Gå til innhold

Å få sydd/kopiert et plagg i Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Har en nydelig topp som holder på å revne, skulle gjerne fått sydd meg en ny.

Vet noen om steder i Oslo som syr godt (og billig)?

Skrevet

Håndsydd _og_ billig? Skal ikke den som gjør håndarbeidet få skikkelig betalt for timene han/hun bruker på arbeidet, mener du? Eller er du villig til å betale normal timelønn?

Gjest minnah
Skrevet

Håndsydd _og_ billig? Skal ikke den som gjør håndarbeidet få skikkelig betalt for timene han/hun bruker på arbeidet, mener du? Eller er du villig til å betale normal timelønn?

Men i alle dager.... Det finnes vel ikke bortgjemte fabrikker med barnearbeidere her i landet, som man kan snike seg inn i i mørke nattetimer og få håndsydde plagg til 5 kr timen??

Jeg snakker om helt vanlige butikker/skreddere. Hva slags timelønn de ansatte får kommer ikke jeg til å undersøke....

Skrevet

Men i alle dager.... Det finnes vel ikke bortgjemte fabrikker med barnearbeidere her i landet, som man kan snike seg inn i i mørke nattetimer og få håndsydde plagg til 5 kr timen??

Jeg snakker om helt vanlige butikker/skreddere. Hva slags timelønn de ansatte får kommer ikke jeg til å undersøke....

Ok. Beklager hvis jeg virket litt krass - jeg mente selvsagt ikke barnearbeid e.l.

Av egen erfaring vet jeg bare at mange forventer at håndarbeid skal være nærmest "gratis" og det er sjelden en som driver "freelance" kan ta ordentlig betalt for timene brukt til arbeidet. Fint å høre at du ikke tenker slik (det var nok ordet "bilig" som fikk meg til å lure) :)

Gjest minnah
Skrevet

Ok. Beklager hvis jeg virket litt krass - jeg mente selvsagt ikke barnearbeid e.l.

Av egen erfaring vet jeg bare at mange forventer at håndarbeid skal være nærmest "gratis" og det er sjelden en som driver "freelance" kan ta ordentlig betalt for timene brukt til arbeidet. Fint å høre at du ikke tenker slik (det var nok ordet "bilig" som fikk meg til å lure) :)

Ja, du ble ganske krass.

Det er garantert prisforskjell mellom en designer på Oslo Vest og en liten sjappe på Grønland, men kvaliteten er ikke nødvendigvis for ulik - for en enkel topp.

Skrevet

Ja, du ble ganske krass.

Det er garantert prisforskjell mellom en designer på Oslo Vest og en liten sjappe på Grønland, men kvaliteten er ikke nødvendigvis for ulik - for en enkel topp.

Jeg fikk sydd brudekjolen min på Nøtterøy for 10 år siden, betalte så latterlig lite, at jeg ble helt flau. Kjøpte dyrere takkegave til henne, enn selve kjolen kostet meg i søm.

Tror hun tok 900,- for hele jobben, (sydde først kjolen i laken + så kjolen, med trekte knapper etc. Men kjolen var enkel altså, like enkel som brukern ;-D )

Kjøpte gave for 1500,- og det var masse penger for meg den gangen, men kunne ikke ha på meg at hun kun tok 900,- for all den jobbe..

Så priser varierer helt klart. Finner du en rimelig sydame her inne, som i tillegg er flink, trenger jeg MANGE liftgardinger nå, så da får hun fler kunder :-)

Gjest Søm på Grønland
Skrevet

Jeg brukte ei sjappe på Grønland, når du kommer opp fra t-banen og over torget/plassen der og rett over gata der. Lakshimi eller noe slikt het butikken. Jeg kjøpte stoff der, leverte det plagget som skulle kopieres. Det var en lang selskapsjakke. Tror det kostet kr 400 å få sydd. Det var vel sikkert utenom stoffet da.Var nydelig sømjobb. Jeg har allikevel ikke brukt den, men det var fordi jakka ikke passet til et slikt stoff. Det var en feilvurdering av meg. Spurte samtidig på pris på søm på ei stoffsjappe borti Smalgangen, der skulle de ha mye mye mer i sømpris. Han forklarte at det var fordi de brukte norsk sydame. Stoffprisen var jo den samme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...