Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som vet hvordan videregående-elevene får ordnet seg med busskort (Oppland, hvis det er noen forskjell)...

Gjest Tatjana
Skrevet

I min tid (riktignok i forrige årtusen) fikk vi busskort på skolen. Det var egne skolebusser som kjørte til videregående, og kortet gjaldt kun for de bussene.

Nå vet jeg ikke hva som gjelder, men kan du ikke ringe skolen og spørre?

Hvis de ikke får busskort av skolen, må du sikkert kjøpe det selv, og da må du vel gjøre det via busselskapet tenker jeg.

Skrevet

Jeg gikk også på videregående i Oppland - også i forrige årtusen...

Vi fikk busskort på skolen. Vi måtte også bruke skolebussene som ble satt opp etter at skolen var slutt for dagen. Busskortene kunne ikke brukes på andre busser enn skolebussene. Vi kunne ta andre skolebusser enn den som gikk til vårt hjem.

Jeg aner ikke noe om hvordan systemet er nå...

Skrevet

Jeg gikk også på videregående i Oppland - også i forrige årtusen...

Vi fikk busskort på skolen. Vi måtte også bruke skolebussene som ble satt opp etter at skolen var slutt for dagen. Busskortene kunne ikke brukes på andre busser enn skolebussene. Vi kunne ta andre skolebusser enn den som gikk til vårt hjem.

Jeg aner ikke noe om hvordan systemet er nå...

Tusen takk for svar...

Jeg gikk også i forrige årtusen, og lurte på om det fortsatt er det samme:-)

Skrevet

I min tid (riktignok i forrige årtusen) fikk vi busskort på skolen. Det var egne skolebusser som kjørte til videregående, og kortet gjaldt kun for de bussene.

Nå vet jeg ikke hva som gjelder, men kan du ikke ringe skolen og spørre?

Hvis de ikke får busskort av skolen, må du sikkert kjøpe det selv, og da må du vel gjøre det via busselskapet tenker jeg.

Tusen takk for svaret:-)

Gjest majas mamma
Skrevet

På den skolen hvor jeg jobber får elevene busskort på skolen. Der er det også satt opp busser, men bare inn til sentrum, slik at de elevene som har lang vei hjem må bruke rutekorresponderende buss. De bruker det sammen kortet der. Det eneste selskapet som ikke godtar busskortet er timesekspressen som går annehver time. Det er nok litt forskjell fra fylke til fylke. Jeg hadde ringt busselskapet og forhørt med der.

Skrevet

På den skolen hvor jeg jobber får elevene busskort på skolen. Der er det også satt opp busser, men bare inn til sentrum, slik at de elevene som har lang vei hjem må bruke rutekorresponderende buss. De bruker det sammen kortet der. Det eneste selskapet som ikke godtar busskortet er timesekspressen som går annehver time. Det er nok litt forskjell fra fylke til fylke. Jeg hadde ringt busselskapet og forhørt med der.

Takk for svar.

Skrevet

Tusen takk for svar...

Jeg gikk også i forrige årtusen, og lurte på om det fortsatt er det samme:-)

Jeg gikk også på videregående i Oppland i forrige årtusen, og vi hadde på samme måten. :)

Skrevet

I Buskerud, Akershus og Oslo er det eget ungdomskort. Et kort for hvert fylke. Da betaler de 300-400 kr pr. mnd og kan ta så mye lokaltrafikk de bare vil. Det er ikke knyttet opp mot skole, men alder. Sjekk busselskapet sine nettsider eller ta en telefon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...