Gå til innhold

Perfekte DOL-mødre

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Dømmer ingen, såsant det ikke er en utro lathans, de har nesten perfekte barn, hvis ikke, så kom ikke her å døm. Drikker ikke alkohol, bare litt for kosen skyld, og vi blir _aldri_ fulle, og fordømmer selvfølgelig alle som blir fulle, fysj og æsj.

Vi liker menn, men menn uten tiltakslyst kan gå en viss plass, skal kvinnen likssom gjøre alt!

Hjemmet, skal se ut som et ukeblad, noe annet er skammelig.

Røykere bør helst begå selvmord, for noen mer egoistiske svin finnes ikke på denne planeten...

Når det gjelder barneoppdragelse, er alt lov, og ingen barn oppfører seg utenom normalen.

Lenge leve DOL-perfeksjon!

Eller ikke.....

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• morsan

9

• puttelulle

7

• laban

6

Gjest togli
Skrevet

''Hjemmet, skal se ut som et ukeblad, noe annet er skammelig.''

*hehe* Det der er da direkte feil ;) Jeg hater rot og liker å rydde, men synes nesten det er flaut å innrømme det her inne. Er redd for at folk skal tro at jeg lar husarbeid komme foran samvær med ungene ;) Her inne har jeg mer inntrykk av at de som lar hybelkaninene få fritt spillerom, er stolte av det ;) (og jeg skulle ønske jeg var litt mer som dem ;-))

Nå er det vel også slik at man helst svarer på tråder der man føler man kan bidra, dvs at jeg f.eks. svarer på tråder mht barneoppdragelse der jeg føler jeg har fiksa det bra med mine egne. Handler tråden om ting jeg selv ikke fikser mht barneoppdragelsen, så har jeg ikke så mye å komme med og dropper derfor å svare. Er ikke det naturlig da?

Forresten kan jeg godt skrive at jeg drikker meg snydens foran ungene, men da lyver jeg ;)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

''de har nesten perfekte barn, hvis ikke, så kom ikke her å døm''

Jeg synes det er mange som skriver innlegg om større og mindre problemer man måtte ha med barna, så jeg synes ikke det er riktig at alle fremstiller seg som perfekt.

'' Drikker ikke alkohol, bare litt for kosen skyld, og vi blir _aldri_ fulle''

Dette gjelder jo i nærheten av barna og det er da jammen betryggende. Synes du ikke?

''og fordømmer selvfølgelig alle som blir fulle, fysj og æsj''

Med barna til stede ja. Skulle bare mangle.

''Vi liker menn, men menn uten tiltakslyst kan gå en viss plass, skal kvinnen likssom gjøre alt!''

Enig;o) En mann uten tiltakslyst hadde jeg nok i lengden irritert meg grønn over. Men dette har vel muligens med at jeg er vant til noe helt annet.

''Hjemmet, skal se ut som et ukeblad, noe annet er skammelig''

Det inntrykket har ihverfall ikke jeg fått.

''Røykere bør helst begå selvmord, for noen mer egoistiske svin finnes ikke på denne planeten''

Ja, det har du nok rett i.

''Når det gjelder barneoppdragelse, er alt lov, og ingen barn oppfører seg utenom normalen''

Nå var det vel du som reagerte over en 6-åring som oppførte seg utenom normalen.

''Lenge leve DOL-perfeksjon!''

Vel, jeg synes det er merkelig at du starter dette innlegget rett etter diskusjonen om 6-åringen som ikke turde gå i bursdag.

Det synes du jo var helt hårreisende.

Du synes ikke det blir en smule selvmotsigende?

Gjest togli
Skrevet

''de har nesten perfekte barn, hvis ikke, så kom ikke her å døm''

Jeg synes det er mange som skriver innlegg om større og mindre problemer man måtte ha med barna, så jeg synes ikke det er riktig at alle fremstiller seg som perfekt.

'' Drikker ikke alkohol, bare litt for kosen skyld, og vi blir _aldri_ fulle''

Dette gjelder jo i nærheten av barna og det er da jammen betryggende. Synes du ikke?

''og fordømmer selvfølgelig alle som blir fulle, fysj og æsj''

Med barna til stede ja. Skulle bare mangle.

''Vi liker menn, men menn uten tiltakslyst kan gå en viss plass, skal kvinnen likssom gjøre alt!''

Enig;o) En mann uten tiltakslyst hadde jeg nok i lengden irritert meg grønn over. Men dette har vel muligens med at jeg er vant til noe helt annet.

