Gå til innhold

Perfekte DOL-mødre

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

''Drikker ikke alkohol, bare litt for kosen skyld, og vi blir _aldri_ fulle, og fordømmer selvfølgelig alle som blir fulle, fysj og æsj.''

Jeg innrømmer det gjerne: Jeg har lyst på en skikkelig fyllekule, jeg. En sånn "bær meg hjem i en bøtte" kule. Det er ALT for lenge siden!

''Hjemmet, skal se ut som et ukeblad, noe annet er skammelig.''

HÆ?

''Når det gjelder barneoppdragelse, er alt lov, og ingen barn oppfører seg utenom normalen.''

Mange av våre barn oppfører seg utenom normalen, og mange ber om tips og råd akkurat om dette.

''Lenge leve DOL-perfeksjon!''

Jeg tror ikke på myten om "dol-perfeksjonen" eller "DOL-mamman". Jeg tror vi er en gjeng av ganske forskjellige individer, der noen er enige i noe og rivende uenige om annet. Hadde DOLerne vært en ensartet gruppe med EN mening, hadde i alle fall ikke jeg gidda å gjestet stedet....

Eller ikke.....

''Jeg innrømmer det gjerne: Jeg har lyst på en skikkelig fyllekule, jeg. En sånn "bær meg hjem i en bøtte" kule. Det er ALT for lenge siden!''

Sett i gang KaVa, sammen med gode venninner eller en hagefest med venner;)

Tror det kalles sunt for sjel og sinn;))

• Svar 85
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

20

• morsan

9

• puttelulle

7

• laban

6

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg kan ihvertfall umulig være en perfekt mor som har en slik "krevende" unge... så det har jeg slått i fra meg for lenge siden.

Men jeg gjør så godt jeg kan da...

Vi er selvfølgelig _ikke_ perfekte i alt, men på dette forumet, skal alt være så PK korrekt, og samfunnet ellers er jo ikke det...!

hidi, the scorpion
Skrevet

Du glemte at alle er slanke og perfekte elskerinner. For ikke å snakke om at alle lager sunne og velsmakende middager hver dag. Når noen spiser godterier da er det fordi de er nødt til å unne seg noe godt etter den sunne maten.

Sexuallivet er som en drøm siden alle er så veltrente. Alle kan variere enormt, og trenger ikke å bruke senga. Nesten slik at de hopper utav senga når de får lyst så de ikke blir tatt for å være A4. For ikke å snakke om hvor fy det er å gjøre noe under dyna og uten lys.

Garderobene er smakfulle og elegant, men siden alle har så sikker stil og smak så brukes det minimalt med penger. Ingen impulsive kjøp, og ingenting som krymper i skapet.

Alle skryter av å være passe late, som da betyr at alle er super lykkelige i sin karrier og privatliv. Ellers er latskap fy. Passe lat betyr at man har tid til å slappe av om kvelden og i helgene fordi boligen er strøken og den sunne maten venter i kjøleskapet. Barna legger seg også alltid tidlig så foreldrene får kvalitetstid sammen.

Glemte jeg virkelig alt det....? Noe av det vikstige, jeg skjems, men så skrev du mye berde enn jeg gjorde;))

Her skikkelig herlig ramse;)))

hidi, the scorpion
Skrevet

''Jeg blir en rebell her inne fordi jeg noen ganger bare blir sååå provosert!''

Jeg synes bare du fremstår som veldig firkantet, selvgod og fordømmende. Så å si akkurat det som du fordømmer andre for.

Du har såmenn rett til egne meninger, svava;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Hehe.. Jeg burde vel skamme meg noe grusomt, men ble faktisk nesten båret hjem etter "litt" for mye sol og vin på fredag. *kremt* Samboern var ikke veldig blid.. hehe.. men sånt skjer. :) Sønnen min er på ferie med faren sin.

Kan godt drikke når sønnen er tilstede og, men drikker meg ikke full når han er der.

Late mannfolk = neitakk. Jeg vil også være litt lat.. :) Jeg liker å ha et ryddig og rent hjem, men ikke vaska på to uker nå, så ser ikke ut. Men gud så deilig det er å ikke stresse over det! Før hadde jeg støv på hjernen,og ble rett og slett sur av å ikke ha det helt rent. Ryddig må jeg ha det, der går grensa for meg :) Men jeg driter i hvordan andre har det, bare så det er sagt..

Noe jeg har utrolig respekt for er biler/trafikk og vann/sjøen - så her er jeg hønemor. Kjører aldri uten barnesete med poden, og slipper aldri han av syne på stranda.

Høres du som det jeg ser på en vanlig familie;))

hidi, the scorpion
Skrevet

Som flere har nevnt under her; nå er det jo slik at folk svarer der de føler de har noe å bidra med, da.

Humøret er ikke helt øverst skjønner jeg?

