Gå til innhold

Pakke genser og bukse til Mallorca?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til malorca og har aldri vært på syden ferie før.

Hva pakker vi?

Kun shortser og t skjorter, eller er det lurt med gensere og bukser og?

Jakke?

Er veldig i tvil om hva vi mp pakke!

Hadde vært kjempefint med noen svar...:o)

Fortsetter under...

Skrevet

Pleier å ha med meg ett varmere sett med klær i tilfelle dårlig vær. Men har vel aldri hatt bruk for annet sommertøyet på slike turer. Er en likevel uheldig med været, så er det jo greit å kunne trekke på seg en langbukse...

Skrevet

Det er veldig kjekt å ha med ett sett med litt varmere klær. Plutselig kan det bli kjølig.

Vi har ofte valgt å reise i bukse, T-skjorte og lett jakke - og så har vi brukt det om det har blitt kjølig.

Jeg synes det er kjekt å ha med ei lett jakke til å slenge utenpå om det blir litt kjølig på kvelden.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg har alltid med en cardigan og gjerne en halvlang eller lang bukse. Jeg er frysepinne om kvelden når sola går ned. Sambo og guttungen går gjerne i shorts og t-skjorte, mens jeg vil gjerne hive en jakke på.

Det kan bli kjøligere når sola går ned, så en lett jakke er greitt.

Skrevet

Reiser i tykkere klær, f. eks. fleecejakke og bukse. Jeg er svært frossen av meg, så klærne har jeg alltid hatt bruk for, på kveldene.

Skrevet

tar alltid med en tunn genser, og par tynne jakker (cardigan), og sommerbukse + olabukse. På kvelden kan det være deilig med en cardigan på. Vi var i Mallorca på denne tiden i fjor, og det var så varmt døgnet rundt at jeg gikk i kjoler og singlet på kvelden/natta. Fikk ikke brukt for cardiganen da men.. kjekt å ha :) Hvis det regner kan det virke kjøligere.

Vi satt og svette da vi spiste midadg kl. 21 om kvelden, fo da var det ikke et vindpust engang. Hadde med silkekjole, men den kunne jeg glemme å bruke, for den klista seg til kroppen. Husk luftige klær, bomullsbluser og tunikaer som er lette og luftige er deilig å ha på hvis det blir like varmt for dere. Solhatt er også lurt. :) Gnagsårplaster, immodium, paracet, plaster, solkrem, after sun.. God tur! :)

Annonse

Skrevet

Jeg ser at flere forssenpinner svarer i tråden din, så her er det tydeligvis store forskjeller;-) Kunne ikke falt meg inn i tussmørke å dra med meg fleece til syden midt i juli. ;-)

Jeg var nylig i Nord-Italia, og der var de aldri under 24-25 grader om kvelden. Jeg hadde ikke med én eneste langbukse, og jeg syntes det var for varmt i capribukser om kvelden også. Så jeg gikk derfor i lette kjoler. Et par kvelder tok jeg mer dressjakke ut, men den ble som oftest båret over arma, så det var helt bortkasta.

Mallorca er jo enda lenger sør, og hvis det hadde vært meg som skulle dit nå i juli, hadde jeg garantert ikke drasset med varm genser/jakke og langbukse.

Men er du en frysepinn, og har plass i kofferten, så er det jo bare å ta med;-)

God tur!

Gjest Shira :o)
Skrevet

Jeg ser at flere forssenpinner svarer i tråden din, så her er det tydeligvis store forskjeller;-) Kunne ikke falt meg inn i tussmørke å dra med meg fleece til syden midt i juli. ;-)

Jeg var nylig i Nord-Italia, og der var de aldri under 24-25 grader om kvelden. Jeg hadde ikke med én eneste langbukse, og jeg syntes det var for varmt i capribukser om kvelden også. Så jeg gikk derfor i lette kjoler. Et par kvelder tok jeg mer dressjakke ut, men den ble som oftest båret over arma, så det var helt bortkasta.

Mallorca er jo enda lenger sør, og hvis det hadde vært meg som skulle dit nå i juli, hadde jeg garantert ikke drasset med varm genser/jakke og langbukse.

Men er du en frysepinn, og har plass i kofferten, så er det jo bare å ta med;-)

God tur!

