Gå til innhold

Valg av sko til selskapskjole

Anbefalte innlegg

Gjest Partydama
Skrevet

Har en flott lys lilla selskapskjole med medfølgende sjal...

Har et par gullsko og en liten gullveske, tror dere dette passer til, eller passer sølv bedre til lilla? ( nå kaller jeg alt lilla da, om d er fiolett eller hva hehe, litt sånn lys pastelllilla da om dere skjønner)

tzatziki1365380058
Skrevet

Jeg synes gull passer til lilla, selv om jeg ideelt sett synes sølv passer enda bedre.

Hadde absolutt ikke brukt penger på sølvsko og - veske bare fordi det kanskje blir enda litt finere, dersom du ikke trenger det til andre anlednigner også.

Gå i selskap og kos deg!

Skrevet

Til lys pastell-lilla (syrin?) synes jeg sølv ville passet bedre - men prøv kjolen med skoene til og se - kan godt hende at det ser helt OK ut.

Og dersom det ikke er hundre prosent farge koordinert, så får du sikkert en trivelig bryllupsfest, uansett ;-)

Skrevet

Til lys pastell-lilla (syrin?) synes jeg sølv ville passet bedre - men prøv kjolen med skoene til og se - kan godt hende at det ser helt OK ut.

Og dersom det ikke er hundre prosent farge koordinert, så får du sikkert en trivelig bryllupsfest, uansett ;-)

''Og dersom det ikke er hundre prosent farge koordinert, så får du sikkert en trivelig bryllupsfest, uansett ;-)''

WHAT??!! ;-)

Skrevet

Ville valgt sølv eller hvitt.. du har ikke hvit veske og sko da?

Skrevet

Jeg synes både sølv og gull passer godt til lys lilla, så jeg hadde brukt det jeg hadde og kos meg :D

Skrevet

''Og dersom det ikke er hundre prosent farge koordinert, så får du sikkert en trivelig bryllupsfest, uansett ;-)''

WHAT??!! ;-)

I følge en nylig publisert forskningsrapport er det faktisk slik.

"Empirisk studie: Valg av skofarge og dets betydning på utkomme av festilige anledninger og festivitas."

;-)

(Og FØR noen søker på nettet for å lese denne utmerkede rapporten: Den er ikke skrevet ennå. Men se ikke bort fra at den kommer!)

Skrevet

I følge en nylig publisert forskningsrapport er det faktisk slik.

"Empirisk studie: Valg av skofarge og dets betydning på utkomme av festilige anledninger og festivitas."

;-)

(Og FØR noen søker på nettet for å lese denne utmerkede rapporten: Den er ikke skrevet ennå. Men se ikke bort fra at den kommer!)

... og for språkpolitiet ''festilige'' anledninger er selvsagt stilige fester. DUH! (jaaaaaa, jeg er i feriemodus)

Skrevet

... og for språkpolitiet ''festilige'' anledninger er selvsagt stilige fester. DUH! (jaaaaaa, jeg er i feriemodus)

festlig + stilig = festilig! :-)

Gratulerer med skapingen av et nytt ord! :-)

Vi får holde språkpolitiet unna - man kan ikke ha både språkpolitiet og motepolitiet i én og samme tråd! ;-)

Gjest togli
Skrevet

Ville valgt sølv eller hvitt.. du har ikke hvit veske og sko da?

Jeg tror hvit veske og sko vil bli litt for mye 80-90-talls?

Enig i at sølv er pent til :)

Gjest togli
Skrevet

Hvis jeg hadde våde sølv- og gullsko, så hadde jeg nok gått for sølvskoa. Uansett er det pent med gull til også!

Skrevet

Hvis jeg hadde våde sølv- og gullsko, så hadde jeg nok gått for sølvskoa. Uansett er det pent med gull til også!

Jeg ville valgt sorte sko og veske. Jeg liker ikke verken sølv- eller gullsko:-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg ville valgt sorte sko og veske. Jeg liker ikke verken sølv- eller gullsko:-)

Sort er også pent, men jeg synes det kan bli litt "kjedelig" i forhold til sølv eller gull. Misforstå meg ikke, jeg bruker ofte sorte pensko selv ;)

Sølv liker jeg best, men det er nok fordi jeg kler bedre sølv enn gull selv.

Skrevet

Sort er også pent, men jeg synes det kan bli litt "kjedelig" i forhold til sølv eller gull. Misforstå meg ikke, jeg bruker ofte sorte pensko selv ;)

Sølv liker jeg best, men det er nok fordi jeg kler bedre sølv enn gull selv.

Jeg synes ikke sort er kjedelig som tilbehør. Bare stilig:-) Men nå har jeg litt skrekk for alt som er glorete i klesveien, og "lilla/ sølv eller gull"- det blir litt for mye Abba for meg:-)

Jeg husker at jeg hadde en hel buksedress da det var moderne. Den var lyseblå - kantet med sølvbånd nederst på ermene og bena - og med en splitt foran på brystet kantet med dette båndet + belte med dette sølvbåndet. Og selvfølgelig sølvsko. Det var lekkert da...men jeg vet ikke helt nå lenger ;-)

Gjest togli
Skrevet

Jeg synes ikke sort er kjedelig som tilbehør. Bare stilig:-) Men nå har jeg litt skrekk for alt som er glorete i klesveien, og "lilla/ sølv eller gull"- det blir litt for mye Abba for meg:-)

Jeg husker at jeg hadde en hel buksedress da det var moderne. Den var lyseblå - kantet med sølvbånd nederst på ermene og bena - og med en splitt foran på brystet kantet med dette båndet + belte med dette sølvbåndet. Og selvfølgelig sølvsko. Det var lekkert da...men jeg vet ikke helt nå lenger ;-)

Dressen din var sikkert råkul den gangen :))

Sølvsko er så mangt. De peneste er de som er noe a`la dette: http://pub.tv2.no/multimedia/na/archive/00542/venke_knutson_s_lvs_542038a.jpg

Da blir det ikke glorete synes jeg :)

Gjest togli
Skrevet

Nei, de der gikk an:-) Men jeg synes de hadde vært enda finere i sort:-)

Nei, nei, nei!!!!!

;-P

Skrevet

Nei, nei, nei!!!!!

;-P

Smaken er nok litt forskjellig. Jeg kan tåle gull/sølv sammen med sort, men ikke sammen med lilla og pastellfarger:-(

Skrevet

Skulle jeg kjøpt noe nytt for anledningen ville jeg kjøpt sølv, men det går fint an å bruke gull også. Bruk det du har.

Skrevet

Jeg tror sort kan bli litt hardt mot en lys lilla kjole, og for meg blir det feil å bruke sorte pensko midt på sommeren. Selv ville jeg nok valgt noen lys/mellomgrå sko og veske (hvis jeg skulle kjøpe noe nytt), eller kanskje hvite sko og veske.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...