Nei, var irritert, men det bygd seg over litt tid ;P

hidi, the scorpion
Skrevet

Har ikke lest det, bare denne tråden, og den er faktisk urkomisk!!! Plutselig har både den ene og den andre menneskelige sider,,,,:-)))))))))

Du er jo skjønn da;)))

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, det er best å være på den sikre siden:-) Om ikke for f eks deg så i det minste for trådstarter;-)

Jasså, det skjuler seg saker og ting hos deg òg:(

*Fysjameg*

Hører gjenre fra den siden også;))))

hidi, the scorpion
Skrevet

Nå tror jeg du tolker DOL-mødrene litt i verste mening her? Hvis det kan balansere inntrykket ditt litt så har jeg barn som ikke er A4, og jeg har ikke et strøkent hjem til enhver tid..

Men du glemte følgende: Enhver DOL-mamma med respekt for seg selv utstyrer barna sine med Reima-dress, og ingen DOL-barn får sjokoladepålegg og saft. ;-)

Forstår det er forferdelig mye jeg har glemt, ja....;)

*hrmp*

hidi, the scorpion
Skrevet

dessuten røyker jeg og.. storsynder. Hehe.. :)

Du òg :((

LOL

hidi, the scorpion
Skrevet

Joda. Kunne bare tenkt meg litt annerledes prioritering iblant. Kaste ut noen uviktige ting fra barneskolens skuespill eller fjorårets DOL-debatt og få plass til noe viktigere :-)

Wee;) Så enig!

Skrevet

Wee;) Så enig!

ps. tror laban snakker om hukommelsen sin, og ikke debattene på dol;-)

Skrevet

ps. tror laban snakker om hukommelsen sin, og ikke debattene på dol;-)

Det stemmer - utdyping av hvorfor / hvordan hukommelse kan være irriterende.

Skrevet

Det stemmer - utdyping av hvorfor / hvordan hukommelse kan være irriterende.

Jeg kjenner igjen problemet! :-) Jeg går rundt og husker diverse telefonnummer fra 70-tallet, og av alle ting: Bryllupsdatoen til en tidligere kollega! (Som jeg ikke sto spesielt nær engang)

Men av og til kan jeg se på f eks en termos og tenke "Hva i all verden kalles den tingen der?"

Skrevet

Jeg kjenner igjen problemet! :-) Jeg går rundt og husker diverse telefonnummer fra 70-tallet, og av alle ting: Bryllupsdatoen til en tidligere kollega! (Som jeg ikke sto spesielt nær engang)

Men av og til kan jeg se på f eks en termos og tenke "Hva i all verden kalles den tingen der?"

Jeg er elendig på navn. Har nesten gitt opp når det tas presentasjonsrunder - vet at jeg ikke kommer til å huske dem allikevel. Kan være litt pinlig i jobbsammenheng og når jeg blander f.eks. venninnene til datteren min i hytt og vær.

Har du forresten lest hva noen uttaler om navn her?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2009/06/27/579974.html

Hmf. Dessuten er det feil / overforenklet, det der med betydningen.

Skrevet

Jeg er elendig på navn. Har nesten gitt opp når det tas presentasjonsrunder - vet at jeg ikke kommer til å huske dem allikevel. Kan være litt pinlig i jobbsammenheng og når jeg blander f.eks. venninnene til datteren min i hytt og vær.

Har du forresten lest hva noen uttaler om navn her?

http://www.dagbladet.no/nyheter/2009/06/27/579974.html

Hmf. Dessuten er det feil / overforenklet, det der med betydningen.

;-)

Jeg er forøvrig ikke enig med Ragde!

Skrevet

;-)

Jeg er forøvrig ikke enig med Ragde!

For sikkerhets skyld heter søsteren min det samme som Neshovd-arvingen. Så vi bør overveie å kreve honorar eller erstatning av forfatteren...

Skrevet

For sikkerhets skyld heter søsteren min det samme som Neshovd-arvingen. Så vi bør overveie å kreve honorar eller erstatning av forfatteren...

*lol*

Skrevet

''Jeg innrømmer det gjerne: Jeg har lyst på en skikkelig fyllekule, jeg. En sånn "bær meg hjem i en bøtte" kule. Det er ALT for lenge siden!''

Sett i gang KaVa, sammen med gode venninner eller en hagefest med venner;)

Tror det kalles sunt for sjel og sinn;))

''Sett i gang KaVa, sammen med gode venninner eller en hagefest med venner;)''

Regner med at det blir en nabofest i slutten av august. Sist gang endte det med at KaVa og ei av nabodamene dansa på bordet (noe som egentlig var litt skummelt, da det var snakk om et hagemøbelbord av ukjent kvalitet....)

''Tror det kalles sunt for sjel og sinn;))''

Så absolutt!

SKÅL!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...