Gå til innhold

Tamponger og bading

Anbefalte innlegg

Gjest togli
Skrevet

Veldig enkelt: Jeg bruker divacup. Da får jeg ingen problemer med lekasje.

*hrmf*

;-)

Skrevet

Okei, takk for svar:)

Tror jeg foretrekker å slippe mens, ja.. Samtidig er jeg så heldig at jeg nok slipper å bruke tamponger mer enn i to dager på stranda. Menstruasjonen min er ganske kortvarig.

Din heldiggris!

Jeg har hatt mensen i snart 40 år (neida, ingen overgangsalder å spore, jeg kommer sikkert til å blø til jeg blir 65), den varer i 5-6 dager og tilpasser seg nesten alltid til ferien (altså slik at den kommer upassende).

* dritlei *

Skrevet

Det synes jeg ikke er noe problem. Pleier heller ikke gidde skifte etter hvert bad.. det må jo være et utrolig styr. Spørs såklart på hvor mye man blør da men jeg pleier ikke blø så voldtsomt mye så jeg har ihvertfal aldri opplevd å blø gjennom.

Heldiggris. De to første dagene blør jeg gjennom en rosa tampong på 2-3 timer. :o(

Gjest togli
Skrevet

Din heldiggris!

Jeg har hatt mensen i snart 40 år (neida, ingen overgangsalder å spore, jeg kommer sikkert til å blø til jeg blir 65), den varer i 5-6 dager og tilpasser seg nesten alltid til ferien (altså slik at den kommer upassende).

* dritlei *

Huff da... Jeg må rette opp inntrykket litt her ;) Jeg har mensen i mer enn to dager, men klarer meg med et tynt truseinnlegg utenom de to skikkelige mensdagene. Tror allikevel jeg er ganske heldig...

Gjest togli
Skrevet

Det synes jeg ikke er noe problem. Pleier heller ikke gidde skifte etter hvert bad.. det må jo være et utrolig styr. Spørs såklart på hvor mye man blør da men jeg pleier ikke blø så voldtsomt mye så jeg har ihvertfal aldri opplevd å blø gjennom.

Det føles litt pes å skulle skifte for hver gang jeg bader, ja. Jeg bader jo "hele tiden" når jeg er der nede.... Skal ta en tlf til legen nå ;)

Gjest togli
Skrevet

Heldiggris. De to første dagene blør jeg gjennom en rosa tampong på 2-3 timer. :o(

Der er nok jeg mer lik MP tror jeg... Har aldri opplevd å blø gjennom tampongen før - og jeg bruker den helt gjennomsnittlige (regular?).

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Du har ikke sjans å få tak i PrimolutN? Da kan du ordne så du får mensen etter ferien. :-)

Gjest togli
Skrevet

Du har ikke sjans å få tak i PrimolutN? Da kan du ordne så du får mensen etter ferien. :-)

Har akkurat ringt legen og fått resept :)

candyqueen_83
Skrevet

Hvorfor bruker du ikke den grønne da? Om du blør gjennom på 3 timer betyr det at den er for liten.

Skrevet

Hvorfor bruker du ikke den grønne da? Om du blør gjennom på 3 timer betyr det at den er for liten.

Den grønne er så stor at den er litt ubehagelig å sette inn synes jeg så den bruker jeg bare om natten. Men dersom jeg skal noe spesielt på dagtid og vet jeg ikke får skiftet på en stund så bruker jeg den grønne da også.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Jeg har hørt at man kan få store hormonsvingninger, kviser, store blødninger ved neste mens osv når man utsetter mensen. Stemmer ikke dette?

Jeg fikk masse småkviser sist gang jeg tok PrimolutN. Trodde det var soleksem for de var bittesmå og mange. Det har jeg ikke fått de andre gangene jeg har brukt PrimolutN.

Ser at du bare har mensen 2 dager. Da drikker du bare litt alkohol så blør du mindre. :-) Drikk litt på kvelden, så blør du ikke/mindre dagen etter. Funker iaf sånn på meg.

candyqueen_83
Skrevet

Jeg fikk masse småkviser sist gang jeg tok PrimolutN. Trodde det var soleksem for de var bittesmå og mange. Det har jeg ikke fått de andre gangene jeg har brukt PrimolutN.

Ser at du bare har mensen 2 dager. Da drikker du bare litt alkohol så blør du mindre. :-) Drikk litt på kvelden, så blør du ikke/mindre dagen etter. Funker iaf sånn på meg.

Alkohol pleier å øke blødninger.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Alkohol pleier å øke blødninger.

Hmmm. Jeg er vel unntaket som bekrefter regelen da? Har jeg mensen og skal ut på byen mister jeg mensen etter noen glass. Jeg blør litt dagen etter, men langt fra så mye som normalt.

Gjest togli
Skrevet

Jøss, det med alkohol har jeg aldri hørt før!

Nå har jeg allerede skaffa meg primolut, så jeg tror jeg må prøve det ut. Kommer ikke til å ta det mange dagene siden jeg venter mensen på slutten av ferieturen. Mulig det holder med fem-seks dagers bruk, så da satser jeg på null bivirkninger ;)

candyqueen_83
Skrevet

Hmmm. Jeg er vel unntaket som bekrefter regelen da? Har jeg mensen og skal ut på byen mister jeg mensen etter noen glass. Jeg blør litt dagen etter, men langt fra så mye som normalt.

Alkohol er visst blodfortynnende. Selv drikker jeg så sjeldent at jeg har ikke fått testet det ut selv, men har hvertfall hørt det fra en del andre. Men ingenting her i verden kan gjelde for alle :o)

Gjest togli
Skrevet

Alkohol er visst blodfortynnende. Selv drikker jeg så sjeldent at jeg har ikke fått testet det ut selv, men har hvertfall hørt det fra en del andre. Men ingenting her i verden kan gjelde for alle :o)

Jeg drikker ikke ofte jeg heller, og definitivt ikke på ferietur når ungene er med, så den biten får jeg uansett ikke prøvd ut nå i ferien ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...