Gå til innhold

Forloverkjole

Anbefalte innlegg

Gjest skal snart
Skrevet

Er det noen regel for hvordan den bør være?

Jeg skal være forlover snart, men har ikke noe å ha på meg. Har ikke råd til så dyr kjole, maks ca 1000. Noen som vil hjelpe meg å finne? str 42, helst stropper og plass til store bryster ;-) og lang, men ikke for lang, har korte bein.

Skrevet

Hvis bruden skal ha "full pakke" mht brudekjole og tilbehør, synes jeg du burde ha en skikkelig selskapskjole, og ikke bare en "sommerkjole". Du kan ikke ha samme farge som bruden (typisk hvit), og heller ikke sort, og noen sier også at man bør unngå rødt.

Jeg søkte litt på selskapstøy på finn.no, og fant en næringsdrivende som selger kjoler. Kanskje dette kunne være noe for deg? Du kan sikkert søke frem annet enn det jeg fant:

Eksempel fra "Din kjole" - mange av disse koster fra under 1000-lappen og opp mot 13-1400.

http://www.finn.no/butikk/dinkjoleas/

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis bruden skal ha "full pakke" mht brudekjole og tilbehør, synes jeg du burde ha en skikkelig selskapskjole, og ikke bare en "sommerkjole". Du kan ikke ha samme farge som bruden (typisk hvit), og heller ikke sort, og noen sier også at man bør unngå rødt.

Jeg søkte litt på selskapstøy på finn.no, og fant en næringsdrivende som selger kjoler. Kanskje dette kunne være noe for deg? Du kan sikkert søke frem annet enn det jeg fant:

Eksempel fra "Din kjole" - mange av disse koster fra under 1000-lappen og opp mot 13-1400.

http://www.finn.no/butikk/dinkjoleas/

Det var ikke uoverkommelige priser, nei!

Og pent var det også;) Skal i brylupp neste måned, så jeg får kikke litt på de kjolene, skal ikke være forlover da...

Skrevet

Hør med hun du skal være forlover for. Da jeg giftet meg i høst sa jeg at det viktigste var at hun følte seg vel i det hun gikk i. Det skulle se bra ut, men ikke være ukomfortabelt. Og foreslo at hun kunne gå i en av "bryllupsfargene" (grønt,brunt, sølv og hvitt). Hun valgte en nydelig kjole i flaskegrønt. Den var kjempefin, og passet veldig bra. Husker virkelig ikke prisen. Tror det var rundt fem eller sju hundre. Jeg ga henne en snasen veske hun kunne bruke med den, og etterpå, som en del av forlovergaven.

Så ja, hør med bruden. Se for deg selskapet, hvordan det skal være (dekorasjoner og sånn) og føl at du og bruden skal være en del av disse "dekorasjonene". Høres sikkert snålt ut, men det hjelper deg kanskje å finne en stemning som igjen hjelper deg i kjolesøket.

Skrevet

Hør med hun du skal være forlover for. Da jeg giftet meg i høst sa jeg at det viktigste var at hun følte seg vel i det hun gikk i. Det skulle se bra ut, men ikke være ukomfortabelt. Og foreslo at hun kunne gå i en av "bryllupsfargene" (grønt,brunt, sølv og hvitt). Hun valgte en nydelig kjole i flaskegrønt. Den var kjempefin, og passet veldig bra. Husker virkelig ikke prisen. Tror det var rundt fem eller sju hundre. Jeg ga henne en snasen veske hun kunne bruke med den, og etterpå, som en del av forlovergaven.

Så ja, hør med bruden. Se for deg selskapet, hvordan det skal være (dekorasjoner og sånn) og føl at du og bruden skal være en del av disse "dekorasjonene". Høres sikkert snålt ut, men det hjelper deg kanskje å finne en stemning som igjen hjelper deg i kjolesøket.

Bryllupsfarger??? Forlovergave???

Gjest Skal snart
Skrevet

Nå er det vanskelig, bruda har hvit kjole, tror ikke de har sett for seg noen bestemte farger, bortsett fra at brudebuketten skal være mørk rød.... føler litt ukomfortabel med rød kjole, dessuten kler jeg ikke fargen.

Skrevet

Bryllupsfarger??? Forlovergave???

Bryllupsfarger = farger i brudebuketten.

De går gjerne igjen i blomsterdekorasjonene på bordet, lys og servietter skal matche den, bordkort skal være i samme farge/matche. Noen lager også invitasjoner og takkekort etterpå i samme farge.

Forlovergave har jeg aldri hørt om. Er ikke det å bli bedt om å være forlover "gave" nok i seg selv?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...