mener nå jeg da. Hva i all verden har du å være så agressiv mot meg for egentlig? Ikke har jeg noe sted skrevet at jeg er ute etter å snike til meg penger, ikke noe sted har jeg skrevet at ungdommen må flytte pga problemer. Hele vegen har jeg lagt dette frem som et gode for ungdommen, som er det viktigste her. At jeg lurer på om h*n har krav på støtte har ikke noe med sniking å gjøre. Du har krav på barnetrygd etc og tar sikkert i mot de pengene med god samvittighet. Nå fant jeg ut at ungdommen har mulighet for både stipend og lån, hva er galt med at ungdommen får dette som h*n har krav på? Det var ikke jeg som buste ut med piggene maks ute fra føste sekund her. Jeg har også oppdratt barn uten å bruke systemet. Spørsmål må jeg faktisk få lov å ha, og som du kan se så fikk jeg greie svar på dem etterhvert også. Så kan du prøve å forklare for deg selv den intense fremtoningen du har fart med i hele tråden her. For i mine øyne så er ikke den begrunnet for fem flate penning på bakgrunn av noe jeg har skrevet i allelfall Det er jo deg selv og dine egne uttalelser som du hele tiden har formulert og omformulert og pyntet på, for å få det ut til å se som om du egentlig ikke mente det du skrev men noe helt annet. Og som du jo har sett har flesteparten av svarene du har fått samme mening som meg. Og det er jo merkelig at "alle" misforstår da.....men det er jo selvfølgelig misunnelsen vil alle føler, det ja, det var sant.... Nei, dette er og blir en tåpelig tråd som jeg ikke gidder å bruke mer tid på. End og discussion for meg...... 0 Siter
Gjest Veldig stolt mamma Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Det er jo deg selv og dine egne uttalelser som du hele tiden har formulert og omformulert og pyntet på, for å få det ut til å se som om du egentlig ikke mente det du skrev men noe helt annet. Og som du jo har sett har flesteparten av svarene du har fått samme mening som meg. Og det er jo merkelig at "alle" misforstår da.....men det er jo selvfølgelig misunnelsen vil alle føler, det ja, det var sant.... Nei, dette er og blir en tåpelig tråd som jeg ikke gidder å bruke mer tid på. End og discussion for meg...... ''Nei, dette er og blir en tåpelig tråd som jeg ikke gidder å bruke mer tid på. End og discussion for meg......'' Takk skal du ha. For det eneste jeg var ute etter var svar på om ungdommen hadde krav på noe støtte, og tips til ransel/sekk. Altså kunne jeg godt unnvære alt det andre rælet And next time, stay with the topic 0 Siter
Gjest Veldig stolt mamma Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1245180031' post='4166809] Bergans XO 35? http://bergans.no/sider/start_produkter.asp Tusen takk for tips. Men er sånn tursekk anbefalt til skolesekk? Mener jeg har fått beskjed om at det ikke er det før, forde tursekkene ikke har samme støtte som skolesekkene med tanke på vekt og sånn. Men det må være feil eller? Vi har jo masse styr i tursekken også Er det slike de har på vgs? 0 Siter
Gjest svava Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Må bare si (etter å ha lest hele tråden) at du har min fulle støtte angående hvordan du har lagt frem ditt spørsmål. Fikk klart inntrykk av at flere var ute etter å "ta deg" for å ville misbruke systemet helt fra børjan av. Håper dere finner en god løsning den håpefulle (og dere) Mvh 0 Siter
Gjest prust Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Vil bare si at jeg synes du fikk unødig mye aggresjon her! Jeg flyttet ut på hytta jeg, noen måneder fra våren i 2. klasse til høsten i 3. klasse for å være litt for meg selv og ha litt ro og fred - uten at jeg på noen måte hadde problemer med verken foreldrene mine, rus eller andre ting. Hytta lå nesten 2 mil fra skolen, og jeg syklet de fleste dagene, men fikk faktisk innvilget busskort, som jeg brukte når det striregnet. Hytta lå like ved huset til farmor og farfar, og jeg pleide å stikke innom dem hver morgen og si God morgen før jeg syklet til skolen. Var hjemme i helgene og vasket tøy og var sammen med venner. Det med stipend har jeg ikke greie på, men det ser ut som om du fant det ut! 0 Siter
Lotte :o) Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Tusen takk for tips. Men er sånn tursekk anbefalt til skolesekk? Mener jeg har fått beskjed om at det ikke er det før, forde tursekkene ikke har samme støtte som skolesekkene med tanke på vekt og sånn. Men det må være feil eller? Vi har jo masse styr i tursekken også Er det slike de har på vgs? XO-serien er skolesekker, ikke vanlige tursekker. På vgs bruker de alle typer sekker og vesker. 0 Siter