Jeg sa ikke fleece da *geiper* Skal dog innrømme at jeg satt i fleecejakka mi når vi var i Egypt ;o) Jeg er håpløs jeg vet det, sambo bare himler med øynene av meg.

Egentlig er det lurteste og følge den taktikken jeg ofte gjør: Pakk lite, og når du ta oppdager at du mangler noe, ja da må det shoppes *gliser* ;o)

Skrevet

[quote name=Shira :o)' timestamp='1247054622' post='4175911]

Jeg sa ikke fleece da *geiper* Skal dog innrømme at jeg satt i fleecejakka mi når vi var i Egypt ;o) Jeg er håpløs jeg vet det, sambo bare himler med øynene av meg.

Egentlig er det lurteste og følge den taktikken jeg ofte gjør: Pakk lite, og når du ta oppdager at du mangler noe, ja da må det shoppes *gliser* ;o)

''Jeg sa ikke fleece da *geiper* ''

Nei, men det gjorde org! ;-)

''Egentlig er det lurteste og følge den taktikken jeg ofte gjør: Pakk lite, og når du ta oppdager at du mangler noe, ja da må det shoppes *gliser* ;o)''

Uff, så leit... ;-)

serendipity
Skrevet

Capri bukser er mer enn nok, selv på kvelden. Et par cardian er ok å kunne ha. Jeg blir ofte litt sånn småfrysen om jeg har fått mye sol på dagen (men er jo ikke kaldt selv på kvelden og natten.

serendipity
Skrevet

Reiser i tykkere klær, f. eks. fleecejakke og bukse. Jeg er svært frossen av meg, så klærne har jeg alltid hatt bruk for, på kveldene.

FLEECE :-0 ???? ;-)

Skrevet

Jeg er som deg, en frossenpinn:o)

Kunne godt tenke meg og reise i fleecen jeg... Vi skal jo dra kl 0500 om natten og da er det kaldt på Gardermoen:o)

Er alltid litt frossen på kveldene når jeg har solet meg på dagen...

Skrevet

Jeg tror jeg velger og reise i olabukse og tunika jeg....

Så pakker jeg med meg et par cardigans og en langbukse til...

Barna får med seg en joggedress i tillegg til olabuksen og genseren de drar i...

Så kan vi jo brette opp olabuksen og ta av genseren når vi nermer oss Sydlige grader...:o)

Annonse

Skrevet

FLEECE :-0 ???? ;-)

Jepp, vind- og vannavstøtende er den også...

:-)

På Værnes var det 7 grader når vi landa etter 14 dager i Syden. Da var jeg glad for fleecen.

Skrevet

Bare et tips: ta med isbitposer og istepulver... Deilig med iskald iste på stranda!

Skrevet

Jeg ville tatt med minst en bukse, (litt varm) genser og joggesko. Hvis du ikke får bruk for det der nede, kan jeg love deg det er kaldt å sitte på flyet tilbake til Norge i kun sandaler, singlet og shorts, så jeg pleier alltid ha med varme klær til flyturen.

serendipity
Skrevet

På Værnes var det 7 grader når vi landa etter 14 dager i Syden. Da var jeg glad for fleecen.

He he. ja i de tilfeller, men på feks. Kreta ble det målt 35 grader idag :-)

Skrevet

Men det å ta med klær som passer for været/årstiden her hjemme er jo en annen sak enn hva man eventuelt trenger mens man er på ferie, da:-) Jeg har f eks reist til syden med _duffel coat i ull_, men jeg brukte den jo ikke i løpet av ferien lell;-)

Skrevet

Men det å ta med klær som passer for været/årstiden her hjemme er jo en annen sak enn hva man eventuelt trenger mens man er på ferie, da:-) Jeg har f eks reist til syden med _duffel coat i ull_, men jeg brukte den jo ikke i løpet av ferien lell;-)

Men jeg brukte fleecejakka mi i Syden, altså.

Skrevet

Men jeg brukte fleecejakka mi i Syden, altså.

Ja, det skjønte jeg:-)

Det er jo forskjell på hvor frosne folk er. På jobben her forleden frøs en av mine kolleger, selv med langbukse, topp og dressjakke, mens jeg gikk i kortermet kjole og bare legger ;-)

Det skal virkelig være sent på høsten, eller ekstraordinært kaldt sommervær, hvis jeg behøver fleece i syden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...