Gå til innhold

CD-problemer

Gjest ...ellers går det bra...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg får ikke slettet filer på CD-RW-ene mine, med den begrunnelse at diskene er skrivebeskyttet. Jeg får imidlertid ikke fjernet skrivebeskyttelsen. Enten så reageres det ikke på kommandoen, eller så kommer det opp en melding om at det oppstod en feil ved endring av attributter.

Jeg har nå ny PC, men forholdet var det samme med den gamle.

Kanskje det er noe jeg gjør feil? Jeg ar liten erfaring med med CD-er.

• 2 uker senere...
Skrevet

Hvorfor bruker du CD-RW plater da? Kanskje dumt spørsmål, men en ekstern harddisk kan i de fleste tilfeller være mye bedre enn å knote med CD-RW plater. Og må du absolutt brenne på CD plater så bruk ei vanlig plate. De koster jo kun 3-4 kr stk.

Skrevet

Hvorfor bruker du CD-RW plater da? Kanskje dumt spørsmål, men en ekstern harddisk kan i de fleste tilfeller være mye bedre enn å knote med CD-RW plater. Og må du absolutt brenne på CD plater så bruk ei vanlig plate. De koster jo kun 3-4 kr stk.

''Hvorfor bruker du CD-RW plater da?''

Tja, meningen var vel opprinnelig å bruke dem til back-up, og at jeg anså RW-versjonen for å være mest hensiktsmessig. Jeg er jo helt enig med deg at i dag er en ekstern harddisk langt å foretrekke. Men jeg har nå engang disse CD-ene liggende, og da er det en smule irriterende å ikke få dem til å fungere, samtidig som det hadde vært en viss tilfredsstillelse i å vite hvorfor. For det kan da umulig være rett fatt at de skal være så vanskelige å ha med å gjøre?

Vel, mer alvorlig var i grunnen forholdet ikke. Men takk for at du svarte, noe jeg pga. fravær ikke så før i dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...