Gå til innhold

Offentlig seremoni MJ

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller var dette spontant?

Hva tror dere?

Spontant.

• Svar 67
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

18

• Bookworm

11

• BMS!

4

• Elis31

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest Lora67
Skrevet

Jo, det skal jeg! Jeg syns det er PATETISK med den opptattheten folk har vist dette!!!

Synes du har hatt et par vettuge innlegg på DOL tidligere, men heretter leses ikke innlegg fra deg. Nå viser du deg fra din sanne side. Prøver å provosere, gir deg ikke og er bare ute etter å snakke dritt. Misunnelig fordi du ikke får like fin "begravelse" (som du kaller det) kanskje?

MJ - jeg elsker deg:)))

Skrevet

Men hvorfor? Det er jo bare meningsløst kjendismøkk.

Og hva med alt dette drittpjattet du har hatt utav deg de siste par dagene??? Finnes det noe mindre meningsløst enn mye av det??

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Spontant.

Det var mitt inntrykk også.

Men på nrk2 så snakket en psykolog om at det ble for drøyt å trekke henne også frem etc (ordlyden husker jeg ikke)

Så derfor begynte jeg lure litt.

Skrevet

Men hvorfor? Det er jo bare meningsløst kjendismøkk.

Vet du at slike "meningsløse" ting som f.eks. å følge et popidol, et fotballag eller en annen kjendis, faktisk er med på å gi livet innhold for mange mennesker som ikke har verdens beste utgangspunkt?

For ordens skyld: Jeg mener ikke at de som har skrevet at de likte MJ i denne tråden, er ressurssvake på noen måte. Men det er et faktum at den moderne kjendisdyrkelsen gir mening for mange i en kald verden der det er langt mellom de "gammeldagse" heltene.

F.eks. hvis man er født inn i en fattig familie i et nitrist arbeiderstrøk i England der man er nokså sikker på å bli 3. generasjon på trygd, kan søndagene blant blodfansen til Liverpool (eller ManU eller Newcastle) være det man opplever av fellesskap, seier og mestring, og som faktisk gjør at man kommer gjennom livet sånn omtrent oppreist. Andre tapetserer rommet sitt med Elvis, MJ eller Madonna og lever i årevis på den ene konserten de faktisk fikk overvære.

Tenk litt på det, og på dine egne forsøk på å gi tilværelsen mening og i hvilken grad du lykkes, før du fordømmer MJ-dyrkelsen.

Selv er jeg slett ingen MJ-fan, men det er ikke poenget. Og det blir alltid en ganske stor porsjon kliss når noen dør i tidligste laget.

Skrevet

Ja, det ble en verdig avslutning. Jeg hadde det på i bakgrunen, men prøvde å få med meg det meste folk sa.

Datterens avslutning var utrolig rørende. Man glemmer fort når en eksentrisk stjerne dør at han også var et vanlig menneske til tider.

Skrevet

Hva tror dere?

jeg tror også spontant.

Skrevet

Hva tror dere?

Jeg tror i hvert fall at det var noe hun selv ønsket, og at det var noe hun hadde tenkt på at hun ville gjøre. Hun er stor nok til å skjønne hva som blir sagt og skrevet om pappaen hennes, så i mine øyne var dette hennes måte å si fra på at "dere tar feil. Han var verdens beste pappa! " Skjønner godt at hun hadde et visst behov for å si fra til hele verden på sin måte.

Skrevet

Vet du at slike "meningsløse" ting som f.eks. å følge et popidol, et fotballag eller en annen kjendis, faktisk er med på å gi livet innhold for mange mennesker som ikke har verdens beste utgangspunkt?

For ordens skyld: Jeg mener ikke at de som har skrevet at de likte MJ i denne tråden, er ressurssvake på noen måte. Men det er et faktum at den moderne kjendisdyrkelsen gir mening for mange i en kald verden der det er langt mellom de "gammeldagse" heltene.

