Gå til innhold

Ikke punktum etter spørsmålstegn, da..

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Sorry folkens, men dette begynner å gå meg på nervene (nesten). Det er en smittsom dille dette her med å sette et punktum før eller etter spørsmålstegn.

''Hva er poenget med det?.''

Hvordan kommer noen plutselig på at de skal begynne å skrive/tegnsette annerledes enn de har lært på skolen? Det sprer seg som en fis i ... hva det nå heter :-)

Nesten ingen sier eller skriver 'dem' lenger, det er bare "jeg sa det til de", "jeg kjørte til de", osv.

Ett og att, don't get me started...

Sukk, det er slitsomt å være språkfantast.... ;-)

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trampetroll

7

• morsan

4

• hidi, the scorpion

4

• Lillemus

3

Skrevet

...og det du skriver der er ikke engang det "værste"! ;-)

Gjest minnah
Skrevet

Ikke sant... :-)

Jeg skal passe meg litt selv altså, for kommareglene har jeg aldri kunnet. Så hodet ligger litt på stabben ;-)

Gjest minnah
Skrevet

Ja, og i tillegg til dette sier noen "dem hestene der var store".

Eller "henne var pen" :-)

trampetroll
Skrevet

Jeg skriver dem. Jeg sier dem også. Det kunne ikke falle meg inn å si noe annet. Det kunne ikke falle meg inn å sette punktum etter spørsmålstegn heller :)

Gjest minnah
Skrevet

Jeg skriver dem. Jeg sier dem også. Det kunne ikke falle meg inn å si noe annet. Det kunne ikke falle meg inn å sette punktum etter spørsmålstegn heller :)

Flink jente!! :o)

trampetroll
Skrevet

Men huff, akkurat det ordet er så forferdelig vanskelig. Har ikke du noen slik ord som du bare rett og slett ikke klarer å lære deg? Og når annenhver gang du ser ordet skrevet (på nett) så er det skrevet feil, så blir det jo ikke noe bedre. Nei, huff, jeg må nok gå over til bare å lese ordentlig litteratur igjen, så blir jeg kvitt slike feilord en gang for alle :)

trampetroll
Skrevet

Sikker på at du ikke kan si det?

Du kan si hva du vil, og ingen hører om du sier verste eller værste, men det er ikke lov å skrive værste ifølge bokmålsordboka i alle fall.

Skrevet

Sikker på at du ikke kan si det?

Jeg mener ikke at det å skrive "værre" og "værst" er verre enn verst når det gjelder rettskriving, men det var litt sånn denne ukas kjepphest.

trampetroll
Skrevet

Jeg mener ikke at det å skrive "værre" og "værst" er verre enn verst når det gjelder rettskriving, men det var litt sånn denne ukas kjepphest.

Hehe. Neida jeg forsto jo forresten det. Det irriterer meg nok egentlig mest selv at jeg aldri klarer det :-p (Bortsett fra når jeg slår det opp, da. Hehe)

candyqueen_83
Skrevet

Eller "henne var pen" :-)

Åååå, det er det verste jeg hører!! Henne i stedet for hun.

Skrevet

Åååå, så godt å høre at det er flere enn meg som blir irritert over slikt!!!

Skrevet

Men huff, akkurat det ordet er så forferdelig vanskelig. Har ikke du noen slik ord som du bare rett og slett ikke klarer å lære deg? Og når annenhver gang du ser ordet skrevet (på nett) så er det skrevet feil, så blir det jo ikke noe bedre. Nei, huff, jeg må nok gå over til bare å lese ordentlig litteratur igjen, så blir jeg kvitt slike feilord en gang for alle :)

Ulempen er at veldig mange bøker (oversatte) er fulle av slike dumme skrivefeil...

Er det noe rart at folk begynner å skrive (og snakke) feil, når man overalt ser det skrevet på den gale måten???

Gjest togli
Skrevet

Punktum etter spørsmålstegn har jeg ikke lagt merke til, men det florerer av merkelige skrivefeil, ja... :-/

Gjest togli
Skrevet

Tunnel (tunell)er et slikt fælt ord :-/

Gjest togli
Skrevet

Ikke sant... :-)

Jeg skal passe meg litt selv altså, for kommareglene har jeg aldri kunnet. Så hodet ligger litt på stabben ;-)

Kommareglene er det jeg er mest redd for å bli tatt for også ;)

Skrevet

Din kjærring! ;-)

Jeg får nesten fysisk vondt av å lese slikt, selv når det er på tøys.

Skrevet

Din kjærring! ;-)

Jeg får nesten fysisk vondt av å lese slikt, selv når det er på tøys.

Enig, og ditt eksempel føyer seg inn i rekka! ;-)

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Det har jeg aldri lagt merke til, dvs ikke sett. For jeg vil nok garantert ha sett det.

En annen irriterende variant: "Hvordan farge liker du best?". Heter det ikke "hvilken"?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...