zellica Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Undersøk om skolen bruker skolepcer først. Dette ligger det gjerne informasjon om inne på nettsiden til den aktuelle skolen. Hvis skolen bruker pc, følger det som oftest med pcsekk. Sønnen min har brukt denne pcsekken i hele år, og det har fungert helt greit med både pc og bøker i. 0 Siter
Mrs D Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 ''Når det gjelder stipend. Hvor langt unna foreldrene kan barna bo? Jeg har et småbruk en 500 meter fra der vi bor, kan ungdommen flytte dit og få støtte? Hvordan er reglene?'' Hvor hen her er det du og andre kan lese at dette er proforma? Derfor jeg blir irritert er jo for at folk tenker det verste med en gang. Dette er ikke noe proforma, ei heller utflytting pga rus eller andre problemer. Vi har boliger nok og unner ungdommen friheten h*n kan få med egen bolig når vi alikavel er så nære som vi er. Er det så vanskelig å bare lese dette så "uskyldig" og greit som det faktisk er? Jeg har ikke sagt hva jeg leser i det du skriver, men at jeg skjønner at noen kan oppfatte det annerledses enn du har ment det så lenge du ikke er veldig tydelig og forklarende i innlegget ditt. 0 Siter
Gjest Veldig stolt mamma Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 Må bare si (etter å ha lest hele tråden) at du har min fulle støtte angående hvordan du har lagt frem ditt spørsmål. Fikk klart inntrykk av at flere var ute etter å "ta deg" for å ville misbruke systemet helt fra børjan av. Håper dere finner en god løsning den håpefulle (og dere) Mvh Tusen takk skal du ha svava 0 Siter
Gjest Veldig stolt mamma Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 Vil bare si at jeg synes du fikk unødig mye aggresjon her! Jeg flyttet ut på hytta jeg, noen måneder fra våren i 2. klasse til høsten i 3. klasse for å være litt for meg selv og ha litt ro og fred - uten at jeg på noen måte hadde problemer med verken foreldrene mine, rus eller andre ting. Hytta lå nesten 2 mil fra skolen, og jeg syklet de fleste dagene, men fikk faktisk innvilget busskort, som jeg brukte når det striregnet. Hytta lå like ved huset til farmor og farfar, og jeg pleide å stikke innom dem hver morgen og si God morgen før jeg syklet til skolen. Var hjemme i helgene og vasket tøy og var sammen med venner. Det med stipend har jeg ikke greie på, men det ser ut som om du fant det ut! Tusen takk Prust Jeg vil ikke at ungdommen skal flytte jeg, og har både de og vennene her døgnet rundt om så er Men de drive nå å bli voksne, så hvis dette passer ungdommen så ser jeg ingen grunn til å ikke vurdere dette. Det er et lite hus og en fin grei størrelse eiendom å holde i orden. Synes det må være en flott start for en ungdom som vil bo litt for seg selv, når h*n nå skulle ville det. 0 Siter
Gjest Veldig stolt mamma Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 [quote name=Lotte )' timestamp='1245184257' post='4166872] XO-serien er skolesekker, ikke vanlige tursekker. På vgs bruker de alle typer sekker og vesker. Ok, flott Da skal vi nok ta oss en titt på disse i løpet av sommeren 0 Siter
Gjest Veldig stolt mamma Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 Undersøk om skolen bruker skolepcer først. Dette ligger det gjerne informasjon om inne på nettsiden til den aktuelle skolen. Hvis skolen bruker pc, følger det som oftest med pcsekk. Sønnen min har brukt denne pcsekken i hele år, og det har fungert helt greit med både pc og bøker i. Oy, høres "lite ut" På ungd.skolen så synes jeg de har vært nedlesset i bøker. Men mine er ikke utpreget flinke til å legge fra seg heller. Skal undersøke. Spennende tider 0 Siter
Gjest Veldig stolt mamma Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 Jeg har ikke sagt hva jeg leser i det du skriver, men at jeg skjønner at noen kan oppfatte det annerledses enn du har ment det så lenge du ikke er veldig tydelig og forklarende i innlegget ditt. Vel, vi er forskjellige. Jeg kan ikke for mitt bare liv skjønne hvordan mitt innlegg kan misforstås men. Jeg skriver jo tydelig når jeg spør om ungdommen kan flytte dit og få støtte. Kanskje folk ikke mener det er å bo alene når vi bor 500 meter unna, ikke vet jeg. (vi må jo ut på vegen her og kjøre rundt siden det er mye jordet etc mellom oss) Men nok om det, jeg vet hva jeg mener og ser at fler nå har skjønt hva jeg skrev, så da holder det for meg 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.