F.eks. hvis man er født inn i en fattig familie i et nitrist arbeiderstrøk i England der man er nokså sikker på å bli 3. generasjon på trygd, kan søndagene blant blodfansen til Liverpool (eller ManU eller Newcastle) være det man opplever av fellesskap, seier og mestring, og som faktisk gjør at man kommer gjennom livet sånn omtrent oppreist. Andre tapetserer rommet sitt med Elvis, MJ eller Madonna og lever i årevis på den ene konserten de faktisk fikk overvære.

Tenk litt på det, og på dine egne forsøk på å gi tilværelsen mening og i hvilken grad du lykkes, før du fordømmer MJ-dyrkelsen.

Selv er jeg slett ingen MJ-fan, men det er ikke poenget. Og det blir alltid en ganske stor porsjon kliss når noen dør i tidligste laget.

''Vet du at slike "meningsløse" ting som f.eks. å følge et popidol, et fotballag eller en annen kjendis, faktisk er med på å gi livet innhold for mange mennesker som ikke har verdens beste utgangspunkt?''

Da er det jammen manghe som har et "dårlig utgangspunkt" :-) Uansett om man er MJ-fan eller ikke, så er han en av verdens største artister, som har hatt en vesentlig rolle i det å forme dans og musikk de siste 30 årene, og at de i dag ikke finnes en eneste artist som ikke er påvirket av han. Det ble sagt på tv i går at han sannsynligvis er den siste som ble "stor" på denne måten. I dag er markedet mye mer fragmentert, og man kan ikke i sin villeste fantasi se for seg at en artist vil selge 150 mill eksemplarer av et og samme album.

Det er en æra som er over, og er man glad i musikk, så er det helt naturlig og selvfølgelig å vise respekt for det. Hva man tenker er helt opp til en selv, men å skrive på et forum som mange gjør, om MJ's gjøren og laden, vitner for meg bare om rett og slett "dumhet", og mangel på evne til å forstå den kulturen vi lever i.

Gjest togli
Skrevet

Jeg så litt av det på nettet nå og må innrømme at tårene kom når datteren holdt tale. Stakkars, lille jente :-( Grusomt å miste faren sin så tidlig :-(

Minstemor på fem hører ikke på annet enn "We are the world" idag. Fikk visst smaken når hun hørte sangen på PC'n isted :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg så litt av det på nettet nå og må innrømme at tårene kom når datteren holdt tale. Stakkars, lille jente :-( Grusomt å miste faren sin så tidlig :-(

Minstemor på fem hører ikke på annet enn "We are the world" idag. Fikk visst smaken når hun hørte sangen på PC'n isted :)

Hun følte nok for å si de ordene, siden pappa`en har hatt så mye negativ omtale. Jeg gråt sammen med henne;(

Skrevet

Og ved siden av sto jeg storebroren og så helt knust ut, og lillebroren som holdt hardt fast i en MJ-dukke....

"We are the world" er jo sangen han laget for alle barn på denne jord. Så ikke så rart at datteren din liker den :-)

Skrevet

''Vet du at slike "meningsløse" ting som f.eks. å følge et popidol, et fotballag eller en annen kjendis, faktisk er med på å gi livet innhold for mange mennesker som ikke har verdens beste utgangspunkt?''

Da er det jammen manghe som har et "dårlig utgangspunkt" :-) Uansett om man er MJ-fan eller ikke, så er han en av verdens største artister, som har hatt en vesentlig rolle i det å forme dans og musikk de siste 30 årene, og at de i dag ikke finnes en eneste artist som ikke er påvirket av han. Det ble sagt på tv i går at han sannsynligvis er den siste som ble "stor" på denne måten. I dag er markedet mye mer fragmentert, og man kan ikke i sin villeste fantasi se for seg at en artist vil selge 150 mill eksemplarer av et og samme album.

Det er en æra som er over, og er man glad i musikk, så er det helt naturlig og selvfølgelig å vise respekt for det. Hva man tenker er helt opp til en selv, men å skrive på et forum som mange gjør, om MJ's gjøren og laden, vitner for meg bare om rett og slett "dumhet", og mangel på evne til å forstå den kulturen vi lever i.

