Gå til innhold

Sol

Anbefalte innlegg

Gjest Negativ?
Skrevet

VARMT for tida, i hvert fall her sør. Orker dere å ligge i sola?

Bare undres når jeg ser så mange ekstremt brune. Sikkert sunt med sol, men alt med måte.

Og det er da mye penere å være gyllenbrun (mener nå jeg), enn å være innbarka, nesten svart. Og gammal ,kjempe brun og skrukkete er da lite fint, foruten må det være å be om hudkreft. Men kanskje jeg som er hysterisk.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er like hvit som jeg var på vårparten... Får endel negative kommentarer pga det, men jeg orker _ikke_ å ligge i sola, når det er sååå varmt! Jeg er overømtfintlig for varme, så disse dagene er som å være en viss plass;(

I mne unge år, var jeg alltid knallbrun, men jeg orker det rettogslett ikke lenger.

Hudkreft øker for hvert år som går, så vi burde alle bruke vettet, når vi er i solen eller soler oss. Og viktigst av alt, ta godt vare på _barna_ i denne varmen!

Gjest Negativ?
Skrevet

Jeg er like hvit som jeg var på vårparten... Får endel negative kommentarer pga det, men jeg orker _ikke_ å ligge i sola, når det er sååå varmt! Jeg er overømtfintlig for varme, så disse dagene er som å være en viss plass;(

I mne unge år, var jeg alltid knallbrun, men jeg orker det rettogslett ikke lenger.

Hudkreft øker for hvert år som går, så vi burde alle bruke vettet, når vi er i solen eller soler oss. Og viktigst av alt, ta godt vare på _barna_ i denne varmen!

Jeg drev også desverre med overdreven soling da jeg var ung, har fått masse føflekker pga det.

Nå blir jeg nesten kvalm når sola steiker på huden, heller bleik,ja. Og deilig i skyggen.

Og det å beskytte ungene, kjempe viktig!

Godt vi er enige:)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg drev også desverre med overdreven soling da jeg var ung, har fått masse føflekker pga det.

Nå blir jeg nesten kvalm når sola steiker på huden, heller bleik,ja. Og deilig i skyggen.

Og det å beskytte ungene, kjempe viktig!

Godt vi er enige:)

Jeg vokste opp på spenol (for spener og jur), jeg var mye solbrent, men lærte etterhvert å holde meg i skyggen. Så lærte jeg meg å bruke solarium, å bruke det riktig, da ble jeg brun, men aldri solbrent....

Nå holder jeg meg unna både sol og solarium, ikke pga kreftfaren, men fordi det blir altfor varmt...

Ellers er vi jo enige, ja, barn er viktig å ta riktig vare på i varmen;)

Gjest Negativ?
Skrevet

Jeg vokste opp på spenol (for spener og jur), jeg var mye solbrent, men lærte etterhvert å holde meg i skyggen. Så lærte jeg meg å bruke solarium, å bruke det riktig, da ble jeg brun, men aldri solbrent....

Nå holder jeg meg unna både sol og solarium, ikke pga kreftfaren, men fordi det blir altfor varmt...

Brukte til og med smør i min ungdom, freste godt på huden det,sukk.

Gjest togli
Skrevet

Brukte til og med smør i min ungdom, freste godt på huden det,sukk.

For ikke å snakke om vaselin! Jeg kan fortsatt erindre lukta av brent vaselin på huden *gruff*

Skrevet

For ikke å snakke om vaselin! Jeg kan fortsatt erindre lukta av brent vaselin på huden *gruff*

Det kan jeg også :-) Og jordnøttolje..:-( Spesielt etter å ha vært på fjellet i påsken, og det var viktig å i hvert fall være brun fra haka og opp. Gjerne mot en hvit eller lyseblå høyhaset genser:-)

Skrevet

Tror vi har ganske lik innstilling til soling:-) Jeg orker ikke å ligge i sola lenger. Men det hender at jeg jukser med selvbruningskrem:-) Bare synd at de noen ganger har en tendens til litt for mye gultone - pluss at de ikke lukter noe godt-og gjør huden tørr.

Gjest togli
Skrevet

Det kan jeg også :-) Og jordnøttolje..:-( Spesielt etter å ha vært på fjellet i påsken, og det var viktig å i hvert fall være brun fra haka og opp. Gjerne mot en hvit eller lyseblå høyhaset genser:-)

Hehe, på 80-tallet var vi ekstremt til solbedere ;)

Gjest prust
Skrevet

Ja - jeg elsker å sole meg!!!! Har alltid gjort det.

Men i praksis er det ikke så mange dager med mange timers soling. Vi har hatt mange fine dager her sør - men med tre barn er det ikke snakk om å ligge rett ut og sole seg lenge om gangen...

Vi er ganske flinke med å bruke solkrem.

Gjest Negativ?
Skrevet

Det husker jeg også:) Helt "sykt".

Skrevet

Jeg liker heller ikke å ligge så mye i sola. Soler meg derfor heller en havlime uten solkrem, med 15 min på hver side.

Leste nettopp også i et blad,at solkremmen ødelegger for mye av det bra med sola. Faktor 15 reduserte de positive effektene med 99 %. Tror det sto i Allers. Så alle bør kanskje ta de første minuttene uten solkremen.

Spenol har jeg ikke hørt om når det gjelder soling. Var det for å bli brun, eller for å bli brent?

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg liker heller ikke å ligge så mye i sola. Soler meg derfor heller en havlime uten solkrem, med 15 min på hver side.

Leste nettopp også i et blad,at solkremmen ødelegger for mye av det bra med sola. Faktor 15 reduserte de positive effektene med 99 %. Tror det sto i Allers. Så alle bør kanskje ta de første minuttene uten solkremen.

Spenol har jeg ikke hørt om når det gjelder soling. Var det for å bli brun, eller for å bli brent?

Det var billig;)

Mine foreldre så ikke noe nytteverdi i solfaktor, så vi ble smørt med det billigste som fantes! Og vi ble som kokt hummer....

Til mine foreldres forsvar, så ante de ikke hva som var galt eller rett. De fulgte trofast rådene de fikk fra legen.

Gjest aloegre
Skrevet

Er blandt dem som blir brun selv med solkrem.En kan jo like lite for at en blir brun som dem som ikke får farge kan for det??!! Er mye ute i all slags vær. Når det er fint vær pakker jeg mat og utstyr, fyller opp bilen med egne og andres unger, og tilbringer noen timer på stranden. Herlig med sommer!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...