Gå til innhold

Perfekte DOL-mødre

Anbefalte innlegg

Skrevet

Den tråden husker jeg!

Må bare spørre deg - hvordan finner du frem til slike tråder fra fortiden? Har lagt merke til at du mange ganger kan "hoste opp" gamle tråder. Lagrer du dem på et vis - eller er du bare flink med Søk-funksjonen?

Jeg har bare irriterende god hukommelse :-|

Stort sett finner jeg dem pga. mine egne "faste" formuleringer. F.eks. var det vel søking på bl.a. syltetøy og ull som gjorde at jeg fant akkurat denne...

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• morsan

9

• puttelulle

7

• laban

6

Gjest minnah
Skrevet

Jeg kjenner ikke helt igjen dette jeg, men..

Gjest togli
Skrevet

''Her inne har jeg mer inntrykk av at de som lar hybelkaninene få fritt spillerom, er stolte av det ;)''

Hybelkaniner er da fine dyr :-)

Det er bare det at jeg er litt redd dem..... ;-)

Skrevet

Det er bare det at jeg er litt redd dem..... ;-)

;-)

Mine er så tamme og snille, atte :-)

Gjest togli
Skrevet

;-)

Mine er så tamme og snille, atte :-)

Jeg er til og med redd døde edderkopper, så det hjelper ikke hvor tamme og snille hybelkaninene er ;)

Men jeg øver stadig på å tåle å se dem/tråkke på dem *usj*

hidi, the scorpion
Skrevet

''de har nesten perfekte barn, hvis ikke, så kom ikke her å døm''

Jeg synes det er mange som skriver innlegg om større og mindre problemer man måtte ha med barna, så jeg synes ikke det er riktig at alle fremstiller seg som perfekt.

'' Drikker ikke alkohol, bare litt for kosen skyld, og vi blir _aldri_ fulle''

Dette gjelder jo i nærheten av barna og det er da jammen betryggende. Synes du ikke?

''og fordømmer selvfølgelig alle som blir fulle, fysj og æsj''

Med barna til stede ja. Skulle bare mangle.

''Vi liker menn, men menn uten tiltakslyst kan gå en viss plass, skal kvinnen likssom gjøre alt!''

Enig;o) En mann uten tiltakslyst hadde jeg nok i lengden irritert meg grønn over. Men dette har vel muligens med at jeg er vant til noe helt annet.

''Hjemmet, skal se ut som et ukeblad, noe annet er skammelig''

Det inntrykket har ihverfall ikke jeg fått.

''Røykere bør helst begå selvmord, for noen mer egoistiske svin finnes ikke på denne planeten''

Ja, det har du nok rett i.

''Når det gjelder barneoppdragelse, er alt lov, og ingen barn oppfører seg utenom normalen''

Nå var det vel du som reagerte over en 6-åring som oppførte seg utenom normalen.

''Lenge leve DOL-perfeksjon!''

Vel, jeg synes det er merkelig at du starter dette innlegget rett etter diskusjonen om 6-åringen som ikke turde gå i bursdag.

Det synes du jo var helt hårreisende.

Du synes ikke det blir en smule selvmotsigende?

Men det merkelige er at ute i RL så er det delte meninger om nesten alle disse punktene, mens her inne er det som èn massiv "prefeksjoniststemme"....

Og man føler seg "liten" så fort man trer ut av disse rammene her inne. Jeg blir en rebell her inne fordi jeg noen ganger bare blir sååå provosert!

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, folk her er perfekte.

I alle fall utad.

Ikke sant?

Og i RL er det mye større variasjoner!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er langt ifra ferdig ekspert :-)

Ikke jeg heller, selv om jeg går "av hengslene" her inne noen ganger...;P

Skrevet

Hi, hi - om man ser på DOL-mødrene under ett, så kan det kanskje virke slik. Går man oss nærmere etter sømmene, så er vi nok ikke like perfekte :)

Ja, man må ta med "i beregningen" at det ikke er slik at alle svarer på alt - man svarer på hver sine ting. Noen er "perfekte" i den ene tråden - andre i den andre tråden osv.

Og det er ikke noe unormalt verken her eller i RL at man heller snakker om sine gode sider enn sine dårlige;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Dømmer ingen, såsant det ikke er en utro lathans,''

Det kan være stor forskjell på hva man tenker i sitt stille sinn og på hva man sier her inne vet du.

''de har nesten perfekte barn, hvis ikke, så kom ikke her å døm.''

Jeg har i alle fall unger som stort sett er snille og greie, men av og til kunne jeg tenke meg å ta den ene og denge den andre med,

''Drikker ikke alkohol, bare litt for kosen skyld, og vi blir _aldri_ fulle,''

Jeg har aldri skjønt vitsen med å drikke seg dritings så der har du meg. :o)

''og fordømmer selvfølgelig alle som blir fulle, fysj og æsj.''

