Gå til innhold

Tamponger og bading

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Jeg får selvsagt mensen i løpet av Spaniaferien :-(

Hvordan fikser dere andre tampongbrukere det med bading og mens? Jeg ønsker å kunne ligge på stranda og bade f.eks. hver halvtime i løpet av de timene vi er der (5 timer?).

Blir det på samme måte i basseng?

Hvis man sørger for å bruke riktig type tampong, vil man da aldri oppleve av den lekker etter at man har vært i vannet?

mil1365380270
Skrevet

Jeg bytter så fort jeg kan etter å ha badet. Også har jeg rød bikini i tilfelle. Men det har alltid gått bra. Mer redd for hva tampongen trekker med seg inn, enn at det skal lekke :-)

Skrevet

Tamponger trekker til seg vann via snora. Smør inn den enden der snora sitter med vaselin, da trekker den ikke noe særlig med vann. Og skift tampong ofte.

Gjest majas mamma
Skrevet

Jeg pleier alltid å forskyve mensen hvis den kommer i ferien og jeg ikke er hjemme. Jeg ringer til legen og får Primolut. Da kan du forskyve mensen i inntill 14 dager. En liten tablett som man tar tre ganger dagen. Start tre dager før forventet mens, og fortsett så lenge du trenger. Etter tablettslutt tar det ca tre dager før mensen kommer. For meg fungerer dette helt utmerket.

Gjest togli
Skrevet

Jeg pleier alltid å forskyve mensen hvis den kommer i ferien og jeg ikke er hjemme. Jeg ringer til legen og får Primolut. Da kan du forskyve mensen i inntill 14 dager. En liten tablett som man tar tre ganger dagen. Start tre dager før forventet mens, og fortsett så lenge du trenger. Etter tablettslutt tar det ca tre dager før mensen kommer. For meg fungerer dette helt utmerket.

Jeg har hørt at man kan få store hormonsvingninger, kviser, store blødninger ved neste mens osv når man utsetter mensen. Stemmer ikke dette?

Gjest togli
Skrevet

Tamponger trekker til seg vann via snora. Smør inn den enden der snora sitter med vaselin, da trekker den ikke noe særlig med vann. Og skift tampong ofte.

Takk for tips!

Hvor ofte ville du skifta?

Jeg er livredd tampongsyken :-/

Gjest togli
Skrevet

Jeg bytter så fort jeg kan etter å ha badet. Også har jeg rød bikini i tilfelle. Men det har alltid gått bra. Mer redd for hva tampongen trekker med seg inn, enn at det skal lekke :-)

Ok, da må jeg nok skifte ofte siden jeg bader så mye.... Men takk for tips om bikinifarge. Tror svart er en safe farge også!

Skrevet

Jeg har hørt at man kan få store hormonsvingninger, kviser, store blødninger ved neste mens osv når man utsetter mensen. Stemmer ikke dette?

Jeg har brukt Primolut for å utsette mensen noen ganger, og har aldri merket noen forskjell på mensen etterpå...

Uansett bedre enn å ha mensen på Sydentur?

mil1365380270
Skrevet

Bra tips! :-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg har brukt Primolut for å utsette mensen noen ganger, og har aldri merket noen forskjell på mensen etterpå...

Uansett bedre enn å ha mensen på Sydentur?

Okei, takk for svar:)

Tror jeg foretrekker å slippe mens, ja.. Samtidig er jeg så heldig at jeg nok slipper å bruke tamponger mer enn i to dager på stranda. Menstruasjonen min er ganske kortvarig.

Skrevet

Takk for tips!

Hvor ofte ville du skifta?

Jeg er livredd tampongsyken :-/

Jeg hadde skiftet etter hvert bad tror jeg. Er litt redd for at det skal blø gjennom.

Gjest togli
Skrevet

Jeg hadde skiftet etter hvert bad tror jeg. Er litt redd for at det skal blø gjennom.

Ok, er nok tryggest det, ja...

Skrevet

Ok, er nok tryggest det, ja...

Det merker du jo, er tampongen tørr uten å ha trukket vann etter en stund i vannet så vet du jo etterhvert hvor lenge du kan være uti uten å måtte bytte. :o)

Gjest majas mamma
Skrevet

Kviser og hormonsvinginger har jeg ikke merket noe til, men neste menstruasjon kan være litt hardere. Det virker som om kroppen merker at det har vært utsatt. Pleier å få et par dager hvor jeg kan få litt menssmerter, men ikke mer enn at det hjelper med en Paracet. Nå ser jeg litt lenger ned at du er av de heldige som har en kort periode, så da bør du kanskje vurdere om det er bryet verdt. Selv holder jeg på i en uke, og da er det veldig greit å hoppe over på utenlandsferie.

Skrevet

Jeg bytter alltid etter bad, uansett om det er i sjø, ferskvann eller klor.. Alltid merka at den har sugd til seg vann. Man er jo ikke helt tett der nede. :) Pas med mensen på ferie da, men ser du skriver du bare har det i to dager, da hadde jeg ikke forskøvet den, men ellers harjeg gjort det par ganger. Aldri fått plager etterpå.

Gjest togli
Skrevet

Det merker du jo, er tampongen tørr uten å ha trukket vann etter en stund i vannet så vet du jo etterhvert hvor lenge du kan være uti uten å måtte bytte. :o)

Jeg er nybegynner på dette her serrù ;)

Gjest togli
Skrevet

Kviser og hormonsvinginger har jeg ikke merket noe til, men neste menstruasjon kan være litt hardere. Det virker som om kroppen merker at det har vært utsatt. Pleier å få et par dager hvor jeg kan få litt menssmerter, men ikke mer enn at det hjelper med en Paracet. Nå ser jeg litt lenger ned at du er av de heldige som har en kort periode, så da bør du kanskje vurdere om det er bryet verdt. Selv holder jeg på i en uke, og da er det veldig greit å hoppe over på utenlandsferie.

Hadde jeg hatt mensen en hel uke, så hadde jeg ikke vært i tvil!

Jeg teller på knappene her... :)

Gjest togli
Skrevet

Jeg bytter alltid etter bad, uansett om det er i sjø, ferskvann eller klor.. Alltid merka at den har sugd til seg vann. Man er jo ikke helt tett der nede. :) Pas med mensen på ferie da, men ser du skriver du bare har det i to dager, da hadde jeg ikke forskøvet den, men ellers harjeg gjort det par ganger. Aldri fått plager etterpå.

Takk for svar:)

Skal tenke litt på det...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Veldig enkelt: Jeg bruker divacup. Da får jeg ingen problemer med lekasje.

Mary Poppins
Skrevet

Det synes jeg ikke er noe problem. Pleier heller ikke gidde skifte etter hvert bad.. det må jo være et utrolig styr. Spørs såklart på hvor mye man blør da men jeg pleier ikke blø så voldtsomt mye så jeg har ihvertfal aldri opplevd å blø gjennom.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...