''Hjemmet, skal se ut som et ukeblad, noe annet er skammelig''

Det inntrykket har ihverfall ikke jeg fått.

''Røykere bør helst begå selvmord, for noen mer egoistiske svin finnes ikke på denne planeten''

Ja, det har du nok rett i.

''Når det gjelder barneoppdragelse, er alt lov, og ingen barn oppfører seg utenom normalen''

Nå var det vel du som reagerte over en 6-åring som oppførte seg utenom normalen.

Vel, jeg synes det er merkelig at du starter dette innlegget rett etter diskusjonen om 6-åringen som ikke turde gå i bursdag.

Det synes du jo var helt hårreisende.

Du synes ikke det blir en smule selvmotsigende?

Skriver under på den :)

Skrevet

Haha, det merkes at du ikke har fulgt spesielt godt med på hva jeg har skrevet her inne, i hvert fall:-)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Ja, folk her er perfekte.

I alle fall utad.

Skrevet

''Dømmer ingen, såsant det ikke er en utro lathans,''

Det kan være stor forskjell på hva man tenker i sitt stille sinn og på hva man sier her inne vet du.

''de har nesten perfekte barn, hvis ikke, så kom ikke her å døm.''

Jeg har i alle fall unger som stort sett er snille og greie, men av og til kunne jeg tenke meg å ta den ene og denge den andre med,

''Drikker ikke alkohol, bare litt for kosen skyld, og vi blir _aldri_ fulle,''

Jeg har aldri skjønt vitsen med å drikke seg dritings så der har du meg. :o)

''og fordømmer selvfølgelig alle som blir fulle, fysj og æsj.''

Om de blir fulle foran ungene sine ja.

Jepp, menn skal være Menn og gjerne Handymen. Godt mulig at du hadde trivdes med å gjøre alt både innomhus og utomhus i et forhold bestående av to, friske, oppegående voksne, men det hadde definitivt ikke jeg gjort. Oppdrar du dine barn til den holdningen også?

*Hahahahahahahahaha* Tørker lattertårer...

''Røykere bør helst begå selvmord, for noen mer egoistiske svin finnes ikke på denne planeten...''

De kan i alle fall holde seg til å røyke hjemme. De klarer jo ikke å få inn i de små hjernene sine at røyklukta faktisk sprer seg med vinden når de er utendørs.

''Når det gjelder barneoppdragelse, er alt lov, og ingen barn oppfører seg utenom normalen.''

Alt er lov??? Definitivt ikke! Men det er mulig jeg er av den strenge typen forelder? For jeg kan være veldig streng, men ungene mine sier daglig at de er glade i meg, at jeg er kjempesnill (nesten for snill i følge poden!) og at jeg er verdens beste mamma så noe riktig må jeg ha gjort! :o)

Skrevet

*hehe* Det der er da direkte feil ;) Jeg hater rot og liker å rydde, men synes nesten det er flaut å innrømme det her inne. Er redd for at folk skal tro at jeg lar husarbeid komme foran samvær med ungene ;) Her inne har jeg mer inntrykk av at de som lar hybelkaninene få fritt spillerom, er stolte av det ;) (og jeg skulle ønske jeg var litt mer som dem ;-))

Nå er det vel også slik at man helst svarer på tråder der man føler man kan bidra, dvs at jeg f.eks. svarer på tråder mht barneoppdragelse der jeg føler jeg har fiksa det bra med mine egne. Handler tråden om ting jeg selv ikke fikser mht barneoppdragelsen, så har jeg ikke så mye å komme med og dropper derfor å svare. Er ikke det naturlig da?

Forresten kan jeg godt skrive at jeg drikker meg snydens foran ungene, men da lyver jeg ;)

''Her inne har jeg mer inntrykk av at de som lar hybelkaninene få fritt spillerom, er stolte av det ;)''

Hybelkaniner er da fine dyr :-)

Skrevet

''Drikker ikke alkohol, bare litt for kosen skyld, og vi blir _aldri_ fulle, og fordømmer selvfølgelig alle som blir fulle, fysj og æsj.''

Jeg innrømmer det gjerne: Jeg har lyst på en skikkelig fyllekule, jeg. En sånn "bær meg hjem i en bøtte" kule. Det er ALT for lenge siden!

HÆ?

''Når det gjelder barneoppdragelse, er alt lov, og ingen barn oppfører seg utenom normalen.''

Mange av våre barn oppfører seg utenom normalen, og mange ber om tips og råd akkurat om dette.