Jeg mente absolutt ikke at alle som dyrker en kjendis el.l., har et dårlig utgangspunkt. Det kan være mange andre årsaker til at man gjør det, og for de fleste spiller heller ikke slike ting noen hovedrolle i tilværelsen.

Jeg syntes bare det var litt arrogant av en som selv sliter med å finne mening i hverdagen, å slå såpass hardt ned på de som brukte noen timer av sitt liv til å se på seremonien.

Skrevet

Jeg mente absolutt ikke at alle som dyrker en kjendis el.l., har et dårlig utgangspunkt. Det kan være mange andre årsaker til at man gjør det, og for de fleste spiller heller ikke slike ting noen hovedrolle i tilværelsen.

Jeg syntes bare det var litt arrogant av en som selv sliter med å finne mening i hverdagen, å slå såpass hardt ned på de som brukte noen timer av sitt liv til å se på seremonien.

''Jeg syntes bare det var litt arrogant av en som selv sliter med å finne mening i hverdagen, å slå såpass hardt ned på de som brukte noen timer av sitt liv til å se på seremonien.''

Jeg kunne ikke vært mer enig:-) Det skal mye manglende selvinnsikt og arroganse til for å kunne prestere de innleggene der:-)

Skrevet

Hva tror dere?

Jeg tror det var planlagt, men sikkert noe dattera ønsket å gjøre.

Gjest Trist som ffffffffff
Skrevet

Jeg felte noen tårer jeg og, ikke pga jeg var sånn ihuga fan av M.J. men jeg så hvordan familien led og følte med de, spesielt syntes jeg synd på ungene. Jeg ble også rørt da broren ba han hilse tvillingbroren sin.

Hele greia er jo en tragedie, det var synd i M.J. Selvsagt var han litt skyld i det selv,

men tenk på barndommen hans som svant pga hans strenge far - han skulle bli superstjerne, han har aldri fått opplevd skikkelig barndom, og det var nok derfor han ønsket å være litt Peter Pan, og han elsket barn... bare synd at enkelte mente han var pedofil og enkelte ville tjene penger på dette....

Det var aldri bevist at han har tuklet med noen av de ungene.

Jeg forutså at han kom til å dø på denne måten, og på en måte var han drevet til det.

Gjeldsbetynget og følelse av at hele verden foraktet ham....

Gjest Katten0
Skrevet

Jo, det skal jeg! Jeg syns det er PATETISK med den opptattheten folk har vist dette!!!

Man bør helle vie deg oppmerksomhet, ikke sant?

Gjest togli
Skrevet

Hun følte nok for å si de ordene, siden pappa`en har hatt så mye negativ omtale. Jeg gråt sammen med henne;(

Ja, det kan ikke være lett å lese så mange stygge ting om sin egen far :-(

Vi glemmer at det er mennesker bak kjendisene også...

Gjest togli
Skrevet

Og ved siden av sto jeg storebroren og så helt knust ut, og lillebroren som holdt hardt fast i en MJ-dukke....

"We are the world" er jo sangen han laget for alle barn på denne jord. Så ikke så rart at datteren din liker den :-)

Rørende :)

De to yngste har sittet flere ganger foran PC'n og sett talen til datteren, samt hørt på We are the world nå i ettermiddag også... Talen til datteren rørte nok ekstra siden pappaen (min fetter) til venninnen til minstemor døde brått for to år siden...

Skrevet

Rørende :)

De to yngste har sittet flere ganger foran PC'n og sett talen til datteren, samt hørt på We are the world nå i ettermiddag også... Talen til datteren rørte nok ekstra siden pappaen (min fetter) til venninnen til minstemor døde brått for to år siden...

Ja, veldig rørende. Jeg er ikke av dem som har lettest for å ta til tårene ved slike anledninger, men akkurat dette ble for sterkt for meg. Bare det å få se disse barna uten masker var jo merkelig i seg selv. Stakkars minstemann, han ser utrolig lei seg ut, og så forsvinner han nesten blant alle de voksne/høye rundt seg. Får klump i halsen av å se på han:-(

Det virker jo som døtrene dine har sans for kvalitet, og det er jo bra :-) Men huff for en tragisk hendelse det kanskje minner dem om...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...