Om de blir fulle foran ungene sine ja.

''Vi liker menn, men menn uten tiltakslyst kan gå en viss plass, skal kvinnen likssom gjøre alt!''

Jepp, menn skal være Menn og gjerne Handymen. Godt mulig at du hadde trivdes med å gjøre alt både innomhus og utomhus i et forhold bestående av to, friske, oppegående voksne, men det hadde definitivt ikke jeg gjort. Oppdrar du dine barn til den holdningen også?

''Hjemmet, skal se ut som et ukeblad, noe annet er skammelig.''

*Hahahahahahahahaha* Tørker lattertårer...

''Røykere bør helst begå selvmord, for noen mer egoistiske svin finnes ikke på denne planeten...''

De kan i alle fall holde seg til å røyke hjemme. De klarer jo ikke å få inn i de små hjernene sine at røyklukta faktisk sprer seg med vinden når de er utendørs.

''Når det gjelder barneoppdragelse, er alt lov, og ingen barn oppfører seg utenom normalen.''

Alt er lov??? Definitivt ikke! Men det er mulig jeg er av den strenge typen forelder? For jeg kan være veldig streng, men ungene mine sier daglig at de er glade i meg, at jeg er kjempesnill (nesten for snill i følge poden!) og at jeg er verdens beste mamma så noe riktig må jeg ha gjort! :o)

Men det er den "perfeksjoniststemmen" som slår inne når det svares på enkelte innlegg, og i RL er det så mange flere variasjoner enn det gis inntrykk av her.

Skrevet

Men det er den "perfeksjoniststemmen" som slår inne når det svares på enkelte innlegg, og i RL er det så mange flere variasjoner enn det gis inntrykk av her.

Men man svarer jo der man synes man har noe fornuftig å komme med, ikke der man tilsynegir at man er en slappfisk av dimensjoner... ;o)

Skrevet

Men man svarer jo der man synes man har noe fornuftig å komme med, ikke der man tilsynegir at man er en slappfisk av dimensjoner... ;o)

Det er et veldig vesentlig poeng:-)

Skrevet

Nå tror jeg du tolker DOL-mødrene litt i verste mening her? Hvis det kan balansere inntrykket ditt litt så har jeg barn som ikke er A4, og jeg har ikke et strøkent hjem til enhver tid..

Men du glemte følgende: Enhver DOL-mamma med respekt for seg selv utstyrer barna sine med Reima-dress, og ingen DOL-barn får sjokoladepålegg og saft. ;-)

''ingen DOL-barn får sjokoladepålegg og saft. ;-)''

Jeg har sikkert verdens rareste unger for de vil ikke ha sjokoladepålegg. Ikke om jeg nøder dem til å smake engang! Neida - de sitter der med leverpostei, salami og brunost og ser med vemmelse på om kjæresten og jeg spiser nugatti en sjelden gang!

Og når vi har saft til maten, noe vi har til "melkemat", så er det stor jubel, men som regel drikker de ikke opp ett glass engang...

Skrevet

''ingen DOL-barn får sjokoladepålegg og saft. ;-)''

Jeg har sikkert verdens rareste unger for de vil ikke ha sjokoladepålegg. Ikke om jeg nøder dem til å smake engang! Neida - de sitter der med leverpostei, salami og brunost og ser med vemmelse på om kjæresten og jeg spiser nugatti en sjelden gang!

Og når vi har saft til maten, noe vi har til "melkemat", så er det stor jubel, men som regel drikker de ikke opp ett glass engang...

Haha, de er nok rett og slett ekte DOL-barn da ;-)

Gjest Nickløsheletia
Skrevet

Men det merkelige er at ute i RL så er det delte meninger om nesten alle disse punktene, mens her inne er det som èn massiv "prefeksjoniststemme"....

Og man føler seg "liten" så fort man trer ut av disse rammene her inne. Jeg blir en rebell her inne fordi jeg noen ganger bare blir sååå provosert!

Ute i RL, tror jeg ikke du finner mange som synes det er ok å være full i nærheten av barna.

Jeg har aldri opplevd det i min omgangskrets.

Gjest MayLynn
Skrevet

Jeg kan ihvertfall umulig være en perfekt mor som har en slik "krevende" unge... så det har jeg slått i fra meg for lenge siden.

Men jeg gjør så godt jeg kan da...

Skrevet

Jeg er ihvertfall ikke perfekt, det er sikkert. Derfor holder jeg meg anonym i tråder som gjelder radiakale ting som at barn får is eller noe annet med sukker :)

Skrevet

Ja, man må ta med "i beregningen" at det ikke er slik at alle svarer på alt - man svarer på hver sine ting. Noen er "perfekte" i den ene tråden - andre i den andre tråden osv.

Og det er ikke noe unormalt verken her eller i RL at man heller snakker om sine gode sider enn sine dårlige;-)

Nemlig :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...