Jeg tror ikke på myten om "dol-perfeksjonen" eller "DOL-mamman". Jeg tror vi er en gjeng av ganske forskjellige individer, der noen er enige i noe og rivende uenige om annet. Hadde DOLerne vært en ensartet gruppe med EN mening, hadde i alle fall ikke jeg gidda å gjestet stedet....

Eller ikke.....

Skrevet

Hehe.. Jeg burde vel skamme meg noe grusomt, men ble faktisk nesten båret hjem etter "litt" for mye sol og vin på fredag. *kremt* Samboern var ikke veldig blid.. hehe.. men sånt skjer. :) Sønnen min er på ferie med faren sin.

Kan godt drikke når sønnen er tilstede og, men drikker meg ikke full når han er der.

Late mannfolk = neitakk. Jeg vil også være litt lat.. :) Jeg liker å ha et ryddig og rent hjem, men ikke vaska på to uker nå, så ser ikke ut. Men gud så deilig det er å ikke stresse over det! Før hadde jeg støv på hjernen,og ble rett og slett sur av å ikke ha det helt rent. Ryddig må jeg ha det, der går grensa for meg :) Men jeg driter i hvordan andre har det, bare så det er sagt..

Noe jeg har utrolig respekt for er biler/trafikk og vann/sjøen - så her er jeg hønemor. Kjører aldri uten barnesete med poden, og slipper aldri han av syne på stranda.

Skrevet

Hehe.. Jeg burde vel skamme meg noe grusomt, men ble faktisk nesten båret hjem etter "litt" for mye sol og vin på fredag. *kremt* Samboern var ikke veldig blid.. hehe.. men sånt skjer. :) Sønnen min er på ferie med faren sin.

Kan godt drikke når sønnen er tilstede og, men drikker meg ikke full når han er der.

Late mannfolk = neitakk. Jeg vil også være litt lat.. :) Jeg liker å ha et ryddig og rent hjem, men ikke vaska på to uker nå, så ser ikke ut. Men gud så deilig det er å ikke stresse over det! Før hadde jeg støv på hjernen,og ble rett og slett sur av å ikke ha det helt rent. Ryddig må jeg ha det, der går grensa for meg :) Men jeg driter i hvordan andre har det, bare så det er sagt..

Noe jeg har utrolig respekt for er biler/trafikk og vann/sjøen - så her er jeg hønemor. Kjører aldri uten barnesete med poden, og slipper aldri han av syne på stranda.

dessuten røyker jeg og.. storsynder. Hehe.. :)

Skrevet

Nå tror jeg du tolker DOL-mødrene litt i verste mening her? Hvis det kan balansere inntrykket ditt litt så har jeg barn som ikke er A4, og jeg har ikke et strøkent hjem til enhver tid..

Men du glemte følgende: Enhver DOL-mamma med respekt for seg selv utstyrer barna sine med Reima-dress, og ingen DOL-barn får sjokoladepålegg og saft. ;-)

Skrevet

Nei vettuhva!! Her skal ikke hjemmet se ut som noe simpelt ukeblad, nei! Tror du vi er en gjeng alminnelige Hjemmet- og Allers-lesere eller? Alle vet da at de interiørbladene som virkelig betyr noe kommer ut adskillig sjeldnere enn på ulesbasis!

Hilsen en fornærmet morsan

.

.

.

.

.

(som for sikkerhets skyld slenger på en slik en: ";-)" )

Skrevet

Nei vettuhva!! Her skal ikke hjemmet se ut som noe simpelt ukeblad, nei! Tror du vi er en gjeng alminnelige Hjemmet- og Allers-lesere eller? Alle vet da at de interiørbladene som virkelig betyr noe kommer ut adskillig sjeldnere enn på ulesbasis!

Hilsen en fornærmet morsan

.

.

.

.

.

(som for sikkerhets skyld slenger på en slik en: ";-)" )

''som for sikkerhets skyld slenger på en slik en: ;-)''

Og det var da enda godt - ellers hadde vi jo tatt deg heeeelt alvorlig! ;o)

Skrevet

''som for sikkerhets skyld slenger på en slik en: ;-)''

Og det var da enda godt - ellers hadde vi jo tatt deg heeeelt alvorlig! ;o)

Ja, det er best å være på den sikre siden:-) Om ikke for f eks deg så i det minste for trådstarter;-)

Skrevet

Hi, hi - om man ser på DOL-mødrene under ett, så kan det kanskje virke slik. Går man oss nærmere etter sømmene, så er vi nok ikke like perfekte :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...